  • 11. Data: 2014-06-20 11:54:52
    Temat: Re: Napęd do bramy przesuwnej - jaki zapas mocy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 11:46:26 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Gwarancja to tez nie jest umowa dowolna - w jakis tam
    > sposob prawnie tez jest regulowana :)
    Ale chyba producent/sprzedawca nie ma obowiązku udzielania jakiejkolwiek gwarancji.

  • 12. Data: 2014-06-20 12:14:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 20 Jun 2014 02:54:52 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

    > Ale chyba producent/sprzedawca nie ma obowiązku udzielania jakiejkolwiek
    > gwarancji.

    owszem ma obowiązek.
    <http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopp
    ing-abroad/guarantees/
    index_pl.htm>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-06-20 12:15:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A konieczność płatnych przeglądów aut np. jako warunek nie utracenia
    > gwarancji?
    > To chyba dość powszechna praktyka. Uważasz że tez tylko takie straszenie?
    > Ja nie mam pewności może ktoś wie i napisze jak to jest?

    Od kiedy unia się za to wzięła to przeglądy można robić gdziekolwiek i nie
    wiąże się to z utratą gwarancji.

    A co do innych rzeczy (brama) to zawsze bezpieczniej zgłaszać jako
    niezgodność, bo z gwarancją to różnie bywa - są różne wykluczenia i po co
    się później wykłócać albo sądzić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-06-20 14:01:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 11:53:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tak sobie myślę ze kupujący zaakceptował zapis że ma gwarancję pod warunkiem
    autoryzowanego montażu i tylko wtedy ona obowiązuje. Ale pewien nie jestem a szukać w
    przepisach ochoty nie mam

    Tez mnie to ciekawi, musialbym brata podpytac. Choc w sumie jest niezgodnosc
    towaru z umowa ktora daje wiecej praw i mozliwosci konsumentowi wiec ta
    gwarancja to "pic na wode" i mozna ja spokojnie olac cieplym moczem.

    A ciekawi mnie bo wlasnie skonczylem robic kuchnie - kupilem plyte indukcyjna
    i piekarnik - oba zakonczone przewodami, nie wtyczkami, co w teorii wlasnie
    wymaga podlaczenia przez elektryka z uprawnieniami, inaczej trace gwarancje.
    Oczywiscie zeby podlaczyc trzy przewody na krzyz nie chcialo mi sie wzywac
    elektryka i zrobilem to sam - zastanawiam sie tylko co bedzie jak mi sie
    cos zepsuje. Pewnie powolam sie na niezgodnosc towaru z umowa, w ostatecznosci
    jakis znajomy elektryk bedzie musial podbic z data wstecz :)

    > A konieczność płatnych przeglądów aut np. jako warunek nie utracenia gwarancji?

    Kiedys sie interesowalem bo chcielismy kupic nowe auta do firmy i zalozyc
    w znajomym zakladzie do nich instalacje LPG. Teoretycznie powoduje to
    utrate gwarancji bo jest ingerencja w silnik. W praktyce tak nie jest -
    musieliby udowodnic, ze montaz LPG wplynal na dana usterke. No bo co ma
    instalacja LPG do np. padnietych hamulcow? ;) Podobnie jest zapewne z
    przegladami gwarancyjnymi. Jezeli na przegladzie wymieniaja olej, a Ty
    zatrzesz silnik no to nie masz sie co nawet szarpac o naprawe. Ale jezeli
    zacznie Ci wychodzic rdza na zderzaku to nie ma to zadnego zwiazku przyczynowo -
    skutkowego z brakiem tego przegladu i IMHO gwarancja na lakier dalej
    obowiazuje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2014-06-20 14:52:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 14:01:49 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Oczywiscie zeby podlaczyc trzy przewody na krzyz nie chcialo mi sie wzywac
    > elektryka i zrobilem to sam - zastanawiam sie tylko co bedzie jak mi sie
    > cos zepsuje.
    Zaraz Tobie Jacek/użytkownik wypisze listę błędów które mogłeś popełnić i dlaczego
    powinien to podłączać ktoś z uprawnieniami certyfikatami i cholera wie czym tam
    jeszcze;)
    Swoją indukcje i piekarnik również podłączyłem sam i jakoś tak niepewnie sypiam;)

  • 16. Data: 2014-06-20 17:32:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 czerwca 2014 14:52:05 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zaraz Tobie Jacek/użytkownik wypisze listę błędów które mogłeś popełnić i dlaczego
    powinien to podłączać ktoś z uprawnieniami certyfikatami i cholera wie czym tam
    jeszcze;)

    No ;) Powiem szczerze ze wstyd byloby mi wzywac elektryka po to zeby podpiac
    trzy kabelki w kostce do kupy :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2014-06-20 18:27:10
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > A czemu nie można wyłączyć skokowo napędu? Dopóki nie użyjemy
    > przekładni samohamownej to nie nastąpi nagłe zatrzymanie ruchu masy
    > bramy - przekładnia z silnikiem swoimi oporami będą tę masę
    > wyhamowywały stopniowo. Przekładnia ślimakowa też może nie być
    > przekładnią samohamowną.

    hmm, ale ta przekładnia jest ślimakowa i samohamowna nie sądzisz?

    jeffrey

  • 18. Data: 2014-06-22 21:56:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-20 12:14, masti wrote:
    > owszem ma obowiązek.
    > <http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopp
    ing-abroad/guarantees/
    > index_pl.htm>

    Nie ma obowiązku.

    Ta dwuletnia obowiązkowa "gwarancja" z artykułu to jest nasza
    niezgodność z umową (przy sprzedaży konsumenckiej).

    A gwarancja, o której pisze Wolim to jest (według nomenklatury z
    artykułu) gwarancja handlowa.

    I tej może nie być, albo może być w niej cokolwiek - na przykład
    obowiązek wyrecytowania wierszyka w chwili zgłoszenia, pod groźbą utraty
    gwarancji.

    Oczywiście zawsze można wybrać w jakim trybie chce się reklamować towar.

    Piotrek