  • 21. Data: 2013-01-21 16:30:46
    Temat: Re: Montaż okien - ciepły
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > W zeszłym roku miałem już grzyba na ścianach przez wilgoć.
    > Wymieniłem okna + ciepły montaż + nawieniki (fakt, potrafi wiać z nich
    > zimnem) i póki co nie wylazł.
    > Oczywiście, zamówiłem ekipę do odgrzybiania (usługa kosztowała 1500 za dwa
    > pokoje i kuchnię) - jakaś straszna chemia.

    A masz ocieplony dom ?
    To wydaje mi się niewiarygone jesli dom jest nowy i ocieplony, aby
    zagrzybiło ci
    ja nie mam ciepłego montażu, ale sciany dookoła okna mam równie ciepłe jak
    w innych
    miejscach, parapet trochę chłodniejszy, ale to sam zawaiłem, bo miałem dać
    wewnątrz pod parapet styropian na porotherm,
    parapet a nie zrobiłem tego.

    pozdrawiam
    AT

  • 22. Data: 2013-01-21 17:14:11
    Od: p...@t...pl

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 15:42:54 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Chyba tak się właśnie skończy. Tradycyjny montaż i od razu folia
    >
    > zabezpieczająca, albo ocieplenie - przynajmniej w szpalety (coby pianka
    >
    > słonka nie widziała).
    >
    > Słyszałem, że policzone wszystko jest na około 20mm w okół okna, więc
    >
    > pianki wejdzie trochę. Zakontraktowany jest Soudal, podobno jest bardzo
    >
    > dobra i nie tworzy pęcherzy.
    >

    > Zastanowiły mnie jeszcze jedno. Każą odklejać folię zabezpieczającą
    >
    > najlepiej od razu po montażu, inaczej może zwulkanizować do plastiku i
    >
    > nie będzie się jej dało odkleić. Hmm... myślałem że zostanie do tynkowania.

> [...]

    Soudal to chyba jedna z lepszych, ale i najdroższych pian. Kliny bym osobiście wyjął
    i dopianował dziury. Folię zrywaj i nie ryzykuj. Jak się zwulkanizuje to jest
    tragedia. Wtedy trochę oczyszczona benzyna pomaga.

  • 23. Data: 2013-01-21 17:18:08
    Od: p...@t...pl

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 16:30:46 UTC+1 użytkownik AT napisał:

> [...]
    >
    > miejscach, parapet trochę chłodniejszy, ale to sam zawaiłem, bo miałem dać
    >
    > wewnątrz pod parapet styropian na porotherm,

    Tutaj bardziej o skuteczną wentylację należałoby zapytać. Przy WM zrównoważonej
    zaleca się lekkie nadciśnienie. Nie widzę jakoś możliwości, aby piana miała ulec z
    tego powodu zawilgoceniu. Przy WG i nowym domu może się grzybek pojawić.

  • 24. Data: 2013-01-21 19:05:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 15:52:13 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:
    > Ja mam na płasko ze ścianą. Równane do zewnętrznej, więc okno nie będzie
    >
    > wystawało.
    Orientowałeś się ile drożej wychodził montaż w warstwie ocieplenia:
    http://oknotest.pl/galerie-zdjec/montaz-w-warstwie-d
    ocieplenia
    Pytam bo w 2008 ceny były nieakceptowalne ale teraz powinno być taniej a ten sposób
    montażu ma swoje zalety.

  • 25. Data: 2013-01-21 21:57:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

    > +600 na jakiej kwocie?
    > U mnie jest to 2200 kontra 7500, więc zastanawiam się co kosztuje
    > dodatkowe 5500.

    chyab troszkę wykonawca przesadził.

    może poproś go o jakis kosztorys co tyle kosztuje w tym montażu.

  • 26. Data: 2013-01-21 21:59:38
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    ocieplenia
    > Pytam bo w 2008 ceny były nieakceptowalne ale teraz powinno być taniej a ten sposób

    Nie, ale mogę poprosić o wycenę. Dam znać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2013-01-22 10:22:28
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 06:48:13 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > A a niby po co kliny maja zostać?
    > Kliny służa do tymczasowego usztywnienia okna. Jak juz jest usztywnione klinami to
    mocuje sie na kotwy painkę i kliny wywala. Kliny nic nie wnosza do montazu a dla
    wrazliwych to dodatkowy mostekj cieplny;)

    Kliny mają zostać, ponieważ stanowią punkty podparcia dla okien. Z jakiego
    powodu miałyb być mostkiem cieplnym?

    Tak samo piana - ona tylko wypełnia i nic więcej. Kotwy służą tylko do
    umocowania i nie dają nic do sztywności okien.

    Nie pisz głupot, bo jeszcze ktoś uwierzy. No i poczytaj forum muratora
    odnośnie okien.

    --
    Franc

  • 28. Data: 2013-01-22 11:24:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 10:22:28 UTC+1 użytkownik Franc napisał:
    > Kliny majďż˝ zostaďż˝, poniewaďż˝ stanowiďż˝ punkty podparcia dla okien. Z jakiego

    Od tego są specjalne listwy montażowe na których stawia sie okno. Boczne kliny tylko
    do czasu zakotwienia póxniej powinno sie wyjąć przed opianowaniem
    > Tak samo piana - ona tylko wype�nia i nic wi�cej.

    Tu zgoda
    > Kotwy s�u�� tylko do
    >
    > umocowania i nie daj� nic do sztywno�ci okien.,
    Okno powinno byc tak zakotwione że po wyjęciu klinów nic się nie ma prawa ruszać itp.
    Oczywiscie okno zamontowane na listwie montazowej czy jak to sie nazywa.

    sz g�upot, bo jeszcze kto� uwierzy. No i poczytaj forum muratora

    > odno�nie okien.A co ma do tego forum muratora
    Tam jest tyle samo bzdur co i w innych miejscach.

  • 29. Data: 2013-01-22 11:39:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 15:48:13 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Kliny służa do tymczasowego usztywnienia okna. Jak juz jest usztywnione klinami to
    mocuje sie na kotwy painkę i kliny wywala. Kliny nic nie wnosza do montazu a dla
    wrazliwych to dodatkowy mostekj cieplny;)

    Od dolu powinny zostac i wspierac okno :) Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie od dolu
    zadnego mocowania z tego co pamietam nie bylo - bo i jak do porothermu ktory z gory
    ma otworki przymocowac jakakolwiek kotwe? :) Wszystkie kliny ktore musza wspierac
    okno w wyznaczonych przez producenta miejscach (inaczej rama sie wygnie w banana)
    lekko scialem jak przeszkadzaly i zostawilem "na wieki" w czelusci piany pod
    parapetami :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-01-22 11:55:27
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 02:24:07 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    Coś poszatkowała - ktoś ma problem z kodowaniem.

    Nadal nie rozumiem powody, dla którego miałoby się kliny wyciągać. Przecież
    na nich opiera się ciężar okan. Kliny wchodzą w inne miejsca w oknach niż
    kotwy - jak wyciągniesz kliny po nabicu kotew, okno się przesunie.

    Czytać forum muratora też trzeba uważnie. Wypowiadają się tam specjaliści
    (jak i inny, których pomijam). Wyraźnie jest napisane - kliny zostają. Tak
    samo zalecane jest przez stowarzyszenie instalatorów.

    --
    Franc