  • 11. Data: 2012-07-03 09:25:26
    Temat: Re: Kuchenka gazowa czy elektryczna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.07.2012 18:49, JK pisze:

    > Indukcja.
    > Ja kupiłem płytę mieszaną, dwa pola indukcyjne i dwa halogenowe. No bo
    > trzeba było wykorzystać gary, które się miało. Teraz sobie pluję w
    > brodę, bo od dawna pola halogenowe wykorzystywane są może kilka razy w
    > roku.

    Jak w praktyce wygląda różnica pomiędzy indukcją a halogenowymi?

    Właściwie żaden mój garnek nie "kompatybilny" z indukcyjną i niezbyt
    uśmiecha mi się wymiana.

  • 12. Data: 2012-07-03 10:08:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lipca 2012 05:47:36 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > gaz z butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

    Gaz "z rury" bezpieczniejszy?

  • 13. Data: 2012-07-03 11:37:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 03 Jul 2012 09:25:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jak w praktyce wygląda różnica pomiędzy indukcją a halogenowymi?

    Tak wygląda, że jedyną - wątpliwą zresztą - zaletą halogenowej jest
    bezwładność cieplna. Poza tym indukcja wygrywa pod każdym względem.

    > Właściwie żaden mój garnek nie "kompatybilny" z indukcyjną i niezbyt
    > uśmiecha mi się wymiana.

    Garnki "Ikea365+" kosztują śmieszne pieniądze, na indukcji działają bez
    zarzutu. Skazywać się na dużo gorszą płytę tylko dlatego żeby oszczędzić
    sobie 100-200zł wydatku na nowe garnki? Bez sensu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2012-07-03 11:46:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Właściwie żaden mój garnek nie "kompatybilny" z indukcyjną i niezbyt
    >uśmiecha mi się wymiana.

    U mnie po wymianie kuchni z ceramicznej elektrycznej na indukcyjną okazało
    się że musiałem wymienić wszystkie garnki i patelnie ...
    To znaczy został jakiś jeden garnek ale szybko się powyginał na indukcji i
    nie przylegał całością ...
    Najgorzej wkurzyłem się że musiałem wywalić różne patelnie. Niektóre
    niemalże nowe , wysokiej jakości , masywne i drogie ...

    Do indukcji trzeba mieć garnki "zgodne" z indukcją . Dodatkowo te garnki
    powinny mieć naprawdę grube dno aby się przy pracy nie odkształciły , tak
    jak mój jedyny który mi się ostał garnek który działał z indukcją ...

  • 15. Data: 2012-07-03 12:53:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-03 08:08:00 +0000, Kris <k...@g...com> said:

    > W dniu wtorek, 3 lipca 2012 05:47:36 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisa
    > ł:

    > Gaz "z rury" bezpieczniejszy?

    Oczywiście.
    I nie "z rury", a z rury.

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2012-07-03 13:25:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lipca 2012 12:53:47 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:
    butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

    > Oczywiście.

    Uzasadnisz?

    > I nie "z rury", a z rury.

    Wg mnie "z rury" albo ew. ziemny.

  • 17. Data: 2012-07-03 14:12:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.07.2012 11:37, Jacek Osiecki pisze:

    > Tak wygląda, że jedyną - wątpliwą zresztą - zaletą halogenowej jest
    > bezwładność cieplna. Poza tym indukcja wygrywa pod każdym względem.

    Inaczej pisząc: jest to jedyna wada ;->

    Za to zadziała z każdym garnkiem.

    > Garnki "Ikea365+" kosztują śmieszne pieniądze, na indukcji działają bez
    > zarzutu. Skazywać się na dużo gorszą płytę tylko dlatego żeby oszczędzić
    > sobie 100-200zł wydatku na nowe garnki? Bez sensu.

    Dużo? No właśnie o to mi chodzi, żeby ktoś kto miał do czynienia z oboma
    rodzajami kuchenek _konkretnie_ porównał.

    Póki co rzuciłeś tylko jedną różnicą (poza koniecznością doboru garnków)
    i to tak, jakby indukcyjna dawała zerową bezwładność (a ta jest, tylko
    niejako się przenosi do garnka) a ta z promiennikami miała bezwładność
    jak te stare, żeliwne ze spiralkami grzejnymi.

    Ja bym poprosił o konkrety, a nie agitację fanatyków jednej czy drugiej
    technologii ;)

  • 18. Data: 2012-07-03 14:52:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-03 11:25:59 +0000, Kris <k...@g...com> said:

    > W dniu wtorek, 3 lipca 2012 12:53:47 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:
    > butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

    > Uzasadnisz?

    Zacznijmy od tego, kto instaluje gaz - fachowiec z papierami, czy
    członek rodziny, przejdźmy przez rodzaj złącz, a skonczmy na liczbie
    podłączeń w danym czasie.
    Rura wygrywa w każdej kategorii.
    :-)

    > Wg mnie "z rury" albo ew. ziemny.

    Z rury albo z butli.
    Nieważne jaki.
    :-)))

    --
    Bydlę

  • 19. Data: 2012-07-03 16:45:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 03 Jul 2012 14:12:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Inaczej pisząc: jest to jedyna wada ;->

    Nie jedyna. Dużo mniej skutecznie przekazuje energię, dłużej się nagrzewa.

    > Za to zadziała z każdym garnkiem.

    Ja rozumiem gdyby kupno nowych garnków to była inwestycja na 10 lat, ale
    naprawdę - garnki drogie nie są :)

    > Dużo? No właśnie o to mi chodzi, żeby ktoś kto miał do czynienia z oboma
    > rodzajami kuchenek _konkretnie_ porównał.

    Miałem do czynienia z klasycznymi płytami elektrycznymi, potem z
    halogenowymi a teraz z indukcyjnymi. Indukcja przestaje grzać natychmiast -
    to co piszesz o bezwładności "przeniesionej na garnek" nie jest prawdą, bo
    tyczy się każdej kuchenki :) W indukcji używanie timera ma sens, nie mówiąc
    już o wygodzie gdy coś przypadkiem wykipi - po prostu na chwilę przekładasz
    garnek i wycierasz do sucha, nic się nie przypala ani nie oparzysz sobie
    dłoni.

> [...]
    > niejako się przenosi do garnka) a ta z promiennikami miała bezwładność
    > jak te stare, żeliwne ze spiralkami grzejnymi.

    Oczywiście że nie ma aż takiej, ale ma daleko większą niż indukcja.

    > Ja bym poprosił o konkrety, a nie agitację fanatyków jednej czy drugiej
    > technologii ;)

    Od razu fanatyków. Po prostu jest wygodne, a przy okazji bezpieczne i tańsze
    w użytkowaniu.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2012-07-03 17:33:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > W dniu wtorek, 3 lipca 2012 12:53:47 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:
    > butli nie jest najbezpieczniejszym paliwem w domu...

    > Uzasadnisz?

    gaz ziemny jest prowadzony stałą instalacją gazową o sprawdzonej szczelności
    pospięcie kuchenki też zwykle odbywa sie przez stałe łacze, jaśli podpina
    fachowiec to zwykle sprawdza szczelność.

    gaz ziemny jest lżejszy od powietrza więc nawet spore wycieki zwykle
    wylatują kominem wentylacyjnym zanim staną sie niebezpieczne (wybuchowe)

    gaz z butli jest zwykle podpinany jakimiś wężami przez użytkownika, nikt nie
    sprawdza szczelności (bo nie ma czym).

    gaz propan butan jest cięższy od powietrza gromadzi sie przy podłodze bardzo
    łatwo może powstać mieszanka wybuchowa i wtedy iskierka i mamy bum.