  • 61. Data: 2012-09-25 11:34:26
    Temat: Re: Kupiłem se "żarówki" diodowe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 11:22, 4CX250 pisze:

    > Rezystor nie stabilizuje prądu. Wbij sobie to do łba

    Nie zamierzam sobie wbijać twoich bredni.

  • 62. Data: 2012-09-25 11:36:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:506179b4$1@news.home.net.pl...

    > Sam z siebie nie. Podobnie jak LED sama z siebie nie zaświeci. Piszę o
    > jego roli w całym obwodzie.

    Rezystor nie stabilizuje prądu.

    > Zaciąłeś się, durniu?

    To ty się zaciąłeś a ja tylko próbuję cię z tego błędnego koła wyprowadzić.

    > Zadanie domowe: masz źródło zasilania o stabilnym napięciu. Chcesz
    > zasilić nim LED. Dlaczego bez wstawienia w szereg rezystora nie należy
    > tego robić, nawet jeśli początkowo przy ustalonym napięciu prąd jest
    > idealnie taki jak trzeba, hmm?

    Rezystor jako ELEMENT LINIOWY nie stabilizuje pradu.

    > Na razie to ty masz problem ze zrozumieniem roli rezystora w tego typu
    > obwodzie.

    Rezystor jako ELEMENT LINIOWY nie stabilizuje pradu.

    Marek

  • 63. Data: 2012-09-25 11:36:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 11:31, 4CX250 pisze:

    > Wiesz co matołku? Wolę zgubić niechcący literkę niż walić uparcie w
    > kazdej wypowiedzi byka że rezystor jest stabilizatorem prądu.

    W tym obwodzie (przy źródle o stałym napięciu) spełnia taką rolę.

    > Nie pomyslałeś o jakimś noblu za to odkrycie?.

    Nie. Podobnie jak nigdy nie pomyślałem o ubieganiu się o nagrodę Nobla z
    rozpalenie ognia. Chociaż dla ciebie to może też jakaś nowość i odkrycie...

  • 64. Data: 2012-09-25 11:38:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 11:36, 4CX250 pisze:

    > Rezystor nie stabilizuje prądu.

    > Rezystor jako ELEMENT LINIOWY nie stabilizuje pradu.
    >
    > Rezystor jako ELEMENT LINIOWY nie stabilizuje pradu.

    OK, to zastosuję twoją metodę:

    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.
    Marek to dureń.

    A tak w ogóle to *plonk*

  • 65. Data: 2012-09-25 11:58:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:50617aa2$1@news.home.net.pl...

    > Nie zamierzam sobie wbijać twoich bredni.

    To nie brednia. to prawo fizyki mówiące że rezystor jako element nieliniowy
    nie stabilizuje prądu.

    Marek

  • 66. Data: 2012-09-25 12:17:07
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:50617b06$1@news.home.net.pl...

    > W tym obwodzie (przy źródle o stałym napięciu) spełnia taką rolę.

    Rezystor nie stabilizuje prądu.
    Weź sobie wepnij amperomierz w szereg z diodą i rezystorem. Zwiększaj
    napięcie od zera do wartości przy której zniszczysz diodę.
    Czy widzisz matołku że wraz z wzrostem napięcia rośnie także prąd?
    A według ciebie prąd ma być stały, stabilizowany ... rezystorem
    buaahahahaha.

    Marek

  • 67. Data: 2012-09-25 12:27:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 września 2012 11:21:12 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > 1. popraw kodowanie

    Do google groups tą uwagę przeslij

    > 2. dlaczego Mareczka się nie czepiasz?

    Bo to Ty zaczełeś chamskie odzywki i to zarówno w tym watku jak i na przestrzeni
    ostatnich dni w kilku innych na róznych grupach.
    Moim zdaniem nie potrafisz kulturalnie dyskutowac ale to w sumie nie muj problem.
    Czepiasz sie o cytowanie, skracanie wierszy, kodowanie itp a sam Swoimi chamskimi
    odzywkami zasmiecasz grupy niemiłosiernie.

  • 68. Data: 2012-09-25 12:35:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    > nie muj problem.

    No to teraz ci się dostanie od Ławy.

    Marek

  • 69. Data: 2012-09-25 12:40:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 12:27, Kris pisze:

    > Do google groups tą uwagę przeslij

    Jak nie umiesz, to nie korzystaj.

    > Bo to Ty zaczełeś chamskie odzywki

    Nie. Sprawdź wątek. Oraz swoją odmianę czasownika "zacząć". Bo to aż boli.

    > i to zarówno w tym watku jak i na przestrzeni ostatnich dni w kilku innych na
    róznych grupach.
    > Moim zdaniem nie potrafisz kulturalnie dyskutowac ale to w sumie nie muj problem.

    Taaak... Dla ciebie kulturalna dyskusja to nazwanie "durniem" kogoś, kto
    czyta instrukcje obsługi... Oczywiście wszystko jest OK, póki ja czegoś
    niepochlebnego nie napiszę, hmm?

    > Czepiasz sie o cytowanie, skracanie wierszy, kodowanie itp a sam Swoimi chamskimi
    odzywkami zasmiecasz grupy niemiłosiernie.

    Nie będzie mnie pouczał ktoś, kto tak brutalnie jak ty kaleczy język polski.

  • 70. Data: 2012-09-25 13:45:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    4CX250 wrote:

    > Ja pierdzielę. Ława wymyślił stabilizacjię pradu za pomocą rezystora?
    > Ty się naprawdę naucz zanim następne farmazony napiszesz.

    Zasadniczo ma rację:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Current_source#Passive
    _current_source

    Rezystor szeregowy to najprostsza realizacja źródła prądowego
    o niezbyt wyszukanej jakości.

    Pozdrawiam, Piotr