    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Koszty utrzymania domu ?
    Date: Sun, 27 Dec 2009 18:32:26 +0100

    Witam !

    Chcemy wyprowadzić się z mieszkania 65m2 (blok z 2003r) i wprowadzić sie do
    nowo wybudowanego domu o pow. mieszkalnej 95m2.

    Dlaczego ?

    No cóż , chciałbym mieć własny garaż i w zimie nie skrobać szyb ani nie
    odśniezać samochodu , dodatkowo brak problemu z miejscem parkowania.

    Nie chce słyszeć jak sąsiad sika , spusza wodę , słuchać z nim muzyki , nie
    chcę wąchać smrodu palącego papierosy na balkonie sąsiada :)

    Dodatkowo mieć ogród w którym mogę zrobić grila i itd ...

    Płacic za to co sam zużyję a nie za "innych" ...

    Utrzymanie mieszkania wynosi nas poniżej 400zł miesięcznie (łącznie z
    ogrzewaniem i wodą) + opłata za prąd.
    Nie zużywamy dużo ciepła ani wody , bo blok jest dobrze ocieplony i położony
    , a dodatkowo starcza nam 20stopni.
    Wody zużywamy mało bo staramy się racjonalnie używać wodę i jej nie
    marnować.

    Byłem mocno "napalony" na zakup domu , jednak mój entuzjazm po "głębszej
    analizie" powoli maleje ...
    Straszą mnie że nawet 2 razy w miesiącu będę musiał opróżniac szambo , a
    wywóz szamba to nawet 200zł za jedno opróżnienie :(
    Do tego ogrzewanie (ekogroszek). Ile w ciągu roku będe potrzebował tego
    ekogroszku ?
    Zakładamy że rodzina 4 osobowa , w pokojch 20 stopni.
    W domu i tak będziemy bywać wieczorami więc powiedzmy do godziny 15.00 może
    być temperatura 16-18 stopni.
    Ile za wywóz śmieci + wywóz popiołu z pieca.

    Z jakimim kosztem miesięcznym muszę się liczyć ?

    Nie urywam że posiadanie domu było moim marzeniem. Niestety nie należę do
    osób zamożnych , więc nie chciałbym więcej płacić miesięcznie niż płace za
    mieszkanie , bo jesli ma to mnie kosztować dużo więcej to chyba wolałbym
    wydac tą kasę na coś innego ...

    Powiedziano mi że warto zamist szamba wybudować oczyszczalnie ekologiczną ,
    ale nie wiem czy jest to dużo droższe i czy wykonawca się na to zgodzi :(

    proszę o podanie (szczere) ile miesięcznie wydajecie na utrzmanie domu
    (ilośc osób + metraż domu).
    Fajnie by było jakby znalazłby się osoby które mieszkaly w bloku i
    przeprowadzilu sie do domu , wtedy będą wiedziały o ile wzrosły/zmalaly ich
    koszty i itd ...

    Wielkie dzięki !