  • 31. Data: 2012-01-18 13:41:18
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jf6gv4$c7g$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    da.pl...

    > Pralka zużywa na cyk 1kWh z czego na podgrzanie wody przyjmijmy 0,5kWh
    > 20 prań w miesiącu to jest 10kWh raz 0,6zł .
    > Koszt podgrzania ciepłej wody w pralce prądem to więc ok 5 zł miesięcznie.

    W twoich wyliczeniach tak wyszło a mi w rzeczywistości, czyli uwzględniając
    moją pralkę i częstotliwość prań wyszło mi 10zł.

    > Jak masz podciągnięta instalację ciepłej wody do pralki(a to darmowe tez
    > nie było zapewne)

    Zaiste, kawałek rury kosztował majątek.

    > to może warto się schylić po te 50-70zł rocznie.

    Mnie warto.
    1. Każdy kilowat wykorzystanej energii darmowej dla mnie jest też
    pomniejszeniem zużycia gazu dzięki czemu jestem w taryfie W2 gdzie płacę
    40zł/mc mniej kosztów stałych za gaz.
    2. Zawsze to w jakiś sposób ogranicza nadwyzkę energii w lecie.
    3. Szybszy zwrot solarów.
    4. Rzadsze przepalanie się grzałki elektrycznej w pralce.
    5. Ekologia.

    Marek

  • 32. Data: 2012-01-18 13:41:18
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 14:01, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To jaj jakiś dziwny jestem bo od razu zrozumiałem o co chodzi.

    > No taaaak. Udało ci się znaleźć fotkę z tego drugiego tekstu ale tekstu
    > już nie...

    > No jak.. Przecież fotkę ty wyszperałeś.

    Brniesz i się pogrążasz

    http://www.budnet.pl/zdjecia/1_56.jpg

    przeczytaj adres zobaczysz skąd wziąłem fotkę.

    A, że dziwny jesteś - jak sam sięnazwałeś - to trudno, widać krótko
    żyjesz by wiedzieć, że nie wszystko złoto co się świecie i: super,
    hiper, nano, silver,... i wiele innych określeń jak i Ecotermic są tylko
    bełkotem marketingowym. I nie od razu trzeba we wszystko wierzyć -
    zwłaszcza, jak opisują to nie dokładnie i nie jasno.
    To, że udowodniłeś, że jednak miałeś rację i twoje przeczucie cię nie
    zawiodło to dobrze, ale nie daje ci to pozycji wszystkowiedzącego.

    Ariusz

  • 33. Data: 2012-01-18 14:01:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > I to jest jedna z wad kolektorów w stosunku do PC powietrznej
    Ale ja mam kolektory a anie PC. Sprężarkę wraz z osprzętem dopiero co
    sprzedałem na alledrogo.

    > Ile razy dziennie pierzesz skoro aż 10zł kosztowało Ciebie podgrzewanie
    > wody w pralce?

    Nie liczę. Widzę natomiast o ile spadły mi rachunki za prąd.

    > Być może Twoje kolektory grzeją wodę do 40st C w miesiącach październik -
    > kwiecień.

    Mam fotki w mroźne w styczniu mogę pokazać. Zresztą to też wynika ze
    sprawności kolektora. Skoro przy +30 potrafią zagotować wodę w baniaku to
    zgodnie z wykresami sprawności przy -15 potrafiły by zagrzać do +55stC.
    Oczywiście dzień jest krótszy ale w stosunku do wymaganego czasu w lecie
    gdzie już od godziny 14tej pojawiają się nadwyżku okazuje się że nie za
    krótki aby móc nagrzać jeszcze do +45stC

    > Bo na kolektorach u moich znajomych takiego zjawiska nie zaobserwowałem

    Też takie kolektory widywałem u znajomych i nieznajomych.

    Zapraszam do mnie. Mówię poważnie

    Marek

  • 34. Data: 2012-01-18 14:05:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W twoich wyliczeniach tak wyszło a mi w rzeczywistości, czyli uwzględniając
    >moją pralkę i częstotliwość prań wyszło mi 10zł.

    Podaj wyliczenia dla Twojego przypadku.

    > Jak masz podciągnięta instalację ciepłej wody do pralki(a to darmowe tez
    > nie było zapewne)>
    >Zaiste, kawałek rury kosztował majątek.

    Rura darmo nie była. Hydraulik tez darmo jej nie podciągnął. Ale ok na
    etapie inwestycji to jest koszt pomijalny chociaż jest.
    Widzisz rajcują Ciebie oszczędności kilku złotych miesięcznie na ciepłej
    wodzie do prania a kilkadziesiąt a może i kilkaset zł wydane dodatkowo na
    doprowadzenie ciepłej wody pod pralke jest ok.
    Ale to gwoli formalności bo na etapie inwestycji pomińmy tą kwote

    > to może warto się schylić po te 50-70zł rocznie.
    >Mnie warto.

