  • 31. Data: 2010-01-24 12:34:45
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Jarek M." <w...@w...pl> napisał

    > Gdyby co, to w Castoramie mają groszek z kopalni Chwałowice, czyli jeden z
    > lepszych.
    > Dobrze sie pali, mało gruzu i popiołu, tylko cena odstraszająca :-(
    > Ale w nagłej potrzebie można się ratować.

    Właśnie dzisiaj wybieram się do miasta - po drodze mam Castoramę, więc
    zanabędę ze 2 worki :)

    Póki co mam jeszcze niewielką ilość węgla, ale od soboty już tylko grzeje
    wodę...

    Przy takim mrozie mam spalanie ok. 25 kilo na dobę. W domu 22 stopnie.

  • 32. Data: 2010-01-24 13:14:04
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]
    > wodę...
    >
    > Przy takim mrozie mam spalanie ok. 25 kilo na dobę. W domu 22 stopnie.

    Witam
    Dokładniej mają groszek z KWK Chwałowice ale pakowany przez Zakład Przetwórczy
    .... RPM.

    U mnie spalanie trochę niższe ale dlatego że mam mało grzejników i CWU grzeję
    okazjonalnie.
    Natomiast podłogówka hula na ponad 80 metrach i daje przyjemne ciepełko.
    Dla wyjaśnienia żebyście nie myśleli że jestem tyranem, dyktatorem, despotą,
    terrorystą itp., nie ograniczam rodzinie ciepłej wody...., jeszcze tam nie
    mieszkamy,
    cały czas trwają prace wykończeniowe. W lutym malowanie ścian.
    W czwartek czyściłem piec, po rozpaleniu grzał jak szalony, aż huczało w
    kominie.
    W piątek podobnie, czyli palił normalnie, w sobotę ...... zgasł , tak sam z
    siebie.
    Palę Pieklorzem, ale przy okazji pozbywam się zapasu kiepskiego groszku
    mieszając je razem.
    Chyba przesadziłem z proporcjami i piec odmówił współpracy.

    Pozdrawiam
    JM

  • 33. Data: 2010-01-24 14:46:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Też zauważyłem, że czym zimniej tym piec niewspółmiernie mocniej daje
    > ognia i też nie wiem co z tym zrobić. Bawiłem się korygowaniem czujnika i
    > krzywą grzewczą i nic to nie daje, bo jak odpuści zimno to się znowu nie
    > chce grzać.

    Temperatura odczuwalna zależna jest od wilgotności powietrza.
    W sypialni mam stałe 19stC ale podczas oglądania TV wzrosnie do 21-22stC
    I np. jak mam 19stC w sypialni a na zewnątrz jest 0stC to mam wrażenie że
    jest chłodniej niż przy -20stC na zewnątrz pomimo że w środku także 19stC.

    Marek

  • 34. Data: 2010-01-24 14:52:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Zauwaz ze przy takich mrozach beda zyski energi ze slonca. W dzien
    > zapewne CO sie nie wlaczy.

    Racja i jeszcze kolektory sloneczka nalapia.
    Dzisiaj o 10:00 rano na zewnatrz slupek wskazywal -14stC a ze sloneczko
    ladnie operowalo i ladnie odbijalo sie od sniegu to i kolektory rozgrzaly
    sie do 41stC.
    Tak gdzies od 12:00 do konca dnia dzien temperatura na zewnatrz w
    okolicachrosla -8stC.
    Kolektor podgrzal wode w zbiorniku do 38stC.

    Marek

  • 35. Data: 2010-01-24 15:13:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > no jak? :-)

    Wczoraj o 18:00 temperatura -14stC. Odczytałem stan licznika gazu 4559m3
    Gdzieś o godzine 20:00 było już -18stC a o 23:00 -21stC. Rano jak wstałem
    gdzieś koło 7:30 było nadal -21stC
    O 9:00 było jakies -14stC, wyszedłem odczytac stan licznika, 4567.
    W czasie tego okresu było wieczorne jedno ładowanie górnej części zbiornika
    CWU (czyli jakieś 120l) na co poszło około 0,6m3.
    W ciągu 15 godzin zeżarło więc na ogrzewanie 7,4m3 gazu.
    Sypialnia 19stC, kotłownia 16stC, łazienka 24stC, reszta pomieszczeń 21stC.

    Marek

  • 36. Data: 2010-01-24 15:32:21
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > W ciągu 15 godzin zeżarło więc na ogrzewanie 7,4m3 gazu.

    A po ile teraz gaz jest ?.
    Ostatnio jak się orientowałem (a dawno to było) to jakoś wychodziło zdaje
    się 0,76 zł za metr sześcienny ...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 37. Data: 2010-01-24 15:42:27
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Endriu pisze:

    > A po ile teraz gaz jest ?.
    > Ostatnio jak się orientowałem (a dawno to było) to jakoś wychodziło zdaje
    > się 0,76 zł za metr sześcienny ...

    jest gaz i przesył
    w w-3 gaz kosztuje 1,68zł butto za m3
    + 50zł abo na miesiąc

    Michał

  • 38. Data: 2010-01-24 15:43:14
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:

    > jest gaz i przesył
    > w w-3 gaz kosztuje 1,68zł butto za m3
    > + 50zł abo na miesiąc

    1,68 to jest gaz i przesył ( łączna opłata zmienna)
    50zł to jest łączna oplata stała

    dotyczy taryfy w-3
    od 1200 do 8000 m3 na rok

    Michał

  • 39. Data: 2010-01-24 16:53:34
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jest gaz i przesył
    > w w-3 gaz kosztuje 1,68zł butto za m3
    > + 50zł abo na miesiąc

    Ja jestem w W2. Dla mnie 1,73 brutto + 25zł abo.

    Marek

  • 40. Data: 2010-01-24 17:01:27
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    >Ja jestem w W2. Dla mnie 1,73 brutto + 25zł abo.

    No a ile w miesiącu tych m3 pożre w sezeonie grzewczym ?. (tak przeciętnie).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/