    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Na czym montowac welne na poddaszu?
    Date: Fri, 30 Apr 2010 21:16:15 +0200

    Powiedzcie mi proszę w jaki sposób najlepiej zamontować wełnę
    ocieplającą poddasze?

    Chodzi mi o to, że pierwszą warstwę wciska się między krokwie i
    stabilizuje od dołu np sznurkami, czy drutem - tak wyczytałem w różnych
    poradnikach online :-). Co natomiast z drugą warstwą?
    Wiem, że trzeba ją położyć poprzecznie do tej pierwszej, ale...

    Jak ona ma się trzymać?
    Wymyśliłem sobie coś takiego:
    W związku z tym, że mam multum desek, deski te docinam na szerokość
    drugiej warstwy wełny, mocuję je do krokwi poprzecznie stabilizując
    ułożoną między nimi wełnę, a pomiędzy tak przybite/przykręcone deski
    układam drugą warstwę wełny. - teraz mogę drugą warstwę wełny
    ustabilizować sznurkami mocowanymi do tych desek, a na to paroizolacja
    pod wełną, nad płytami g-k, czy innym wykończeniem.

    Czy takie rozwiązanie ma w ogóle sens? Jak najlepiej byłoby mocować te
    deski do krokwi? Czy za pomocą jakichś uchwytów stalowych na wkręty to
    byłby dobry pomysł?

    Jeśli nie to jak umocować tę drugą warstwę wełny?
    Dach mam o nachyleniu 42 i 35 stopni.

    Zaznaczam, że rozważam teraz tylko teoretycznie :-))) i zakładam, że
    mogę się mylić. Proszę o sugestię i konstruktywną krytykę moich pomysłów
    :-).

    pozdr
    robercik-us