  • 1. Data: 2009-04-02 04:00:15
    Temat: Nietypowe zalanie, smrodek i co z tym dalej zrobic
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    Wynajmuje kawalerke, ktora zostala tak nieszczesnie zaprojektowana, ze
    lazienka sasiada styka sie z moim jedynym pokojem (nieszczesnie, bo
    zazwyczaj lazienka styka sie z lazienka).

    U sasiada byla jakas nieduza nieszczelnosc i sciana lekko zamokla. Nie byla
    to duza plama, ot takie zwilgotnienie. Gdyby sie lalo na maksa pewnie
    zrobiono by cos szybciej z tym. Ale poniewaz tak nie bylo, wiec sasiadowi
    usuniecie usterki zajelo kilka tygodni (a bo najpierw nie mogl dorwac
    majstra, pozniej majster niby cos zrobil i kazal czekac az wyschnie i ze to
    dlugo potrwa, pozniej okazalo sie, ze zrobil nie do konca ok i trzeba bylo
    poprawic). Teraz niby jest juz dobrze, wszystko wyschlo (albo tak sie
    wydaje), ale wciaz po jakis 2,5 mc od czasu do czasu zalatuje mi czasem
    stechlizna.

    Jak juz wspomnialem sciana jes sucha.Natomiast zastanawiam sie, czy jakas
    wilgoc caly czas nie utrzymuje sie pod panelami podlogowymi. Z jednej strony
    przez 2,5 miesiaca to albo panele powinny doszczetnie zgnic i powinno
    smierdziec na maksa, albo tez powinno wszystko wyschnac, tym bardziej, ze
    mieszkanie zadbane, blok kilkuletni, ogrzewanie itd.

    I teraz zastanawiam sie co robic. Czy jednak skuc sciane, czy odslonic to co
    jest pod panelami (zdjac panele)? A moze zrobic jedno i drugie? Wlascicielka
    proponuje skucie tynku ze sciany, ale wydaje mi sie, ze to niewiele zmieni.
    Juz predzej stawialbym na panele podlogowe. A moze czekac spokojnie az
    zapach zniknie i juz nic z tym nie robic, bo uciazliwosc kazdego nawet
    nieduzego remontu w kawalerce jest dosc znaczna.

    Zastanawiam sie jeszcze, czy nie jest tak, ze tam wciaz dostaje sie woda.
    Zdecydowanie mniej niz wczesniej, ale moze wciaz gdzies kropla po kropelce
    cos dochodzi i dlatego ow zapach sie utrzymuje. Nie widac wilgoci, ale czuc.
    Jak obserwuje co robia sasiedzi za sciana, mam wrazenie, ze to sie lekko
    nasila, kiedy korzystaja z lazienki i zmniejsza, gdy ich nie ma (a czesto
    ich nie ma po kilka dni). Dodam jeszcze, ze nieszczelnosc byla na odplywie,
    a nie na rurach z woda.

    Moze majster slaby i nalezaloby wziasc kogos innego?

    Sprawy nie ulatwia fakt, ze zarowno ja, jak i sasiedzi wynajmujemy
    mieszkania. Tak wiec liczba osob zaangazowanych jest wieksza i jakos za
    sprawnie to nie idzie. Uciazliwosc tego smrodku duza nie jest, ale mimo
    wszystko....

    Teoretycznie pozostaje jeszcze mozliwosc wypowiedzenia umowy i
    przeprowadzenia sie do innego mieszkania.... Sam juz nie wiem....

  • 2. Data: 2009-04-02 08:17:42
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 2 Apr, 06:00, "eg" <e...@w...pl> wrote:
> [...]
    > smierdziec na maksa, albo tez powinno wszystko wyschnac, tym bardziej, ze
    > mieszkanie zadbane, blok kilkuletni, ogrzewanie itd.

    Może być tak jak sugerujesz, ale 2,5 miesiąca nawaet na nasiąknięcie
    paneli to to rok za mało, a jak plastikowe to o 100 lat ;-)
    Wilogoć może być pod panelami w korku czy innej gąbce podkładowej, bez
    zdjęcia paneli ze względu na słaby ruch powietrza będzie schło jeszcze
    długo.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-04-02 20:33:43
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    >Wilogoć może być pod panelami w korku czy innej gąbce podkładowej, bez
    >zdjęcia paneli ze względu na słaby ruch powietrza będzie schło jeszcze

    Czy dobrze rozumiem, ze sugerujesz zostawic sciane w spokoju (nie skuwac
    tynku, nie odmalowywac itd.) tylko skupic sie na tych panelach. Wlascicielka
    wstepnie nie bardzo byla zachycona pomyslem zdjecia paneli, a ja nie wiem,
    czy skucie tynku, otynkowanie od nowa i pomalowanie cos zmieni. Moim zdaniem
    chyba nic, choc specem nie jestem.

    Czy mozna ta gabke jakos wysuszyc bez zdejmowania paneli? Gdyby np.
    podsuszyc jakas farelka panele, by sie rozgrzaly albo cos?

  • 4. Data: 2009-04-05 19:08:28
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    ktos cos doradzi?

  • 5. Data: 2009-04-05 20:57:09
    Od: a...@g...com

    On 2 Kwi, 22:33, "eg" <e...@w...pl> wrote:

    > Czy mozna ta gabke jakos wysuszyc bez zdejmowania paneli? Gdyby np.
    > podsuszyc jakas farelka panele, by sie rozgrzaly albo cos?

    Nagrzanie nic nie da -> wilgoc usuwa sie przez przeplyw powietrza
    (usuwajac powietrze wilgotne, wprowadzajac na jego miejsce powietrze
    suche). Bez sciagniecia chyba sie nie obedzie.. Moze to panele na
    "kliklaki" ? Jezeli tak to powinno sie udac je rozebrac / sciagnac bez
    niszczenia ?:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-04-05 21:15:53
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > ktos cos doradzi?

    Ja bym nie na razie nie radzil jakich destrukcyjnych metod. Sprobuj te sciane
    dobrze namoczyc, nasycic srodkiem zawierajcym chlor (domestik?), po nim sciane
    umyc z dodatkiem detergentu i odczekac az wyschnie. Potem pomalowac podkladem
    olejnym (o ile taki jest w sprzedazy) lub farba olejna i potem pomalowac na
    kolor.
    Natomiast panele sa na ogol ukladane tak, ze pomiedzy sciana jest zawsze
    przerwa, szczelina dylatacyjna te 1-2 cm. Po oderwaniu listwy przysciennej
    moze udaloby sie ostroznie podniesc caly panel na te kilka cm aby powachac czy
    ten zapach z pod nich sie unosi. I podstawic czyms, zostawic podniesione a w
    te szczeline wdmuchiwac powietrze wentylatorkiem. Po paru godzinach powinno to
    wyschnac. Moze zasieg tego zawilgocenia nie jest taki duzy i szkoda byloby
    zrywac panele, z ktorych polowa pojdzie na smieci.
    Pzdr.