  • 41. Data: 2010-01-24 17:48:28
    Temat: Re: No było -24 :-) Jak tam C.O. sie spisuje?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hjhsr0$8vt$1@news.interia.pl...

    > No a ile w miesiącu tych m3 pożre w sezeonie grzewczym ?. (tak
    > przeciętnie).

    31.12.2009 17:42 stan licznika 4377m3
    24.01.2010 09:00 stan licznika 4567m3
    Zużycie 190m3 w ciągu 24 dni.
    290 / 24 = 7,916m3/dobę CO + CWU
    CWU średnio 2,5x ładowanie na dobę po 0,6m3 = 1,5m3

    7,916 - 1,5 = 6,416m3/dobę CO (średnia za 24 dni miesiąca styczeń 2010)

    30,5 * 6,416 = 195,708m3 (prognoza styczeń 2010).

    Cena gazu GZ50 1,73zł/m3 btutto
    195,708 * 1,73 = 338,57zł brutto.

    Jak mieszkałem w bloku w mieszkaniu 50m2 to przez 12 miesięcy płaciłem CO
    około 60zł/miesiąc (ostatni rachunek z 05.2006r.)
    Łącznie powierzchnia do ogrzania u mnie w domu to 130m2. Jest jeszcze garaż
    18m2 ale nie liczę go. Grzejnik w garazu jest jeszcze nie zainstalowany i
    grzeje się ciepłem z budynku.
    Dzisiaj rano owijałem izolacją rurę, zawór oraz licznik i reduktor od wody
    z wodociągów. Tak w razie czego bo nad ranem w garazu było 6 stC.
    Mam w garażu kanał samochodowy. Przy zamkniętym garażu w kanale stała
    temperatura 7-8stC.

    Marek

  • 42. Data: 2010-01-24 17:49:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Endriu napisal:
    > A po ile teraz gaz jest ?.
    > Ostatnio jak się orientowałem (a dawno to było) to jakoś wychodziło zdaje
    > się 0,76 zł za metr sześcienny ...

    Ponad dwa razy drozej: 1,56 zl/m3 plus oplata stala 59 zl/m-c.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 43. Data: 2010-01-24 17:52:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Osadnik pisze:
    [..]

    > "niby nowoczesne" okna z PCW, dwuszybowe. mróz przechodzi nie tylko
    > przez szyby ale i przez ramę.

    To by się zgadzało :-).
    Ja u siebie - w bloku - mam okna wymieniane kilka lat temu, plastikowe.
    Wiało mi tochę wczoraj - na zewnątrz temp jakieś minus 16 st C -
    położyłem więc na parapecie zwinięty w rurkę koc, coby okryć trochę te
    miejsca z których wyraźnie było czuć ziąb. I co...? :-D
    Rano patrzę, a tam koc przymarznięty do ramy okiennej, a w pokoju jednak
    cieplej. Nie wiem jaka temp, bo już nie mierzyłem, ale takie te okna
    bywają... niestety.

    pozdr.
    robercik-us

  • 44. Data: 2010-01-24 19:28:00
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > okiennej, a w
    > pokoju jednak cieplej. Nie wiem jaka temp, bo już nie
    > mierzyłem, ale takie te okna bywają... niestety.

    Oto w ten sposób zilustrowałeś różnicę między oknami
    "Szwargier i Spółka"* nie wiadomo jak produkowanych,
    o nieznanej izolacyjności profilu i często z "szybą
    zespoloną" nie wiadomo od kogo, bez nadruku z danymi
    technicznymi a oknami "markowymi", produkowanymi w
    oparciu o uznane/solidne profile i z dobrymi szybami
    zespolonymi.

    Niestety jakość kosztuje, zaś "niewidoczne różnice"
    między oknami o tych samych wymiarach oraz róznych
    cenach ujawniają się.. np. podczas dzikich mrozów.

    No ale jak ktoś się dziwi czemu okna o tych samych
    wymiarach potrafi się znacząco różnić ceną, po czym
    wybiera tańsze, to ma takie efekty jak widać.

