  • 41. Data: 2018-02-28 22:02:56
    Temat: Re: inus 15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 lutego 2018 21:14:01 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No i tyle teoria Adamie :-) A potem jak co do czego przychodzi, to styro
    > na placki, wełna na skosach poupychana byle jak, a prawdziwy COP pompy
    > "ciut" odstaje od tego na broszurze. To nic dziwnego, że tak
    > doświadczeni życiem i opowieściami ludzie, robią wyżej, dalej, grubiej
    > żeby na końcu dostać chociaż ta co zakładali.

    Ta teoria sprawdza się w praktyce praktycznie co do Wata. Fizyki nie
    oszukasz. A to jak sobie zadbasz o wykonawstwo to tylko Twoja sprawa -
    jak sobie dasz spieprzyć to będziesz miał spieprzone :-)

    Do wyników OZC zawsze dodaje 20% i na tej podstawie można zrobić projekt
    CO "w razie W". Zawsze też jest możliwość podkręcenia zasilania, bo projekt
    jest zawsze na 32stC (czasem 35stC jak się nie da niżej), a każdy stopień
    więcej w podłogówce to kilka/naście procent mocniejsze ogrzewanie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2018-03-01 07:16:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2018 o 21:12, Maciek pisze:
    > Taką sytuację mam np. w kuchni od strony zewnętrznej ściany domu. Fundament
    > ocieplony do metra w głąb, cokół ocieplony 10 cm styro, ściana 15 cm styro,
    > żadnej widocznej szpary (obszedłem to na kolanach), grunt suchy jak pieprz,
    > a posadzka lodowata. Zagadka stulecia.

    Na około sucho ale może od spodu mokro. Sucho i ocieplone by nie
    przenosiło mrozu. Ale jak to sprawdzisz, tak można pogdybać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2018-03-01 07:20:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.02.2018 o 22:02, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > jest zawsze na 32stC (czasem 35stC jak się nie da niżej), a każdy stopień
    > więcej w podłogówce to kilka/naście procent mocniejsze ogrzewanie.

    Zawodowo zajmujesz się liczeniem OCZ czy sformułowania:
    - "liczył jakiś matoł skoro tyle wyszło"
    - "zawsze dodaje 20%"
    - "jest zawsze na 32stC (czasem 35stC jak się nie da niżej)"

    to takie Twoje wnioski na podstawie OCZ które Tobie policzył projektant
    z u którego zakupiłeś projekt? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2018-03-01 07:31:22
    Od: l...@g...com

[...]
    Cudów ni ma, warto by w lecie sprawdzić czy ci tego ocieplenia nie przeżuły myszy,
    nornice czy inne krety.

  • 45. Data: 2018-03-01 10:13:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 07:20:07 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > - "jest zawsze na 32stC (czasem 35stC jak się nie da niżej)"
    >
    > to takie Twoje wnioski na podstawie OCZ które Tobie policzył projektant

    Kiedyś się zajmowałem. Kilkanaście instalacji i pomp ciepła na podstawie
    moich projektów stoją i grzeją znakomicie. Do dzisiaj znajomym robię
    projekty, bo jak do tej pory - żaden projektant nie zna / nie umie /
    nie wie co to prawdziwe OZC. Wszyscy robią "na pałę".

    A Ty jakie masz doświadczenie z liczeniu OZC?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2018-03-01 15:29:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2018 22:31:22 -0800 (PST), l...@g...com
    napisał(a):

    > Cudów ni ma, warto by w lecie sprawdzić czy ci tego ocieplenia nie przeżuły myszy,
    nornice czy inne krety.

    Sprawdzałem jesienią :/ Żadnych śladów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 47. Data: 2018-03-01 15:31:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2018 07:16:48 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Na około sucho ale może od spodu mokro. Sucho i ocieplone by nie
    > przenosiło mrozu. Ale jak to sprawdzisz, tak można pogdybać.

    U mnie na 2,5 m nie ma kropli wody. Taka gmina.
    Sucha, zbita glina.

    Muszą być wady ocieplenia, ale jak je znaleźć?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 48. Data: 2018-03-01 21:22:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 10:13, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > nie wie co to prawdziwe OZC. Wszyscy robią "na pałę".
    >
    > A Ty jakie masz doświadczenie z liczeniu OZC?

    Ja? Na razie niewielkie. Ale zaintrygował mnie wykres z OZC który
    podrzuciłeś, a który wyglądał identycznie z tym co mam we własnym
    projekcie. Na tyle mnie zaintrygował, że zakupiłem identyczny program
    firmy Kisan. Siedziałem z nim ostatnie dwa wieczory i powiem Ci że taki
    trochę "wykilkiwacz". Tutaj dodaj materiały, wpisz lambdy, tam dodaj
    przegrody, wpisz grubości, a tam pokoje i wskaż z którego kierunku wieje
    wiatr...

    Głupio nie piszesz Adam, ale masz manierę. Taką manierę która w czterech
    na pięć zdań które napisałeś, każde Ci podkreślać swoje dystynkcje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2018-03-01 23:58:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 21:22:52 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > trochę "wykilkiwacz". Tutaj dodaj materiały, wpisz lambdy, tam dodaj
    > przegrody, wpisz grubości, a tam pokoje i wskaż z którego kierunku wieje

    A przeczytałeś chociaż instrukcję? Wpisujesz w odpowiedniej kolejności?
    Pewnie, że to wyklikiwacz - bo jak inaczej sobie myślałeś? To nie magia
    tylko zwykła matematyka i fizyka - tu się liczą tylko twarde dane tylko
    trzeba je jeszcze potrafić wklepać ;)

    > Głupio nie piszesz Adam, ale masz manierę. Taką manierę która w czterech
    > na pięć zdań które napisałeś, każde Ci podkreślać swoje dystynkcje.

    Bo widzisz, Ty dopiero wyklikujesz sobie swoje pierwsze OZC, ja to robiłem
    w 2006 roku już. Mam sto razy większe doświadczenie, a Ty mimo jego
    braku robisz z siebie mam wrażenie zbyt często alfę i omegę. Więc i mój
    ton jest zmanierowany :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2018-03-02 06:59:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.03.2018 o 23:58, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > Pewnie, że to wyklikiwacz - bo jak inaczej sobie myślałeś? To nie magia
    > tylko zwykła matematyka i fizyka - tu się liczą tylko twarde dane tylko

    Poza zakładką materiałów, bez instrukcji trochę ciężko ruszyć więc
    czytam sobie po kawałku. Na razie zrobiłem z domu jeden "klocek" z
    oknami i coś tam PI razy oko nie przestrzeliwuje dwukrotnie. Zastanawiam
    się na ile wprowadzenie ścian wewnętrznych na poziomie, który jest
    grzany równo, zmieni wynik pomijalnie a na ile warto to wydziergać.

> [...]
    > w 2006 roku już. Mam sto razy większe doświadczenie, a Ty mimo jego
    > braku robisz z siebie mam wrażenie zbyt często alfę i omegę. Więc i mój

    No to przynajmniej ustaliliśmy dlaczego tak na siebie reagujemy :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz