  • 1. Data: 2010-05-04 12:35:19
    Temat: Montaż schodów
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Liczę na poradę stolarską.

    Robię od podstaw schody z klejonki sosnowej 38mm. Mam przygotowane wszystkie
    elementy ale nie mam kompletnie pojęcia jak połączyć stopnie do policzków.
    Chciałbym uniknąć zewnętrznych wsporników ale nie czuję się na siłach aby
    wyfrezować wpusty. Wpadły mi do głowy zwykłe kołki ale takie np. fi 15.
    Dodatkowo jeden wkręt do dociągnięcia a jego łeb ukryję pod kołkiem do
    sęków.

    Tylko jak nawiercić otwory w stopniu i policzku aby były równoległe i w tym
    samym miejscu?

    PC

  • 2. Data: 2010-05-04 17:02:52
    Temat: Re: Montaż schodów
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 4 Maj, 14:35, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > sęków.
    > Tylko jak nawiercić otwory w stopniu i policzku aby były równoległe i w tym

    rysujesz kreske na krawedzi stopnia i na policzku. zaznaczacz miejsce
    na otwory na krawedzi stopnia i wiercisz nastepnie kladziesz stopien
    na policzku przy kresce i odznaczasz punkty wiercen odwzorowujac z
    otworow stopnia...ale kolki to kiepski pomysl. Jesli chcesz bez
    frezowania/dlutowania to zastosuj zamiast kolkow listwy. listwe o
    grubosci np 2,5cm przykrecasz do policzka a w krawedziach stopni
    frezujesz wpust na te listwe(takie frezowanie juz proste jest, tylko
    frez musi byc w dolnej czesci grubosci stopnia). skladasz wszystko do
    kupy na klej i sciski, co drugi stopien mozesz dac wkrety (konfirmaty
    do mebli lepsze) i bieg gotowy... no prawei;-)

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 3. Data: 2010-05-05 06:50:20
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > kupy na klej i sciski, co drugi stopien mozesz dac wkrety (konfirmaty
    > do mebli lepsze) i bieg gotowy... no prawei;-)

    Dziękuję za podpowiedź. Ten patent z listwą jest super.

    Pozdrawiam,
    PC