  • 131. Data: 2017-09-03 21:36:08
    Temat: Re: NTG O google maps tym razem
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 21:27 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Nie czytałem i nie zamierzam, używam GM od lat i nie zamienię na pewno
    > na inną - dla mnie to nawigacja idealna :)

    Navi idealna to ta wbudowana w auto z aktualnymi mapami. Zawsze pod ręką,
    zawsze naładowana, nie ma problemów z zasięgiem, dokładny, precyzyjny
    odbiornik GPS.
    GM czasami jest pomocna ale zazwyczaj dużo gorzej się sprawuje od tej
    pokładowej. GM wielokrotnie mnie zrzucała z głównej drogi w miejscach
    gdzie to zupełnie nie miało sensu. Ja propozycję GM zawsze traktuję z
    przymrużeniem oka.
    Dzisiaj byłem na Podkarpaciu w miejscowości Nozdrzec. Wbudowana navi po
    wpisaniu "Nozdrzec" bez żadnej ulicy i nr doprowadziła mnie pod remizę
    strażacką w "centrum" wsi.
    GM (na S8+) z uporem maniaka pchała mnie po ścierniskach do jakiegoś
    punktu odlanego około 6km od celu. Jak bym jechał w nocy bardzo szybko
    zrobiło by się nieciekawie.

    TG

  • 132. Data: 2017-09-03 21:47:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 22:26 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Szuka nowej trasy. To chyba logiczne, że jak zjechałeś z trasy to szuka
    > nowej od miejsca w którym się znajdujesz? To jest plus, nie minus :-)

    To jest minus - powinna zaproponować "powrót" - każda inna nawi kieruje
    cię do miejsca w w którym możesz zawrócić i kontynuować podroż pierwotną
    trasą. GM "przeliczy" i radośnie będzie cię pchała ścierniskami i dróżkami
    działkowymi bo "czas przejazdu" wyszedł jej podobny.
    Jak się ciągle nie gapisz w ekran to możesz mieć za chwilę kłopoty. To
    jest szczególnie niebezpieczne jak jesteś w nieznanej sobie okolicy po
    zmroku lub w zimie, gdy tylko drogi pierwszej i drugiej kategorii
    "odśnieżania" są w miarę bezpieczne.
    Bardzo łatwo znaleźć się w takiej sytuacji przejeżdżając przez większe
    rondo. Zjedziesz nie tym co trzeba zjazdem i wypadasz z trasy.
    Wbudowana navi, każe mi przejechać 500m i zawrócić na następnym rondzie.
    GM radośnie prowadzi mnie przez jakieś magazyny, między parkingami tirów i
    slumsami "emigrantów" a jest 2 w nocy i nie widzę "okoliczności przyrody".

    TG

  • 133. Data: 2017-09-04 13:03:57
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-03 o 10:42, Budyń pisze:

    > no to po co sie spinasz i wpierasz ze akurat GM jest gorszym wyborem?

    Wcale sie nie spinam. Gorszym, bo inne informuja o zmianie trasy, widza
    np. S7 w Radomiu, nie prowadza kilkanascie kilometrow po to, by zawrocic
    i jechas spowrotem ta sama droga. Nie wybieraja altarnatywnych drog
    pipidowami, ze noca strach jechac. Wczoraj mialem znow ciekawe
    doswiadczenie pod Arkadia w Warszawie. Przejazd od strony Trasy
    Torunskiej. Nawigacja prowadzi niemal do glownego wejscia. I choc znaki
    przy drodze wskazuja zjazd na parking, to GM wcale tego nie widzi i pcha
    na rondo ze swiatlami (to z flaga zdaje sie) na zawrotke 360 stopni do
    innego wjazdu. Calosc ze zmiana swiatel bagatela kilka minut. Dalej juz
    nie patrzylem gdzie to mialoby byc, bo znaki pzy drodze jak wol
    wskazujace parking znacznie wczesniej. Tego samego dnia na rondzie w
    Markach wytycza drugi zjazd a krzyczy zjedz pierwszym zjazdem i kiedy
    jestes przed pierwszym to krzyczy skrec w prawo, a kreska na ekranie
    kolejny zjazd. Telefon Honor 8 trzymany przy szybie, gdyby co.
    Mozna oczywiscie metoda Adama mi nawciskac i opowiac jakies glupoty, ze
    przeciez wszyscy wiedza, ze obwodnice sa dluzsze, tylko ja nie wiem. Ale
    zwroc uwage, ze podaje konkretne sytuacje z przyblizonymi adresami.
    Kazdy moze to zweryfikowac i potwierdzic albo nie. To nie jest
    zagranica, gdzie mozna sobie pisac co sie chce a i tak nikt tego nie
    sprawdzi. Grupe czytaja ludzie z calej Polski a zagranice podlinkowalem
    i mozna sobie sprawdzic kiedy sie chce jak to wyglada.
    Ciekaw jestem czy komus udalo sie wytyczyc ten Radom? Sprobuj sam. Mi
    sie nie udalo. GM albo mnie nie lubi, albo ma awersje do tego odcinka.
    Nawet Adam jak widac polegl bo inaczej nie pozalowal by okazji zeby mi
    nawciskac.

