  • 1. Data: 2010-04-30 19:16:15
    Temat: Na czym montowac welne na poddaszu?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Powiedzcie mi proszę w jaki sposób najlepiej zamontować wełnę
    ocieplającą poddasze?

    Chodzi mi o to, że pierwszą warstwę wciska się między krokwie i
    stabilizuje od dołu np sznurkami, czy drutem - tak wyczytałem w różnych
    poradnikach online :-). Co natomiast z drugą warstwą?
    Wiem, że trzeba ją położyć poprzecznie do tej pierwszej, ale...

    Jak ona ma się trzymać?
    Wymyśliłem sobie coś takiego:
    W związku z tym, że mam multum desek, deski te docinam na szerokość
    drugiej warstwy wełny, mocuję je do krokwi poprzecznie stabilizując
    ułożoną między nimi wełnę, a pomiędzy tak przybite/przykręcone deski
    układam drugą warstwę wełny. - teraz mogę drugą warstwę wełny
    ustabilizować sznurkami mocowanymi do tych desek, a na to paroizolacja
    pod wełną, nad płytami g-k, czy innym wykończeniem.

    Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens? Jak najlepiej byłoby mocować te
    deski do krokwi? Czy za pomocą jakichś uchwytów stalowych na wkręty to
    byłby dobry pomysł?

    Jeśli nie to jak umocować tę drugą warstwę wełny?
    Dach mam o nachyleniu 42 i 35 stopni.

    Zaznaczam, że rozważam teraz tylko teoretycznie :-))) i zakładam, że
    mogę się mylić. Proszę o sugestię i konstruktywną krytykę moich pomysłów
    :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-04-30 19:22:53
    Temat: Re: Na czym montowac welne na poddaszu?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > stabilizuje od dołu np sznurkami, czy drutem - tak wyczytałem w różnych
    > poradnikach online :-). Co natomiast z drugą warstwą?

    Posłuchaj, a czym ochronisz wełnę od góry tam gdzie będzie szczelina
    wentylacyjna?
    Czy wydaje ci się, że jak tak sobie bedzie wystawać to będzie coś ocieplać?
    Jesteś w błędzie.

    > Wiem, że trzeba ją położyć poprzecznie do tej pierwszej, ale...
    >
    > Jak ona ma się trzymać?
    Wystarczy, że dasz ciut grubszą wełnę niż odstają grzybki
    Nabijasz na grzybki i dociskasz płytami ale pamiętaj żeby dać w ełnę w
    profile i między profile jeszcze ze 2-3cm kontaktowej wełny - co bedzie
    dolegać do płyt. Nie może tam być pustych przestrzeni.

  • 3. Data: 2010-04-30 19:56:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:
    > Posłuchaj, a czym ochronisz wełnę od góry tam gdzie będzie szczelina
    > wentylacyjna?
    > Czy wydaje ci się, że jak tak sobie bedzie wystawać to będzie coś ocieplać?
    > Jesteś w błędzie.

    Ja nie zakładam, że ona będzie wystawać w którąkolwiek stronę...
    Ona ma być schowana między krokwiami, a jej grubość zostanie tak
    dobrana, by była mniejsza od krokwi - np skoro krokwie mają 16 cm, to
    wełnę mogę dać np 12... o ile taka dostanę :-) i będzie 4 cm luzu pod
    deskami, co zapewni sprawną wentylację wełny przez powietrze wchodzące
    od okapu, a wychodzące przez kalenicę.
    Wełna sama w sobie ma pewną lepkość i jak będzie jej ze 25 cm, a może
    więcej, to ten przeciąg spowodowany otwartą przestrzenią pod deskami nie
    ma szans.
    Nie wiem jak Ty wyobrażasz sobie wentylację wełny bez zastosowania
    neowynalazków w postaci półmembran :-))).

    Może zapodaj jakiś link do materiałów potwierdzających Twoje teorie,
    chętnie poczytam, bo ja sobie tylko tak tu dywaguję :-)

> [...]
    > profile i między profile jeszcze ze 2-3cm kontaktowej wełny - co bedzie
    > dolegać do płyt. Nie może tam być pustych przestrzeni.

