  • 11. Data: 2014-07-14 11:53:56
    Temat: Re: Liniowy spadek terenu na działce - jak budować w takim terenie?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:53c0d0b2$0$2228$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Jednak najwyższy punkt działki jest właśnie przy drodze. Boję się, że po
    > deszczach woda będzie spływać z utwardzonych ścieżek i podjazdów pod sam
    > dom. Może masz rację, że problem nie jest poważny, bo - jak piszesz - woda
    > sobie potem spłynie dalej aż na ten najdalszy od drogi kraniec działki.
    > Tyle, że zapewne napotka jakieś krawężniki albo nierówności na podjeździe.
    > W końcu to nie autostrada budowana z milimetrową dokładnością. Boję się,
    > że pod samym domem będą mi się tworzyć kałuże.

    Podjazd (zjazd) do garażu zrób ze spadkami na boki (1cm na metr) wtedy woda
    płynąca od ulicy/chodnika nie będzie waliła wprost do garażu tylko rozpłynie
    się na boki. Przed samym garażem ostatni metr zrób do góry. Czyli patrząc od
    drogi będzie ciągły spadek aż metr przed garażem spadek zamieni się na
    górkę. W tym przegłębieniu jak chcesz to możesz dać odwodnienie liniowe
    które odprowadzi wodę na bok, a z boku to już sobie ona dalej popłynie
    wzdłuż domu aż do przeciwległego końca działki zgodnie ze spadkiem.

    Pozdrawiam
    Ergie