    > jest podawana na bieząco trasa alternatywna jesli przed tobą tworzą sie
    niespodziewane korki.
    > A jesli pomylisz trase to masz wyliczoną nową łącznie z komunikatem póki sie da
    'zwróc' -w czym qurcze problem?

    Problem, bo nie mowi, ze zjechales z wczesniej wyznaczonej trasy, tylko
    rysuje kolejna. I niech by bylo na upartego o ile nie planowales sie
    akurat zatrzymac w jakims donaldzie przykladowo. A tu akurat planowas a
    donalda nie ma. Zorientujesz sie dopiero, kiedy nie znajdziesz po drodze
    donalda i spojrzeniem na ekran dowiadujesz sie, ze nowa trasa jest tak
    debilna jak przejazd dodatkowych kilkunastu kilometrow. A zawroc to
    uslyszysz, jak zjedziesz tak, ze nie ma juz zadnych alternatywnych
    dojazdow, tylko ewidentnie tniesz nie w ta strone.

    > Ja widze jedna wadę -komunikaty głosowe, co prawda ja mam wyłączonoe, ale czasem
    żona włącza swoje - zamiast komunikatu za "300m skręć w lewo", słyszę 30sekund
    gadania. Numeracja dróg, "dalej prosto", kierunek cośtam.

    No to nie wiem. Mi gada za 300 metrow skrec.

    Pozdro.. TK

  • 134. Data: 2017-09-04 13:14:40
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

> [...]
    > GM radośnie prowadzi mnie przez jakieś magazyny, między parkingami tirów
    > i slumsami "emigrantów" a jest 2 w nocy i nie widzę "okoliczności

    To jest dramat. Ewidentnie ta "funkcjonalnosc" sprawia, ze nawigacja nie
    nadaje sie do nawigowania w trudnym, nieznanym terenie po zmroku.

    Pozdro.. TK

  • 135. Data: 2017-09-04 14:18:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 13:03, maniek4 pisze:
> [...]
    > jestes przed pierwszym to krzyczy skrec w prawo, a kreska na ekranie
    > kolejny zjazd. Telefon Honor 8 trzymany przy szybie, gdyby co.

    A to nie raz już miałem, że głosowo jest co innego, a narysowane co
    innego. Ronda to standard nie raz, a i na krzyżówkach dwóch mi się
    zdarzyło, że kazał skręcić w lewo, a narysowane jak wół, żeby jechać w
    prawo. Fajnie było od razu widać kto bez zastanowienia się na GM jechał,
    bo 4 auta skręciły źle, zgodnie z głosowymi wskazówkami, po czym wszyscy
    kombinowali z nawrotką za 100 m ;)

> [...]
    > uslyszysz, jak zjedziesz tak, ze nie ma juz zadnych alternatywnych
    > dojazdow, tylko ewidentnie tniesz nie w ta strone.

    Fakt, że te alternatywne trasy to mógłby jakoś zapytać chociaż albo
    poinformować, że główną zmienia. Bo niejednokrotnie faktycznie prościej
    byłoby zawrócić i już niż tłuc się dalej i kombinować.
    Aczkolwiek to mi aż tak nie przeszkadza, bo ja generalnie raczej nie
    gubię drogi ;)

    Co więcej, długo wzbraniałem się przed jeżdżeniem z nawigacją i
    niejednokrotnie śmiałem się, jak koledzy na drugim końcu Polski mnie
    witali na miejscu i w ciężkim szoku, że mi się udało dojechać i trafić
    bez GPSa... :]

    > No to nie wiem. Mi gada za 300 metrow skrec.

    Byście słyszeli, jak w brytyjskim angielskim całe wypracowania gada... ;P

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 136. Data: 2017-09-04 14:20:29
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 13:14, maniek4 pisze:
    > To jest dramat. Ewidentnie ta "funkcjonalnosc" sprawia, ze nawigacja nie
    > nadaje sie do nawigowania w trudnym, nieznanym terenie po zmroku.

    Nie no, nie dramatyzujmy ;)
    Ale fakt, że mogliby to poprawić, żeby się bardziej zachowywała, jak np.
    Automapa. Przynajmniej z dawnych czasów, jak z nią jeździłem. Włącznie z
    tym, że AM miała opcję do zaznaczenia, że w miarę możliwości, żeby
    wyznaczała jak najkrótszą pętelkę po uliczkach zamiast zawracania jako
    takiego.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 137. Data: 2017-09-04 14:57:00
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > jestes przed pierwszym to krzyczy skrec w prawo, a kreska na ekranie
    > kolejny zjazd. Telefon Honor 8 trzymany przy szybie, gdyby co.

    Zdaje się, że huawei ma takie samie problemy z GPS-em jak Mediatek.
    To forum do problemów w Huawei P9 - to prawie to samo co Honor 8.
    https://forum.xda-developers.com/p9/help/gps-problem
    -t3454189

    Spróbuj zmienić telefon na coś lepszego (czyli Snapdragon). I potem
    zobacz różnicę.

