  • 11. Data: 2012-05-20 14:36:25
    Temat: Re: Niskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 20 May 2012 13:27:45 +0100, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > obecnie ok 0,50zł
    > ale prawdopodobnie do 0,8zł wzrośnie

    A to nie jest czaem 0,50zl+oplaty przesylowe itp?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 12. Data: 2012-05-20 14:53:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 13:36:25 +0100, RadekNet napisał(a):

    > A to nie jest czaem 0,50zl+oplaty przesylowe itp?

    Oczywiscie ze tak. W dziennej wychodzi srednio ok. 65 gr.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2012-05-20 15:51:41
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Sun, 20 May 2012 13:53:11 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Oczywiscie ze tak. W dziennej wychodzi srednio ok. 65 gr.

    Ja policzylem srednia z rachunku. Bez oplat to 0,14e (wychodzi, ze 0,06e
    to inne oplaty).

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 14. Data: 2012-05-20 16:02:03
    Od: <news>

    Użytkownik "Usrobo" napisał:
    > wiadomo ze prąd zdrożeje o ok 40% w najbliższym czasie
    > w związku z powyższym myślę nad stworzeniem dodatkowej
    > instalacji elektrycznej w domu alternatywnej do zakładu
    > energetycznego, pomyślałem o poprowadzeniu osobnej
    > instalacji niskonapięciowej do oświetlenia domu, jest to chyba
    > najprostsze i najmniejsze straty związane z przemianą na AC 230V żarówki
    > ledowe w pokojach i na korytarzach zasilane
    > z ogniwa fotogalwanicznego na dachu i akumulatora
    > gromadzącego energię. być moze inne stałe odbiorniki prądu
    > tez można zasilać z takiej instalacji?

    Pomijając kwestię kosztów samej instalacji (fotoogniwa, akumulatory, grube
    przewody na instalację niskonapięciową) to pozostaje jeszcze kwestia
    gromadzenia owej niby darmowej energii.

    Obecnie nie istnieje tani sposób magazynowania energii, tym bardziej
    elektrycznej, więc pomysł jest zupełnie nieopłacalny ekonomicznie tylko ze
    względu na koszty magazynowania owej darmowej energii, które to
    kilkadziesiąt a może i kilkaset razy przekroczą obecną wartość tego prądu.

    Może najpierw policz ile wydasz na swoją alternatywną instalację elektryczną
    i ile kWG za to kupisz po podwyżce, potem policz sobie po ilu latach tą
    ilość energii będą w stanie wyprodukować twoja instalacja.

  • 15. Data: 2012-05-20 19:22:16
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    <news> wrote in message news:4fb8f96e$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > względu na koszty magazynowania owej darmowej energii, które to
    > kilkadziesiąt a może i kilkaset razy przekroczą obecną wartość tego prądu.

    Jedynie chyba grzałka w zasobnik.
    Widziałem ostatnio 3kW wiatrak. Straszny hałs. Taki świst jak od tramwaju
    tylko wyźszy, W promieniu 300m przeszkadzało.
    Do tego te wysokie obroty i strach, że łopaty odpadną, wirnik i mocowania
    łopat się rozsypią od siły odśrodkowej. Kręcił się do 400-800 rpm. Wielkie
    śmigło na maszcie z rurek.
    Ile to pochodzi ? Rok dwa trzy zanim komuś utnie głowę?

  • 16. Data: 2012-05-20 19:37:51
    Od: <news>

    Użytkownik "kiki" napisał:
> [...]
    > Kręcił się do 400-800 rpm. Wielkie śmigło na maszcie
    > z rurek. Ile to pochodzi ? Rok dwa trzy zanim komuś

    Grzałka i zasobnik to najtańsze użytkowanie owej energii, ale nie
    magazynowanie, no bo ile kWh w tym baniaczku zgromadzisz?

    A wiatrak musi być wolnoobrotowy, prądnica tak samo.
    Zgodnie z artykułem jaki tu kiedyś zalinkowano to te wiatraki będą się
    kręcic doputy im dotacji nie odetną, jak to było w USA:)

  • 17. Data: 2012-05-20 21:21:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Skąd takie wieści masz?

    > Liczylem kiedys u siebie i wychodzi że na oświetlenie zuzywam prądu za ok 20-00zł
    miesięcznie. A mam tradycyjne żarówki. Więc nie bardzo jest na czym oszczędzać

    Fotoogniw Święty Mikołaj nie przyniesie. Akumulatory na drzewach nie
    rosną. Żywotność przeciętnego panelu fotoogniw to tak z dziesięć lat -
    szkło zacznie matowieć, uszczelnienia się poutleniają, w końcu gdzieś
    coś ulegnie przerwaniu i panel na śmietnik. Jeszcze gorzej z
    akumulatorami - trzy do maksymalnie czterech lat i nowy komplet
    potrzebny. Żeby nawet te dwadzieścia złotych na miesiac oszczędził - to
    i tak dołoży...

    Jad dotychczas fotoogniwa na lądzie stosuje się tylko tam gdzie nie
    koszt zużytej energii ma znaczenie a koszt jej doprowadzenia - jak
    potrzeba dwadzieścia watów trzy kilometry od cywilizacji to się daje
    fotoogniwa.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2012-05-20 21:22:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik news napisał:

> [...]
    > elektryczną i ile kWG za to kupisz po podwyżce, potem policz sobie po
    > ilu latach tą ilość energii będą w stanie wyprodukować twoja instalacja.

    I ile razy do tego czasu będzie ją musiał wymienić...

    --
    Darek

  • 19. Data: 2012-05-20 22:15:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 maja 2012 09:47:41 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:

    > wiadomo ze prąd zdrożeje o ok 40% w najbliższym czasie

    Przeciez co rok drozeje o 5-7%, jak wszystko :-)
    Pozatym zdrozeje tylko energia, a to tylko czesc faktury. Nie panikuj :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2012-05-21 06:02:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:
> [...]
    >
    > żarówki ledowe w pokojach i na korytarzach zasilane z ogniwa
    > fotogalwanicznego na dachu i akumulatora gromadzącego energię.

    a masz już sponsora któy ci porktyje koszt tych fanaberii? :)