    Ok. Tobie warto i to najważniejsze. Ale czy każdemu warto to trzeba
    policzyć.

    >1. Każdy kilowat wykorzystanej energii darmowej dla mnie jest też
    >pomniejszeniem zużycia gazu dzięki czemu jestem w taryfie W2 gdzie płacę
    >40zł/mc mniej kosztów stałych za gaz.

    I w tym celu masz ciepła wode z solarów przy pralce i kominek teraz. Może
    dzięki kominkowi do W1 zjedziesz;))
    >2. Zawsze to w jakiś sposób ogranicza nadwyzkę energii w lecie.

    Niektórzy piszą że nadwyżkę energi ograniczają lejąc gorącą wodę do basenu
    latem. Też to jakaś metoda. Ja tam wolałbym jednak nie mieć nadwyżek i
    kłopotu z ich ograniczaniem.
    Minus dla solarów moim zdaniem

    >3. Szybszy zwrot solarów.
    Dzięki 70zł czy nawet 120 złotym rocznie solary zwrócą się szybciej o ....
    dni/miesięcy?

    >4. Rzadsze przepalanie się grzałki elektrycznej w pralce.
    Moja obecna pralka ma 9 lat grzałka się nie przepaliła jak dotychczas. Teraz
    to szybciej pralki padają jak same grzałki no chyba że ktoś ma naprawdę
    kiepską wodę i kamienia dużo sie odkłada.

    >5. Ekologia.

    Kolejny frazes. Ja osobiście w dupie mam Taką ekologię. Montować solary za
    kilka/kilkanaście tysięcy aby być ekologiczny.
    Podobnie jak z żarówkami/świetlówkami czy pompą ciepła.
    Jak zakopie butelkę po mineralce w ogrodzie to ekolodzy powiedzą że zabijam
    planetę. Jak zakopie kilkaset/kilka tysięcy metrów rury w ogrodzie robiąc
    dolne źródło dla PC to jestem ekologiczny.
    Jak zabiłem kreta na swoim trawniku to mi zarzucali że nie szanuję przyrody.
    A jednocześnie ci sami proponowali mi zakopać kilkaset metrów kwadratowych
    plastykowej siatki w tym trawniku aby krecik sobie żył spokojnie;))

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 35. Data: 2012-01-18 14:08:20
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Brniesz i się pogrążasz
    > http://www.budnet.pl/zdjecia/1_56.jpg
    >
    > przeczytaj adres zobaczysz skąd wziąłem fotkę.

    Z niewłaściwego miejsca. Problem w tym że nie szukałeś tak jak należało.

    > A, że dziwny jesteś - jak sam sięnazwałeś - to trudno, widać krótko żyjesz
    > by wiedzieć, że nie wszystko złoto co się świecie

    Poł wieku to mało?

    > i: super, hiper, nano, silver,... i wiele innych określeń jak i Ecotermic
    > są tylko bełkotem marketingowym. I nie od razu trzeba we wszystko
    > wierzyć - zwłaszcza, jak opisują to nie dokładnie i nie jasno.

    Mogą sobie nazwać to jak chcą. Ważne że pralka jest na rynku do której można
    podłączyć ciepłą i zimną wodę.

    _Dwoma_wężami_

    > To, że udowodniłeś, że jednak miałeś rację i twoje przeczucie cię nie
    > zawiodło to dobrze, ale nie daje ci to pozycji wszystkowiedzącego.

    Pół wieku życia ma spory wpływ na trafność przeczuć.

    Marek

  • 36. Data: 2012-01-18 14:11:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    > I to jest jedna z wad kolektorów w stosunku do PC powietrznej
    >Ale ja mam kolektory a anie PC. Sprężarkę wraz z osprzętem dopiero co
    >sprzedałem na alledrogo.

    Wiem. Nie napisałem przecież nic przeciwnego.

    > Ile razy dziennie pierzesz skoro aż 10zł kosztowało Ciebie podgrzewanie
    > wody w pralce?
    >Nie liczę. Widzę natomiast o ile spadły mi rachunki za prąd.
    To że ogrzewasz dom za 2000zł gazem mogę uwierzyć. to że kolektory u ciebie
    działają cały rok ok wierze. Ale to że dokładnie co do złotówki
    zaobserwowałeś spadek rachunków za prąd i jesteś pewien że to w wyniku
    podłączeni ciepłej wody do pralki to wybacz;))

> [...]

    >gdzie już od godziny 14tej pojawiają się nadwyżku okazuje się że nie za
    >krótki aby móc nagrzać jeszcze do +45stC

    To jak masz takie super kolektory to odłącz wogóle kocioł gazowy od baniaka
    CWU po po diała ona tam jak kolektory grzeją

    > Bo na kolektorach u moich znajomych takiego zjawiska nie zaobserwowałem
    >Też takie kolektory widywałem u znajomych i nieznajomych.

