  • 51. Data: 2013-12-09 15:55:16
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 grudnia 2013 14:13:15 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Nieprawd� jest natomiast, �e pod�og�wka du�o d�u�ej trzyma ciep�o
    od

    Nie wiem czy jest sens w ogole dyskutowac -> wylacz sobie kaloryfery to
    w 30 min zrobi sie nieprzyjemnie chlodno. Wylacz podlogowke to za 24h moze
    zauwazysz ze zrobilo sie mniej przyjemnie.

    Dla mnie EOT bo ta teoria ze kaloryfery tak samo trzymaja cieplo jak
    podlogowka sie kupy nie trzyma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2013-12-09 20:14:52
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    > moze
    > zauwazysz ze zrobilo sie mniej przyjemnie.

    Też myślę, że nie ma sensu dyskutować z kimś kto jest tak przemądrzały i
    wmawia innym to, czego nie napisali.

    > Dla mnie EOT bo ta teoria ze kaloryfery tak samo trzymaja cieplo jak
    > podlogowka sie kupy nie trzyma :)

    Dla mnie także dyskusja z Tobą nie ma sensu skoro próbujesz mi przypisać
    stwierdzenie, że "kaloryfery trzymają ciepło".
    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i przestań mi przypisywać wymyślone
    przez siebie teorie.

  • 53. Data: 2013-12-09 20:39:18
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > No właśnie niekoniecznie sufit.
    > Jeśli już porównywać to dla uproszczenia lepiej parterówki o takiej
    > samej budowie.
    > Gdy zanika papu dla podłogówki ona jeszcze bardzo długo utrzymuje
    > korzystny rozkład temp. w pomieszczeniu czego nie można powiedzieć
    > przy okazji ogrzewania grzejnikami - wspomniany ciepły sufit.

    Ale ściany jeszcze trzymają ciepło. Ściany, które w przypadku ogrzewania
    grzejnikowego są cieplejsze od ścian przy podłogówce, gdyż taki jest
    rozkład temperatur. Przy grzejnikach, posadzka także się nagrzewa.
    Sufity zaś przy ogrzewaniu grzejnikowym nagrzewają dużo więcej niż
    sufity przy ogrzewaniu podłogowym. Ponadto komfort cieplny przy
    ogrzewaniu podłogowym odczuwalny jest przy niższej temperaturze
    powietrza oraz ścian niż w przypadku ogrzewania grzejnikowego.
    Reasumując przy ogrzewaniu podłogowym dużo mniej energii jest
    magazynowane w ścianach i suficie, a tylko nieco więcej w posadzce.
    Suma, sumarum okazuje się, że różnice w szybkości wychładzania domu z
    podłogówką, a grzejnikami są niezauważalne i bzdurą jest przypisywanie
    podłogówce cudownych, nadprzyrodzonych właściwości. Podłogówki z całą
    pewnością zapeniają mniejsze wahania temperatur w domu przy dużych
    wahaniach temperatury na zewnątrz, ale wtedy, kiedy energia dostarczana
    jest non-stop.
    Różnice się natomiast pojawiają po wychłodzeniu takich domów. W
    przypadku ogrzewania grzejnikowego po wychłodzeniu i ponownym
    uruchomieniu ogrzewania bardzo szybko robi się przytulnie ciepło. W
    przypadku wychłodzonej podłogówki potrzeba wiele godzin zanim zrobi się
    ciepło. Jeżeli ktoś tego nie jest w stanie pojąć to już jest jego
    problem.

  • 54. Data: 2013-12-09 20:44:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    napisał:

    >Nie wiem czy jest sens w ogole dyskutowac -> wylacz sobie kaloryfery to
    >w 30 min zrobi sie nieprzyjemnie chlodno.

    Moj kociol ma wieksze przewy niz 30 min. i jakos nie czuje tego chlodu. Nie
    wiem z jakiego tylka te bzdury bierzesz.

  • 55. Data: 2013-12-09 20:47:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stwierdzenie, że "kaloryfery trzymają ciepło".
    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i przestań mi przypisywać wymyślone

    Hehehehe, no tez nie wiem o co mu moze chodzic.

