  • 1. Data: 2012-06-16 22:41:51
    Temat: MSZYCE - wszędzie i powracajace
    Od: "Majka" <m...@W...gazeta.pl>

    Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?
    U mnie psiakm preparatem DECIS(dobra nazwa?), który pomaga na 7-20 dni.
    Później nastepuje nawrót plagi mszyc.

    Owad upodobał sobie zwłaszcza:
    - czarny bez, ogromne drzewo trudne do opryskania
    - rumianek, tu owady najszybciej powracają po oprysku
    - dalie
    - jeden z trzech rodzajów bluszczu, nazwy rosliny nie znam
    - śliwę
    - różę
    - wiśnię
    Każda z roślin w innej części ogrodu, daleko od siebie (obok siebie tylko
    bez i wiśnia).

    Jak sobie radzicie z mszycami? Biedronek jest niewiele, i specjanie nie
    pochłaniają tej plagi.
    Na daliach mszyce są pod opieką mrówek - te chyba je sobie hodują.

    Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody, sposoby?

    Majka

  • 2. Data: 2012-06-17 12:23:41
    Temat: Re: MSZYCE - wszędzie i powracajace
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Majka" napisał w wiadomości grup

    > Jak sobie radzicie z mszycami?

    http://forumogrodnicze.info/

    Feah

  • 3. Data: 2012-06-17 12:58:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 20:41:51 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
    > Na daliach mszyce są pod opieką mrówek - te chyba je sobie hodują.
    >
    > Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody, sposoby?

    Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
    Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)
    --
    XL

  • 4. Data: 2012-06-17 15:38:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.06.2012 22:41, Majka pisze:
    > Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?
    > U mnie psiakm preparatem DECIS(dobra nazwa?), który pomaga na 7-20 dni.
    > Później nastepuje nawrót plagi mszyc.

    Pamiętaj, że opryskując przeciwko mszycom, możesz też podtruwać pszczoły.

    Zauważyłem, że u mnie mszyce owszem atakują i "moje" drzewka, ale
    najwięcej ich jest na niektórych chwastach (np. takie nieco czerwonawe
    mleczopodobne) - mam nie tyle trawnik ile okresowo koszoną łąkę :)

    Na mniejszych drzewkach mszyce niszczę mechanicznie (mrówki pomagają mi
    je namierzyć), podobnie te skupiska na chwastach.

    A reszta... cóż, statystyka ;)

    Z ciekawostek - sąsiad opryskiwał, a i tak jego śliwy i brzoskwinie mają
    młode liście wyraźnie zaatakowane przez mszyce lub coś podobnego.

  • 5. Data: 2012-06-17 16:42:01
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Są inne lepsze preparaty niż DECIS? Są inne skuteczniejsze metody,
    > sposoby?

    Czy lepsze nie wiem ale napewno mniej szkodliwe

    http://poradnikogrodniczy.pl/sposob-na-mszyce.php

    Piotr

  • 6. Data: 2012-06-17 18:42:38
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Zrób wywar z pokrzyw i tym pryskaj.

    Marek

  • 7. Data: 2012-06-18 07:01:43
    Od: "Tatko" <e...@o...pl>

    U mnie zniszczyły cały żywopłot z ligustra..:(((((

  • 8. Data: 2012-06-22 15:26:38
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy u Was także jest w tym roku taka plaga mszyc?

    Hejka. Mszyce w łańcuchu powiązań ekologicznych stanowią pokarm dla
    innych organizmów. Gdyby nie to mszyce pokryłyby grubą warstwą kulę ziemską.
    Całkowite wyniszczenie np. insektycydami mszyc czy wielu innych owadów
    roślinożernych oznaczałoby wyeliminowanie ze środowiska licznych organizmów
    pozytecznych.
    Pozdrawiam sozologicznie Ja...cki

  • 9. Data: 2012-06-23 18:08:51
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 17.06.2012 12:58, Ikselka pisze:
    > Wolę mszyce niż chemię w ogrodzie.
    > Mam zasadę: czego mszyca nie zeżre, zostanie dla mnie 3-)

    To w tym roku bys sie nie najadla. Jest taki najazd mszyc, ze 2
    czeresnie calkowicie mi opadly zanim dojrzaly. Podobnie z innymi,
    mniejszymi drzewkami. Nigdy do tej pory nic im nie bylo. Teraz nawet
    szpaki sie nie chca tego chwycic.

  • 10. Data: 2012-06-23 19:00:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 18:08:51 +0200, neoniusz napisał(a):

> [...]
    > czeresnie calkowicie mi opadly zanim dojrzaly. Podobnie z innymi,
    > mniejszymi drzewkami. Nigdy do tej pory nic im nie bylo. Teraz nawet

    U mnie spokój - mszyce w normie, jak co roku.
    --
    XL