  • 11. Data: 2010-01-07 16:55:30
    Temat: Re: Kupno zadluzonego domu - jak to zrobic?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "WRonX" <w...@-...wronx.net> napisał w wiadomości
    news:hi4seh$jmc$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > powszechnie przez banki") procedura? Bo ja uslyszalem chyba od jakiegos
    > agenta, ze nieruchomosci zadluzonej na hipotece nie da sie kupic na
    > kredyt hipoteczny i koniec, tylko gotowka.

    Bo ona jest kupowana "za gotówkę" czyli pieniądze przelewane z twojego banku do banku
    zadłużonego sprzedawcy. W sumie wygląda to mniej więcej tak:

    1) Ty występujesz do banku o pomesę kredytu
    2) Ustalasz z bankiem właściciela sposób przedterminowej spłaty zadłużenia
    3) Spisywany jest akt notarialny, w którym ty kupujesz, on sprzedaje, pierwszy bank
    wykreśla hipotekę, nowy bank wpisuje hipotekę. Dodatkowo w tym akcie sprzedawca
    deklaruje, że nieruchomość nie jest przedmiotem postępowania egzekucyjnego itd.

    I to jest największy problem. Bo egzekucja musi "zniknąć" przed sprzedażą. Może to
    być element zadatku do umowy przedwstępnej.

    Generalnie idź z tym do notariusza - mają obowiazek udzielać społeczeństwu porad
    prawnych w tym zakresie.

  • 12. Data: 2010-01-07 19:58:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 15:46:24 +0100, WRonX napisał(a):

    > Boje sie, ze z prawnikiem bedzie tak z 500tys. :)

    To sie nie bój, porada prawna kosztuje 100-200zł.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2010-01-07 21:51:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jeszcze raz - kwota z umowy przedwstepnej wynosila sume dlugu
    > u spoldzielni i komornika, tak?

    Napisał wyraźnie - stanowiła zadatek, a nie cenę zakupu.

  • 14. Data: 2010-01-07 21:59:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > agenta, ze nieruchomosci zadluzonej na hipotece nie da sie kupic na kredyt

    Procedura standardowa. To co mówi posrednik to bajki. Zresztą dla mnie
    posrednicy to debile i oszuści, ale to moje prywatne zdanie.

    > Czyli generalnie zdaje sie na dobra wole komornika? Hmm...

    Zdajesz się na przepisy prawa, bo tylko to cię obowiązuje. Dalej nie
    napisałeś czy prowadzona jest egzekucja komornicza z tej nieruchomosci czy
    też nie i czy dotyczy to tego kredytu czy nie. Jak nie jet prowadzona
    egzekucja komornicza (nie ma ostrzeżenia w dziale III o wszczęciu
    postepowania komornika) to właściwie nie ma o czym gadać z komornikiem. Ale
    jak komornik dowie się o transakcji (a jak małe miasto to dowie się na
    pewno) to poleci migiem do sądu i wpakuje wniosek o egzekucji i jak twój
    notariusz przyjdzie z aktem notarialnym zakupu to się okaże, że to będzie
    drugi wniosek i będziesz mieć komornika na głowie.
    Tak więc albo najpierw dogadujesz się z komornikiem i właścicielem i
    bankiem, albo tylko z bankiem i liczysz na to, że twój notariusz po
    transakcji zaraz zaniesie akt notarialny do sądu by zarejestrować wniosek.
    Inne wnioski złożone po tym będą oddalone jako bezprzedmiotowe. Tak się robi
    jak chce się uciec przed wierzycielami.
    Ale jest jeszcze pewne ale. Jak ty chcesz zrobić zakup posiłkując się
    kredytem i jak analityk zobaczy coś o egzekucji komorniczej to masz
    przesrane z papierami, bo będziesz przynosić nawet świadectwo chrztu dziadka
    małżonki. Bez porozumienia z komornikiem niczego nie załawisz.

  • 15. Data: 2010-01-08 08:23:49
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-07 15:51, WRonX pisze:

    > Jeszcze raz - kwota z umowy przedwstepnej wynosila sume dlugu
    > u spoldzielni i komornika, tak?

    Mieszkanie kosztowało 100zł
    zadłużenie w SM 15zł
    koszty komornicze 3zł

    umowa przedwstęna: 15zł przelane na konto SM
    umowa właściwa: 3zł dla komornika i 82zł dla sprzedającego

    oprócz tego były jeszcze długi w energetyce i gazowni (i pewnie wszędzie
    gdzie się da) ale one już mnie nie dotyczyły

    ________MAT_______

  • 16. Data: 2010-01-08 09:26:50
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Adam Płaszczyca pisze:
    > To sie nie bój, porada prawna kosztuje 100-200zł.

    oborze! Tu tez jestes?! :)
    To jak znasz jakiegos prawnika od takich rzeczy, poprosze o namiar :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 17. Data: 2010-01-08 13:41:11
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > To sie nie bój, porada prawna kosztuje 100-200zł.

    Porada prawna za 100 złoty przy kupnie zadłużonego domu? Kpisz sobie. To
    lepiej już iść po darmową poradę-też bezwartościowa a 100zł w kieszeni
    zostanie.

    ________MAT_______

  • 18. Data: 2010-01-08 13:49:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Porada prawna za 100 złoty przy kupnie zadłużonego domu? Kpisz sobie. To
    > lepiej już iść po darmową poradę-też bezwartościowa a 100zł w kieszeni
    > zostanie.

    A jak zapłacisz 1000 zł to się lepiej poczujesz? Ja byłem u prawnika w
    sprawie porady prawnej dotyczącej dwóch umów i zapłaciłem 200 zł. Rozmowa
    trwała ponad godzinę.

  • 19. Data: 2010-01-08 13:55:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Witam wszystkich.
    >
    > Mam maly problem, moze ktos stad bedzie wiedzial, jak mi pomoc. Upatrzylem
    > sobie dom, ktory jest na sprzedaz. Zalozmy, ze kosztuje on ok. 350 tys.
    [cut]

    Naszła mnie jeszcze jedna myśl dotycząca tego zakupu. Jak chcesz ostro
    pograć i jeszcze trochę zarobić na biznesie 9czyli mniej zapłacić) to są
    wyspecjalizowane firmy windykacyjne które mogłyby ci w tym pomóc. Jeśli
    właściciel ma takie problemy finansowe to poprzez kancelarię windykacyjną
    można odkupić jego dług równocześnie dogadując się zarówno z bankiem jak i
    wierzycielami (z bankami rozmowy wychodzą ciężko, z wierzycielami znacznie
    lepiej) i przejąć nieruchomość za spłatę długów + reszta kasy do ręki, a
    samemu za resztę spłacić wierzycieli. Ile sie dogadasz z wierzycielami tyle
    jest twoje (do podziału z kancelarią windykacyjną). Gra jest trochę
    ryzykowna, ale jak dłużnik ma nóż na gardle to można ugrać spore pieniądze.

  • 20. Data: 2010-01-08 15:15:19
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-08 14:49, Boombastic pisze:

    > A jak zapłacisz 1000 zł to się lepiej poczujesz? Ja byłem u prawnika w
    > sprawie porady prawnej dotyczącej dwóch umów i zapłaciłem 200 zł.
    > Rozmowa trwała ponad godzinę.

    Przy tak skomplikowanym temacie trzeba poważnie przewałkować różne
    zagadnienia, poszperać, zrobić projekty umów, poczytać kupę dokumentów.
    Jaki radca zrobi to za 100zł? Chyba wolontariusz na studiach.