eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNiskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa › Re: Niskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa
    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Niskonapięciowa instalacja elektryczna jako alternatywa
    Date: Sun, 20 May 2012 16:02:03 +0200

    Użytkownik "Usrobo" napisał:
    > wiadomo ze prąd zdrożeje o ok 40% w najbliższym czasie
    > w związku z powyższym myślę nad stworzeniem dodatkowej
    > instalacji elektrycznej w domu alternatywnej do zakładu
    > energetycznego, pomyślałem o poprowadzeniu osobnej
    > instalacji niskonapięciowej do oświetlenia domu, jest to chyba
    > najprostsze i najmniejsze straty związane z przemianą na AC 230V żarówki
    > ledowe w pokojach i na korytarzach zasilane
    > z ogniwa fotogalwanicznego na dachu i akumulatora
    > gromadzącego energię. być moze inne stałe odbiorniki prądu
    > tez można zasilać z takiej instalacji?

    Pomijając kwestię kosztów samej instalacji (fotoogniwa, akumulatory, grube
    przewody na instalację niskonapięciową) to pozostaje jeszcze kwestia
    gromadzenia owej niby darmowej energii.

    Obecnie nie istnieje tani sposób magazynowania energii, tym bardziej
    elektrycznej, więc pomysł jest zupełnie nieopłacalny ekonomicznie tylko ze
    względu na koszty magazynowania owej darmowej energii, które to
    kilkadziesiąt a może i kilkaset razy przekroczą obecną wartość tego prądu.

    Może najpierw policz ile wydasz na swoją alternatywną instalację elektryczną
    i ile kWG za to kupisz po podwyżce, potem policz sobie po ilu latach tą
    ilość energii będą w stanie wyprodukować twoja instalacja.