  • 56. Data: 2013-12-09 21:34:47
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Moj kociol ma wieksze przewy niz 30 min. i jakos nie czuje tego
    > chlodu. Nie wiem z jakiego tylka te bzdury bierzesz.

    Zapewne porównuje dobrze ocieploną styropianem chałupkę, w której ma
    podłogówkę z domem rodzinnym, krytym jeszcze strzechą i klepiskiem
    zamiast podłogi, w którym stara kuchnia z podkową "napędzała" żeliwne
    grzejniki żeberkowe. Gdzie jako dziecko pamięta jak mu przymarzały śpiki
    pod nosem, kiedy węgiel przestawał się palić ;)

  • 57. Data: 2013-12-09 23:27:41
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <52a616ae$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    uzytkownik napisal(a):

    Możesz do mnie napisać? Chciałbym podyskutowac o:
    "piec wolno nabiera temperaturę" :)
    l...@w...pl

    tnij iksy :)

    Mam instalację w zasadzie kompletna na ogrzewanie grawitacyjne.
    Ale... instalowałem/wymieniałem kocioł na ekogroszkowy
    i pan instalator zrobił nowe niezbedne orurowanie w zakresie kotła i
    podłaczenia rurami ale fi 22 mm.
    Na dodatek pompy są podłączone na rurach na wprost
    nie maja obejść z zaworami zwrotnymi.(a pompy powinne byc obejsciami)..
    Chyba te rury powinienem powymieniać (??) na wieksze srednice. ????

    --
    Pozdr. Z_Dr
    ____________________

  • 58. Data: 2013-12-09 23:31:38
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <6...@g...c
    om>
    Adam napisal(a):

    > Na moim terenie dziala Tauron ktorego sluzby
    > sa doskonale przygotowane do awarii i usuwaja je w mig :)
    > pozdr.

    Wybacz, ale sie uśmiałem z tego stwierdzenia :))))
    Wiara czyni cuda :). Zwłaszcza to "mig" :)

    --
    Pozdr. Z_Dr
    ____________________

  • 59. Data: 2013-12-10 08:01:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-12-09 20:39, uzytkownik wrote:

    > Reasumując przy ogrzewaniu podłogowym dużo mniej energii jest
    > magazynowane w ścianach i suficie, a tylko nieco więcej w posadzce.

    Co to znaczy "dużo mniej energii"??
    Całka z wykresu rokładu temp. przy grzejnikach nie jest dużo większa niż
    ta z wykresu dla rozkładu podłogówki. Zapewne nie jest nawet 2x większa
    a tylko może 30% większa patrząc po wykresach.

    > Suma, sumarum okazuje się, że różnice w szybkości wychładzania domu z
    > podłogówką, a grzejnikami są niezauważalne

    Kogo interesuje to ile czasu w strefach przy suficie utrzymuje się ciepło.
    Ważny jest rozkład temp. w pomieszczeniu w kontekście przebywających w
    nim osób. Dla podłogówki właśnie jest on bardziej korzystny o wiele
    dłużej niż przy grzejnikach w przypadku zaniku zasilania i o tym
    przecież pisał Adam o ile dobrze go zrozumiałem.

    > W przypadku wychłodzonej podłogówki potrzeba wiele godzin zanim zrobi się
    > ciepło.

    U mnie po 14 godzinach bez załączonego kotła nie odczułem spadku
    komfortu cieplnego.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 60. Data: 2013-12-10 08:48:44
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

    >Nie wiem czy jest sens w ogole dyskutowac -> wylacz sobie kaloryfery to
    >w 30 min zrobi sie nieprzyjemnie chlodno.

    W stodole tak, ale w dobrze ocieplonym domu z ceramiki nie.
    Adam piszesz nieprawdziwe informacje.
    Uzupełnij wiedzę o fakt że buduje się domy naprawdę ciepłe z dobrze
    wykonaną izolacją termiczną.

    >Dla mnie EOT bo ta teoria ze kaloryfery tak samo trzymaja cieplo jak
    >podlogowka sie kupy nie trzyma :)

    A kto pisał że to kaloryfery mają trzymać ciepło?
    Coś ci się pomyliło. Mowa przecież o pojemności cieplnej budynku.
    Wobec tego faktycznie EOT