    To raczej jasne :-)) Nie może być luzów, bo wełna będzie przepuszczać
    zimne powietrze :-), ale nie może też być za ciasno, żeby nie straciła
    swoich właściwości. Chyba...? :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-04-30 20:17:53
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

    > To raczej jasne :-)) Nie może być luzów, bo wełna będzie przepuszczać
    > zimne powietrze :-), ale nie może też być za ciasno, żeby nie straciła
    > swoich właściwości. Chyba...? :-)

    Na pierwszą i drugą warstwę bierzesz różne wełny. Jedną z rolki, drugą w
    płytach. Rozmiary są wtedy niewspółmierne i łączenia z jednej warstwy
    nie wypadają w drugiej. Stelaż robisz tak, aby dopasować do wielkości
    wełny drugiej warstwy.

    M.

  • 5. Data: 2010-04-30 20:25:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    Przecież wyobraź sobie kurtke puchową. Co by było gdyby nie miała tego
    zewnętrznego przepuszczającego ortalionu? Czy muślisz, że jak sie owiniesz
    samą watą to będzie ci przy ciele trzymać ciepło ?
    Wątpię więc daj nie membranę wodoszczelną ale wiatroizolację, która ma ponad
    3L/m2 i nie jest wodoszczelna. Chodzi o wywiewanie ciepła.
    Najpierw kładziesz membrane jak na dach bez deskowania ale zamiast membrany
    ma to być wiatroizolacja.
    Na to bijesz deski o szerokości krokwii i grubości 5cm. I dopiero walisz
    deskowanie.
    Wełnę wciskasz odśrodka już normalnie.
    Ty wiesz jaki ciąg powietrza jest w tej szczelinie wentylacyjnej ? Wywieje
    każde ciepło. Szczelina wentylacyjna ma chłodzić połać desek, a nie wełnę,
    którą przecież wkładasz na styk.
    Ja wszedzie przerabiam skosy na wiatroizolację ale niestety muszę ją wklejać
    i tackerować od wewnątrz i jeszcze drutować szczelinę.
    Przecież wiatroizolacje są używane w szkieletowcach właśnie do tego, a taki
    dach deskowany to jak fragment domu szkieletowego.
    mam wiele zdjęć termowizyjnych...

    > To raczej jasne :-)) Nie może być luzów, bo wełna będzie przepuszczać
    > zimne powietrze :-), ale nie może też być za ciasno, żeby nie straciła
    > swoich właściwości. Chyba...? :-)

    jak będzie ciut ciasno to przynajmniej nie będzie wiało tak mocno w niej
    samej

  • 6. Data: 2010-04-30 20:29:38
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > płytach. Rozmiary są wtedy niewspółmierne i łączenia z jednej warstwy nie
    > wypadają w drugiej. Stelaż robisz tak, aby dopasować do wielkości wełny

    Ale troszkę ucisku musi być. Jak rozebrałem jedno pomieszczenie to
    zobaczyłem skos sąsiedniego nad ścianą działową i wełna pozioma odstaje
    lekkood krokwii :-)
    muszę to zerwać i zrobić od nowa, bo tam lata wiatr. Pieknie to widać na
    kamerze termowizujnej jak całe rusztowanie pod płyty widać spod płyt gipsowo
    katyonowych :-)
    Tak wypada dać wełnę 10cm ale odległość 7 żeby te 3cm sie jednak ścisnęło.

  • 7. Data: 2010-04-30 22:13:57
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponad 3L/m2 i nie jest wodoszczelna. Chodzi o wywiewanie ciepła.
    > Najpierw kładziesz membrane jak na dach bez deskowania ale zamiast

    Mozna dac membrane ponad 3000, bedzie nawet szczelniej chronila przed
    wiatrem. Prawde mowiac chyba ciezko dzis kupic sama wiatroizolacje sensu
    stricte. Wszyscy pisza wiatroizolacja a pokazuja membrane dwuwarstwowa. Tak
    tez robi sie szkielety zabezpieczajac sciany przed zawilgoceniem przez
    zacinajacy deszcz.
    Pomysl osobiscie popieram, lacznie z klejeniem kolenych warstw ukladanych z
    odwrotnym spadkiem jak zwykle membrane pod wlasciwe pokrycie.

    Pozdro.. TK