> [...]
    > sie nie udalo. GM albo mnie nie lubi, albo ma awersje do tego odcinka.
    > Nawet Adam jak widac polegl bo inaczej nie pozalowal by okazji zeby mi

    Coż, od kiedy gugiel zamknął mapeditora, to bieda z szybką aktualizacją
    map. Jak nikt nie dodał nowego fragmentu, że jest otwarty, to GM go nie
    uwzględnia.

    --
    Pete

  • 138. Data: 2017-09-04 15:21:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 września 2017 01:58:12 UTC+2 użytkownik maniek4 napisał:

    > Qzwa, no wez badz powazny.
    > Wyznacz wreszcie ten Radom, to podyskutujemy o faktach.

    Sytuacja z wczoraj, znam te tereny jak własną kieszeń ale z ciekawości GM włączyłem.
    Kilka km przed miejscowością Stężyca na Kaszubach- droga prosta jak drut z jednej
    strony ściana lasu z drugiej ściana lasu i gogle nagle wrzeszczy: "skręć w lewo",
    "skręć w prawo" "dalej prosto"
    Ostatnio z gm trochę pojeździłem w okolicach które dobrze znam. I zauważyłem to co
    np. Tomek pisze że jak zboczysz z trasy to jakieś bzdurne nowe trasy wytycza. Wiem ze
    bzdurne bo znam okolice. Adam który GM chwali bo Serbia, Węgry, Chorwacja i coś tam
    jeszcze to po prostu tych okolic nie zna więc jedzie tam gdzie go gm prowadzi to i
    zadowolony jest. Bo nie ma świadomości ze można było lepiej/szybciej/krócej
    PS
    Odnośnie Chorwacji
    Mój kumpel który Europę wzdłuż i wrzesz zjeździł gada że do Chorwacji włączać
    nawigację to wstyd bo droga prosta jak drut;)

  • 139. Data: 2017-09-04 15:43:52
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-04 o 14:20, Kżyho pisze:

> [...]
    > tym, że AM miała opcję do zaznaczenia, że w miarę możliwości, żeby
    > wyznaczała jak najkrótszą pętelkę po uliczkach zamiast zawracania jako

    Oj nie. Juz pomijam wydluzenie czasu, ale w takich gorach moze byc
    niebezpieczne. Zwlaszcza zima. Wjezdzasz na zbocze nie majac pojecia, ze
    to strome zbocze bez barierki, bo wcale nie planowales tam byc i jak
    zawrocisz, kiedy okaze sie, ze lod czy cus? Kolega Tomasz wspomina o
    niebezpiecznych dzielnicach. Nie pomyslalem o tym prawde mowiac a to w
    takich wcale nie odleglych Wloszech moze byc niemaly problem.
    Mi w tym roku zdarzylo sie pomylic w Bukowinie zjazd z ronda. Chyba jest
    tylko jedno w centrum a i tak pomylilem. Byla burza, wichura i deszcz
    taki, ze ledwo co bylo widac poza piorunami. Zamiast na Nowy Targ
    skrecilem na Łysa Polane a kwatere mialem niedalego ronda Jurgow itp. Z
    ronda do ronda nawigacja pokazywala jakies dwie minuty. Po skrecie
    wylaczylem koncentracje tla i jade. I tak chu widac i tak. No ale
    zrobilo sie jakos wyzej, dluzej, podjazdy, na horyzoncie w piorunach
    szczyty gor. No kurna tak to tu nie bylo. Patrze na nawigacje a do celu
    ze dwadziescia minut. Oczywiscie zawrocic nie ma jak w takich warunkach,
    wiec tniesz prosto dopoki nie bedzie pewnego miejsca. Nawigacja
    wyznaczyla trase do Lysej Polany i nawrot ta sama droga do ronda na
    ktorym zle skrecilem. Moim zdaniem to jeden z podstawowych brakow tej
    nawigacji. A wydluzanie jazdy w czasie wichury i burzy przez las
    rozsadne nie jest. Ogolnie nie byl to przyjemny moment wyprawy. A mialem
    prosto dwie minuty od ronda do ronda. I dziwic sie, ze jakis TIR wjechal
    do rzeki bo mu nawigacja kazali.

    Pozdro.. TK

  • 140. Data: 2017-09-04 16:01:04
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    W dniu 2017-09-04 o 14:57, Pete pisze:

> [...]
    -t3454189

    > Spróbuj zmienić telefon na coś lepszego (czyli Snapdragon). I potem

    Xperia Z2 zglaszala te same problemy. Niestety zostala rozdeptana, wiec
    bedzie okazja niedlugo potestowac najnowszego Snapdragona.
    Kzyho opisuje podobne problemy. Niech napisze z jakiego korzysta.

    > Coż, od kiedy gugiel zamknął mapeditora, to bieda z szybką aktualizacją
    > map. Jak nikt nie dodał nowego fragmentu, że jest otwarty, to GM go nie
    > uwzględnia.

    Moze byc. Kolejny minus.
    Zobacz jak to wyglada na mapie googla. Niby wszystko normalnie. Dwie
    jezdnie, zadnych robot drogowych a jakby jej nie bylo.

    Pozdro.. TK