    Nie piszę personalnie do Ciebie, lecz do osób które
    wątpią w różnice między oknami różnych firm, różnych
    kategorii cenowych.

    * za ewentualną zbieżność nazw przepraszam, chodzi o
    zasadę.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 45. Data: 2010-01-24 19:41:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hji703> Nie piszę personalnie do Ciebie, lecz do osób
    które
    > wątpią w różnice między oknami różnych firm, różnych
    > kategorii cenowych.
    >
    > * za ewentualną zbieżność nazw przepraszam, chodzi o
    > zasadę.
    To nie tak jest
    Jak dwa lata temu zbieralem oferty na okna do mojego domu to po wszystkich
    negocjacjach okna firm typu "Szwagier i spolka" wychodzily kilkanascie
    procent drożej jak okna uznanego producenta.
    Okna Drutexu kupilem za ok 6.5tys z montażem a oferty malych garażowych
    firm byly nawet w granicach 11tys.
    Nawet licząc wg cen tzw katalogowych to w Drutexie wychodzilo 9tys czyli
    taniej niz u "garazowych" Dodając do tego jeszcze spory upust jaki dostałem
    i 'garazowi" zostali w tyle.
    Dodam rownież ze ci "garażowi" to robią też z przyzwoitych profili i
    przyzwoite szyby+okucia.
    Kantuja tylko na wzmocnieniech(np stosują tam profile od regipsów)
    Kiki jednych takich przylapal na oszustwie mozna odszukać jego opisy i
    fotki)

    Kris

  • 46. Data: 2010-01-24 19:42:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hjg626$8rg$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > za gaz:)
    >
    > ile wegla i drewna schodzi to wiem:) a gazu nei bo nigdy nie moge sie
    > zmusic zeby wyjsc do gazomierza i spisac ilosc paliwa zuzyta przez jakis
    > okres:) wgodniej w cieple przeczytac rachunek

    Tylko co nam da ta informacja skoro jak piszesz palisz prawie non stop w
    kominku. Tego w zaden sposob nie mozna porownac, no chyba ze dostaniesz
    porownywalny z innymi rachunek za gaz palac drewnem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2010-01-24 19:45:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Też zauważyłem, że czym zimniej tym piec niewspółmiernie mocniej daje
    > ognia i też nie wiem co z tym zrobić. Bawiłem się korygowaniem czujnika i
    > krzywą grzewczą i nic to nie daje, bo jak odpuści zimno to się znowu nie
    > chce grzać.
    > Szkoda, że nie ma takiego korektora charakterystyki, wielopunktowego. To
    > bym ustawił w końcu jak ma się zachowywać.

    Jezeli korzystasz rowniez z temp. wewnetrznej to moze sprobuj zwiekszyc
    wplyw temp. wewn.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-01-24 19:46:24
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    >
    > 7,916 - 1,5 = 6,416m3/dobę CO (średnia za 24 dni miesiąca styczeń 2010)
    >
    > 30,5 * 6,416 = 195,708m3 (prognoza styczeń 2010).

    Ile miesięcy (tak średnio) w roku grzejesz, jeśli mogę zapytać ? .

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 49. Data: 2010-01-24 19:56:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > Okna Drutexu kupilem za ok 6.5tys z montażem a oferty malych
    > garażowych firm byly nawet w granicach 11tys.

    ja bym bardziej stawiał na zły montaż.

  • 50. Data: 2010-01-24 20:03:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:
    [..]
    > ja bym bardziej stawiał na zły montaż.

    Raczej właśnie chyba montaż, bo wieje gdzieś spod ramy i w narożach
    otworu okiennego przy ścianie. Okna to chyba Deckenick, ale z okuciami
    chyba jest cienko, bo mam jeszcze jedno okno tej samej firmy i tam jest
    dużo lepiej.
    Mam nadzieję, że to już ostatnia zima w tym betonowym pudle :-).

    pozdr.
    robercik-us