    From: Krzysztof Thomas <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Montaż schodów
    Date: Tue, 4 May 2010 10:02:52 -0700 (PDT)

    On 4 Maj, 14:35, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Liczę na poradę stolarską.

    > Robię od podstaw schody z klejonki sosnowej 38mm. Mam przygotowane wszystkie
    > elementy ale nie mam kompletnie pojęcia jak połączyć stopnie do policzków.
    > Chciałbym uniknąć zewnętrznych wsporników ale nie czuję się na siłach aby
    > wyfrezować wpusty. Wpadły mi do głowy zwykłe kołki ale takie np. fi 15.
    > Dodatkowo jeden wkręt do dociągnięcia a jego łeb ukryję pod kołkiem do
    > sęków.
    > Tylko jak nawiercić otwory w stopniu i policzku aby były równoległe i w tym
    > samym miejscu?

    rysujesz kreske na krawedzi stopnia i na policzku. zaznaczacz miejsce
    na otwory na krawedzi stopnia i wiercisz nastepnie kladziesz stopien
    na policzku przy kresce i odznaczasz punkty wiercen odwzorowujac z
    otworow stopnia...ale kolki to kiepski pomysl. Jesli chcesz bez
    frezowania/dlutowania to zastosuj zamiast kolkow listwy. listwe o
    grubosci np 2,5cm przykrecasz do policzka a w krawedziach stopni
    frezujesz wpust na te listwe(takie frezowanie juz proste jest, tylko
    frez musi byc w dolnej czesci grubosci stopnia). skladasz wszystko do
    kupy na klej i sciski, co drugi stopien mozesz dac wkrety (konfirmaty
    do mebli lepsze) i bieg gotowy... no prawei;-)

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl