    From: "SJS" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: O alarmie
    Date: Mon, 20 Apr 2009 21:34:44 +0200

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:a561ffbb-8ef6-473e-b71c-e38007ef8454@r3
    3g2000yqn.googlegroups.com...
    > Jeden mowi ze mozna drugi mowi nie mozna.
    > Chcialem dowiedziec sie w jaki sposob mozna zalozyc alarm wewnetrzny
    > jak i zewnetrzny. Chcialbym zamontowac jakis system, ktory bedzie
    > wlaczal sie zanim zlodziej dojdzie do domu. Jeden powiedzial ze
    > oczywiscie da sie zrobic raczej koncentrowal sie na szczegolach
    > technicznych.
    > Drugi, ze w zadnym razie za normalna cene chyba ze mam kilkadziesiat
    > tysiecy na zbyciu to owszem.

    zanim dojdzie czy zanim wejdzie?
    ale zakladam, ze chcesz wykrywac 4 faze z 7 -miu czyli miedzy plotem a
    domem lub juz na plocie /fazy 2 i 3/.
    tanio nie moze byc bo ceny czujek które musza pracowac w szerokim zakresie
    zarówno temperatur jak i wilgotnosci sa zdecydowanie wyzsze niz tych
    stosowanych wewnatrz pomieszczen
    ---------
    ale do rzeczy - alarm na plocie siatkowym od 4 tys. zl - warunek masz plot z
    siatki o okreslonej sztywnosci i na dodatek nikt tego plotu nie rusza,
    szarpie, skacze
    doliczyc do tego trzeba okolo 2 tys dla ochrony bramy i furtki
    -------
    jesli masz odpowiednia odleglosc miedzy domem a plotem - w zalewnosci od
    systemu od 2 do 6- 8 m to masz do wyboru
    - tory aktywne podczerwieni - zima jak zaspy klopot ale po 1200-2000 za 1/4
    elektronicznego plotu wyjdzie
    - czujki pasywne podczerwieni i od 300 zl do 1600 znajdziesz, moga byc
    potrzebne 2 , 3 lub cztery lub wiecej jesli dom kostropaty,
    - bariery mikrofalowe - firma Forteza od niedawna oferuje dosc tanie ale
    nie wiem jak z alarmami falszywymi -sugerowana cena na dom to okolo 4 tys.
    - czujki dualne - chyba najmniej wrazliwe na zaklócenia ale mozliwosc ich
    zastosowania zalezy od ksztaltu domu i jego otoczenia,
    SJS