  • 1. Data: 2011-08-28 11:03:43
    Temat: Ława sprzęgająca - co to?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witam,

    Powoli przymierzam się do dobudowy ganku, który w projekcie jest
    posadowiony na ławach fundamentowych w kształcie litery U, zakończonych
    stopami fundamentowymi a na nich filary.
    Natomiast jest jeszcze schemat zbrojenia i wymiary czegoś, co jest
    nazwane "ława stężająca". Domyślam się, że leży wzdłuż ściany
    istniejącego budynku, łączy projektowane stopy fundamentowe i stanowi
    czwarty bok prostokąta fundamentów tego ganku. Czy dobrze myślę?
    Ława stężająca ma takie samo zbrojenie jak ławy fundamentowe ale ma
    znaczenie mniejszy przekrój i na tej ławie nic się nie wspiera.

    Czy ława stężająca jest na takiej samej głębokości jak ławy (stopy)
    fundamentowe?
    Bo jeśli tak, to oznacza, że fundament istniejącego domu musi zostać
    odkopany aż do podstawy ławy na długości prawie 5 m. A w wielu miejscach
    widziałem, że tak można odkopać tylko 1 mb fundamentu i nie gęściej niż
    co 4 metr. Jak się ma jedno do drugiego?
    Przyznam się, że trochę się boję tego odkopywania. Bo fachowcy zapewne
    nie :-)

    Kazek

  • 2. Data: 2011-08-28 11:25:49
    Temat: Re: Ława stężająca - co to?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2011-08-28 13:03, Kazimierz Debski pisze:
    > Witam,

    Przepraszam za pomyłkę w tytule. Oczywiście chodziło mi o ławę stężającą.

    Kazek

  • 3. Data: 2011-08-28 16:13:10
    Od: "adi" <a...@g...com>

    nie zaleca się odkopywanie ław na takiej długości, porponuje albo nawiercić
    istniejącą łąwę budynku i wpuścić w nią zbrojenie prostopadłe ławey z ganku,
    lub całkiem zdylatować ławy styropianem i zalać osobno ganek, ważne aby były
    posadowione na jednych głębokościach

    Adi

  • 4. Data: 2011-08-29 05:53:21
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > nie zaleca się odkopywanie ław na takiej długości,
    No właśnie.

    > lub całkiem zdylatować ławy styropianem i zalać osobno ganek,
    I tak właśnie jest w projekcie.
    A co w takiej sytuacji z ławą stężającą?

    A może by tak zalać najpierw ławy i stopy fundamentowe (czyli U) z
    wystającymi drutami w kierunku ławy stężającej a dopiero potem zalewać
    tę ławę choćby na 2 razy? Wtedy jednocześnie nie byłoby odkopane więcej
    niż ~2 mb fundamentu.

    > ważne aby były posadowione na jednych głębokościach
    Czyli ława stężająca musi też być tak głęboko. A to wymaga odkopania
    fundamentów. Kółko się zamyka...

    Kazek

  • 5. Data: 2011-08-30 18:38:46
    Od: "adi" <a...@g...com>

    A to wymaga odkopania
    > fundamentów. Kółko się zamyka...

    odkopania w 2 miejscach na szerokosci ławy ganku czyli strzelam 2 x 50 cm,
    zrób tak jak ci wyżej napisałem i nie szukaj dziury w d....

  • 6. Data: 2011-08-30 20:13:57
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 29 Sie, 07:53, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:

> [...]
    > niż ~2 mb fundamentu.

    > Czyli ława stężająca musi też być tak głęboko. A to wymaga odkopania

    Zrób jak Ci adi podpowiada - takie konstrukcje najlepiej jest
    dylatować.

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-08-31 17:56:57
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > odkopania w 2 miejscach na szerokosci ławy ganku czyli strzelam 2 x 50
    > cm, zrób tak jak ci wyżej napisałem i nie szukaj dziury w d....

    Czyli w ogóle nie robić ławy stężającej? Dobrze rozumiem?

    Kazek