    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Date: Wed, 18 Jan 2012 15:05:22 +0100
    <4f16c22f$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <jf6gv4$c7g$1@inews.gazeta.pl>
    <4f16cc00$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >W twoich wyliczeniach tak wyszło a mi w rzeczywistości, czyli uwzględniając
    >moją pralkę i częstotliwość prań wyszło mi 10zł.

    Podaj wyliczenia dla Twojego przypadku.

    > Jak masz podciągnięta instalację ciepłej wody do pralki(a to darmowe tez
    > nie było zapewne)>
    >Zaiste, kawałek rury kosztował majątek.

    Rura darmo nie była. Hydraulik tez darmo jej nie podciągnął. Ale ok na
    etapie inwestycji to jest koszt pomijalny chociaż jest.
    Widzisz rajcują Ciebie oszczędności kilku złotych miesięcznie na ciepłej
    wodzie do prania a kilkadziesiąt a może i kilkaset zł wydane dodatkowo na
    doprowadzenie ciepłej wody pod pralke jest ok.
    Ale to gwoli formalności bo na etapie inwestycji pomińmy tą kwote

    > to może warto się schylić po te 50-70zł rocznie.
    >Mnie warto.

    Ok. Tobie warto i to najważniejsze. Ale czy każdemu warto to trzeba
    policzyć.

    >1. Każdy kilowat wykorzystanej energii darmowej dla mnie jest też
    >pomniejszeniem zużycia gazu dzięki czemu jestem w taryfie W2 gdzie płacę
    >40zł/mc mniej kosztów stałych za gaz.

    I w tym celu masz ciepła wode z solarów przy pralce i kominek teraz. Może
    dzięki kominkowi do W1 zjedziesz;))
    >2. Zawsze to w jakiś sposób ogranicza nadwyzkę energii w lecie.

    Niektórzy piszą że nadwyżkę energi ograniczają lejąc gorącą wodę do basenu
    latem. Też to jakaś metoda. Ja tam wolałbym jednak nie mieć nadwyżek i
    kłopotu z ich ograniczaniem.
    Minus dla solarów moim zdaniem

    >3. Szybszy zwrot solarów.
    Dzięki 70zł czy nawet 120 złotym rocznie solary zwrócą się szybciej o ....
    dni/miesięcy?

    >4. Rzadsze przepalanie się grzałki elektrycznej w pralce.
    Moja obecna pralka ma 9 lat grzałka się nie przepaliła jak dotychczas. Teraz
    to szybciej pralki padają jak same grzałki no chyba że ktoś ma naprawdę
    kiepską wodę i kamienia dużo sie odkłada.

    >5. Ekologia.

    Kolejny frazes. Ja osobiście w dupie mam Taką ekologię. Montować solary za
    kilka/kilkanaście tysięcy aby być ekologiczny.
    Podobnie jak z żarówkami/świetlówkami czy pompą ciepła.
    Jak zakopie butelkę po mineralce w ogrodzie to ekolodzy powiedzą że zabijam
    planetę. Jak zakopie kilkaset/kilka tysięcy metrów rury w ogrodzie robiąc
    dolne źródło dla PC to jestem ekologiczny.
    Jak zabiłem kreta na swoim trawniku to mi zarzucali że nie szanuję przyrody.
    A jednocześnie ci sami proponowali mi zakopać kilkaset metrów kwadratowych
    plastykowej siatki w tym trawniku aby krecik sobie żył spokojnie;))

    -- Pozdrawiam

    Kris