  • Data: 2009-08-10 11:43:13
    Temat: Mokra ściana
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niestety mimo, że starałem się dopilnować by wszystko było jak należy
    nie uniknąłem błędów.

    Na fragment ściany wychodzi mi wilgoć

    http://www.ruthenus.pl/klient/ariusz/tynk.jpg

    Rysunek obrazuje co i jak jest zrobione.

    Tynk położony na siatce na 4 warstwach dysperbitu wg. co niektórych
    powinno być ok - ale nie jest i fragment ściany jest wilgotny.

    Jak to najlepiej rozwiązać?

    Czy odkuć tynk i kawałek wylewki, nawiązać papą do istniejącej już
    izolacji poziomej potem z wąskich pustaków wymurować kawałek ścianki i
    dopiero wszystko zatynkować?

    Mam tak zrobione w innym miejscu i wydaje się ok, jest papa wywinięta na
    pionową ścianę, nawiązuje do poziomej izolacji, na to folia budowlana i
    pustak 12 tak z 6 cm odstawiony od fundamentu, a szczelina wypełniona
    pianką.

    Co radzicie, dom nie ma jeszcze zrobionego odwodnienia, będzie robione i
    od razu będą łączone dreny w opaskę w koło domu - które mimo że
    pilnowałem mogą być poprzerywane

    Ariusz