    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupno zadluzonego domu - jak to zrobic?
    Date: Thu, 7 Jan 2010 22:59:25 +0100

    > Jest to logiczne, ale czy to jest "standardowa" (w sensie "stosowana
    > powszechnie przez banki") procedura? Bo ja uslyszalem chyba od jakiegos
    > agenta, ze nieruchomosci zadluzonej na hipotece nie da sie kupic na kredyt
    > hipoteczny i koniec, tylko gotowka.

    Procedura standardowa. To co mówi posrednik to bajki. Zresztą dla mnie
    posrednicy to debile i oszuści, ale to moje prywatne zdanie.

    > Czyli generalnie zdaje sie na dobra wole komornika? Hmm...

    Zdajesz się na przepisy prawa, bo tylko to cię obowiązuje. Dalej nie
    napisałeś czy prowadzona jest egzekucja komornicza z tej nieruchomosci czy
    też nie i czy dotyczy to tego kredytu czy nie. Jak nie jet prowadzona
    egzekucja komornicza (nie ma ostrzeżenia w dziale III o wszczęciu
    postepowania komornika) to właściwie nie ma o czym gadać z komornikiem. Ale
    jak komornik dowie się o transakcji (a jak małe miasto to dowie się na
    pewno) to poleci migiem do sądu i wpakuje wniosek o egzekucji i jak twój
    notariusz przyjdzie z aktem notarialnym zakupu to się okaże, że to będzie
    drugi wniosek i będziesz mieć komornika na głowie.
    Tak więc albo najpierw dogadujesz się z komornikiem i właścicielem i
    bankiem, albo tylko z bankiem i liczysz na to, że twój notariusz po
    transakcji zaraz zaniesie akt notarialny do sądu by zarejestrować wniosek.
    Inne wnioski złożone po tym będą oddalone jako bezprzedmiotowe. Tak się robi
    jak chce się uciec przed wierzycielami.
    Ale jest jeszcze pewne ale. Jak ty chcesz zrobić zakup posiłkując się
    kredytem i jak analityk zobaczy coś o egzekucji komorniczej to masz
    przesrane z papierami, bo będziesz przynosić nawet świadectwo chrztu dziadka
    małżonki. Bez porozumienia z komornikiem niczego nie załawisz.