    Zostań sprzedawcą tych Twoich- zbijesz majątek;))

    >Zapraszam do mnie. Mówię poważnie

    Może przy okazji.

  • 37. Data: 2012-01-18 14:17:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:jf69p4$kkp$1@inews.gazeta.pl...

    > Niczego nie kumacie. Nie chodzi tu o datę artykułu, lecz o sam fakt że
    > kiedyś na grupie była dyskusja o pralkach podłączanych do ciepłej wody.
    > Coraz więcej osób zaczęło myśleć o takim podłączeniu, wiele osób
    > samodzielnie przerabiało pralki na dwa węże.
    > To że 30 lat temu nawet CCCP produkowało takie pralki nie jest istotne jako
    > tako.
    > Chodzi mi o podchwycenie w sensie marketingowym na zasadzie "patrzcie
    > kolektorowcy, mamy dla was pralkę"

    Nad interpretujesz.
    Ja tez bym chcial pralke ktora podlaczyl bym do cieplej wody grzanej
    weglem.
    Nie mam kolektora.
    Bylem tak zacmiony tym ze stara polska polarowa pralka miala
    podlaczenie cieplej wody juz za prl ze nie zakumalem ze ta nowoczesna
    whirlpoola tego nie ma. Teraz mam jeden alu-pex wiszacy przy pralce bo
    pralka nie czai cieplej wody.

    Nie rozumiem o co sie czepiasz.

  • 38. Data: 2012-01-18 14:26:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    a.pl...

    > Podaj wyliczenia dla Twojego przypadku.

    To tylko odejmowanie. Muszę odszukać faktury z lat poprzednich w
    segregatorach.

    > Rura darmo nie była. Hydraulik tez darmo jej nie podciągnął.

    Plastik.... taniocha. Hydraulik czyli kto? Ja?

> [...]
    > wodzie do prania a kilkadziesiąt a może i kilkaset zł wydane dodatkowo na
    > doprowadzenie ciepłej wody pod pralke jest ok.

    Bo to nie tylko mniej za prąd ale i za gaz w tańszej taryfie W2.

    > Ok. Tobie warto i to najważniejsze. Ale czy każdemu warto to trzeba
    > policzyć.

    Sporo osób może sobie na to pozwolić.

    > I w tym celu masz ciepła wode z solarów przy pralce i kominek teraz. Może
    > dzięki kominkowi do W1 zjedziesz;))

    No nie... podałem przykład że można kominkiem z płaszczem wodnym tak jak i
    pompą ciepła. Czy dla ciebie oznacza to że ją także mam ?
    A kominek mam zwykły i dopiero od 23.12.2011 roku go używam. Wcześniej nie
    miałem :)

    > Niektórzy piszą że nadwyżkę energi ograniczają lejąc gorącą wodę do basenu
    > latem. Też to jakaś metoda. Ja tam wolałbym jednak nie mieć nadwyżek i
    > kłopotu z ich ograniczaniem.

    Jak coś jest za darmo to no problem.

    > Dzięki 70zł czy nawet 120 złotym rocznie solary zwrócą się szybciej o
    > .... dni/miesięcy?

    Moje solary kosztowały mnie około 4500zł.

    > Moja obecna pralka ma 9 lat grzałka się nie przepaliła jak dotychczas.
    > Teraz to szybciej pralki padają jak same grzałki no chyba że ktoś ma
    > naprawdę kiepską wodę i kamienia dużo sie odkłada.

    A jednak się przepalają...

    > Kolejny frazes. Ja osobiście w dupie mam Taką ekologię. Montować solary za
    > kilka/kilkanaście tysięcy aby być ekologiczny.

    4500zł......

    Marek

  • 39. Data: 2012-01-18 14:30:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ale to że dokładnie co do złotówki zaobserwowałeś spadek rachunków za prąd
    > i jesteś pewien że to w wyniku podłączeni ciepłej wody do pralki to
    > wybacz;))

    No... nawyki mi się raczej nie zmieniły.

    > To jak masz takie super kolektory to odłącz wogóle kocioł gazowy od
    > baniaka CWU po po diała ona tam jak kolektory grzeją

    Ironizujesz nie tu gdzie trzeba. Nie wspomniałem nigdzie że w zimie jest to
    100% pokrycia zapotrzebowania.

    > Zostań sprzedawcą tych Twoich- zbijesz majątek;))

    A dość dobrze się sprzedają i bez mojego udziału.

    > Może przy okazji.

    Piszę poważnie...

    Marek

  • 40. Data: 2012-01-18 14:31:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    >podlaczenie cieplej wody juz za prl ze nie zakumalem ze ta nowoczesna
    >whirlpoola tego nie ma. Teraz mam jeden alu-pex wiszacy przy pralce bo

    Kup dłuższy wąż do albo przedłuż pexem ciepłą wodę.

    Marek