  • 1. Data: 2009-07-21 13:16:07
    Temat: Nowa pralka
    Od: medea <e...@p...fm>

    Po ponad 10 latach zepsuła mi się pralka i jest już nie do naprawienia,
    tzn. naprawa jest nieopłacalna, bo trzeba by wymienić silnik. :(
    Mniejsza z tym, czas kupić nową.
    Jaką polecacie?
    Wiem tyle, że nie chcę już pralko-suszarki, ponieważ z funkcji suszenia
    w obecnej skorzystałam może 3 razy. Chcę więc taką, która bardzo dobrze
    odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby
    mieć też funkcję opóźnionego startu.
    Na co jeszcze zwracać uwagę?
    Jaką pralkę polecacie?

    Potrzeba pilna, bo pranie się piętrzy.

    Aha, cena najlepiej do 2 tys. PLN, ale jeśli będą istotne powody, to dam
    więcej. :)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2009-07-21 14:08:56
    Temat: Re: Nowa pralka
    Od: "mb" <x...@w...pl>

    Bedzie refleksja nico nie na temat przy tzw. okazji

    Jedno jest pewne - nastepna pralka nie posluzy Ci 10 lat.
    Z rosnaca trwoga obserwuje jak kolejne pokolenia sprzetu AGD (zreszta, nie
    tylko) maja coraz krotsza zywotnosc ...
    Kiedys pralka chodzila 10-15 lat bez powaznej awarii, zdarzaly sie pralki
    majace po 20 lat i dzialajace, te produkowane pod koniec lat 90-tych mialy
    sredni czas zycia wlasnie pod 8 - 10 lat a teraz przychodzi serwisant
    (sytuacja z wczoraj u Rodzicow), widzi 5 letnia pralke i mowi : "Panie,
    ciesz sie Pan, ze 5 lat dzialala, teraz pralki padaja (tj. ich naprawa staje
    sie nieoplacalna) po 3-4 latach czesto" Ot zywotnosc rowna przedluzonej
    gwarancji :-(
    Z lodowkami - jeszcze gorzej ...
    Plaskie tv - tragedia.
    Itd.

  • 3. Data: 2009-07-21 14:53:45
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Córce kupiłem Indesit'a, ładowany od góry - cicho chodzi już ponad 10 lat.
    Maryda tez taka kupiła.

  • 4. Data: 2009-07-21 17:35:56
    Od: waruga_e <w...@o...pl>

    medea pisze:

    > Chcę więc taką, która bardzo dobrze
    > odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby
    > mieć też funkcję opóźnionego startu.
    > Na co jeszcze zwracać uwagę?
    > Jaką pralkę polecacie?

    Ewo, ja mam Boscha Maxx WFO 2026. Wybór akurat na tę padł choćby
    dlatego, że mieści bez problemu 6 kg prania, więc śpiwory itp. wchodzą
    bez upychania. Wirowanie 1000 obrotów (można regulować). Ponieważ
    korzystamy z II taryfy więc właśnie ten opóźniony start u nas bardzo się
    przydaje, również pokazuje czas do końca prania. Ja tam jestem ze swojej
    zadowolona.
    Szukałam w necie, ale mojej już tam nie ma, za stara jest (a biedaczka
    ma może z 3 lata)

    --
    waruga_e

  • 5. Data: 2009-07-21 18:05:58
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 21 Lip, 15:16, medea <e...@p...fm> wrote:
> [...]
    > w obecnej skorzystałam może 3 razy. Chcę więc taką, która bardzo dobrze
    > odwirowuje i najlepiej żeby pokazywała czas do końca prania. Mogłaby

    Pomimo tematu, doradzę na przekór - kup używkę Miele.
    Za 2 tys kupisz mało używaną wypasioną wersję. Ja nie miałem tyle
    i kupiłem używkę za 500 zł, teściom za 150 euro. Obie chodzą kilka lat
    przy czym ta u teściów dostaje ostro w kadłub bo czasem mają 4 prania
    dziennie. Cicha, świetnie wyważona, porządne wykonanie.
    Śmiem twierdzić że coś nowego za 2 tys. będzie badziewiem
    w porównaniu do używanej Miele.

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2009-07-21 18:10:00
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Córce kupiłem Indesit'a, ładowany od góry - cicho chodzi już ponad 10 lat.
    > Maryda tez taka kupiła.

    Ma to co potrzebujesz - programowalne programy, ustawianie wirowania łącznie
    z wyłczeniem, to samo z temperaturą itd. Oczywiscie wyświetlacz. Oczywiscie
    automatykę wirowania i napełniania wodą, wypompowywanie wody z odpływu - aby
    zaległe resztki nie wpływały na nowe pranie...
    Przejedź się do sklepu... Nie są drogie, do 1500zł. Nie będzie żal wyrzucić
    gdy nawali...

  • 7. Data: 2009-07-21 18:37:34
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    > Jaką pralkę polecacie?

    Ja mam od ponad 5 lat Bosch WFO 1660. Tego modelu juz nie ma bo są nowsze i
    lepsze ale goraco polecam. Myslę że spokojnie kupisz takiego jak
    potzrebujesz do 1600 pln. Zwróc też uwagę na LG z systemem Direct Drive.
    Jest Bardzo cichy i moi znajomi chwalą go bardzo.

    Cezar

  • 8. Data: 2009-07-21 19:42:33
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Potrzeba pilna, bo pranie się piętrzy.
    > Aha, cena najlepiej do 2 tys. PLN, ale jeśli będą istotne powody, to dam

    Dobra to tylko Miele.
    Jako jedyni nie robią badziewia.
    A tak wśród innych to ruletka, możesz
    trafić na dobrą albo złom.
    Za Miele trzeba napewno powyżej trzech tysi.
    A tak z pozostałych to raczej jak najtańszą
    żeby nie było przykro się z nią pożegnać.

    Pzdr
    J23

  • 9. Data: 2009-07-21 22:07:21
    Od: medea <e...@p...fm>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Upewniliście mnie w przekonaniu, żeby szukać wśród Boschów.
    Niestety potwierdziliście też to, co mówił mi dziś mechanik - że nie
    kupię już pralki, która będzie mi służyła 10 lat.

    Ano jeszcze zobaczymy! :)

    Ewa

  • 10. Data: 2009-07-22 03:04:49
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Aha nie chcesz pralko suszarki, chcesz suszarkę. Zapamiętaj.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/