  • 1. Data: 2011-05-29 19:11:21
    Temat: O konstrukcji dachu - pytanie
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Robię konstrukcję dachu na konstrukcji szkieletu budynku gospodarczego i
    zastanawiam się nad pomysłem, żeby zacząć dach od położenia belki
    kalenicy, do której następnie byłyby montowane krokwie.
    Budynek jest 4,5 na 6 m.
    Pomysł wydaje mi się dobry, załatwione są problemy z geometrią dachu,
    krokiew opiera się o zewnętrzną belkę konstrukcji (sufitu) i właśnie
    kalenicę.
    Dalej planuję postawienie dwóch stolców, żeby lepiej się wszystko
    trzymało, ale to już na końcu, po rozmieszczeniu krokwi.
    Ale, to łatwo wygląda w teorii, w praktyce wcale nie musi być tak ok -
    przede wszystkim nie ma belek prostych (jak po sznurku) wyrównanie
    krzywizny kalenicy może nie być takie proste w realizacji.
    Czy można przyjąć, że kalenica mogłaby mieć wymiary 3 cm na 12 cm na 600
    cm?
    Taką chudą deskę można by łatwo zmusić do trzymania linii prostej.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2011-05-29 20:04:45
    Temat: Re: O konstrukcji dachu - pytanie
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-05-2011 o 21:11:21 J-L-F <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > krzywizny kalenicy może nie być takie proste w realizacji.
    > Czy można przyjąć, że kalenica mogłaby mieć wymiary 3 cm na 12 cm na 600
    Ty chcesz na takiej 'chudej' desce krokwie oprzeć?
    To że budynek mały to nie znaczy że rozmiary zmniejszamy 3 razy.
    Idź do kogoś aby policzył ci tą więźbę, bo sobie jeszcze krzywdę
    zrobisz.

    --
    Pozdr
    JanuszK