  • 61. Data: 2011-01-08 14:44:28
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Bydlę napisal:
    > Myslisz, zdaje się, prywatne zdanie, od osobistego udziału w czymś.
    > (...)
    > Nie można czegoś lubić (czy nie lubić) osobiście.

    Myślisz potocznie, a ja niestety mam zbyt często kontakty z US.
    Tam jest BARDZO istotne rozróżnienie 'osobiście' i 'na cele DG'.
    I to skarbowe 'osobiście' jest dalekie znaczeniowo od twojego
    'osobiście' rozumianego jako 'bezpośrednio'.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 62. Data: 2011-01-08 14:56:14
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Jacek_P wrote:

    > Może jest maklerem? Osobiście nie lubi,

    OK, zatrzymajmy się nad tym.

    Osobiście, czyli będąc na miejscu i czyniąc co czynił.
    Nie przez umyślnego, pełnomocnika, tylko osobiście.

    > a zawodowo musi tym handlować? ;)

    Myslisz, zdaje się, prywatne zdanie, od osobistego udziału w czymś.

    Osobiście można komuś pomagać w nauce - np. robiąc mu korektę czy
    tłumacząc wzór, a nieosobiście, np. wysyłając pieniądze na tutora.

  • 63. Data: 2011-01-08 15:23:51
    Od: jp <j...@g...com>

    W dniu 2011-01-08 14:14, Anna Izabela pisze:
    > Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?
    I w tym jest sęk ;-)

    --
    jp

  • 64. Data: 2011-01-08 15:34:51
    Od: Jumal <j...@v...pl>

    W dniu 2011-01-07 08:28, Jan Werbinski pisze:

    > Naiwnych którzy w szczycie bańki spekulacyjnej nieruchomości kupili
    > mieszkania płacąc 3000, 5000 a nawet 9000 zł za metr kwadratowy w Polsce
    > nie brakuje. Wzięli kredyty we franku, który już poszedł 50% w górę i
    > dalej rośnie, a zarabiają w złotówkach.

    Ale wiesz, że nadal płacą mniej od tych którzy wzięli kredyty w
    złotówkach? Myślisz że branie kredytu w walucie w której zarabiasz coś
    Ci gwarantuje?

    Tzw. ryzyko kursowe, którym modne było i jest straszyć to ściema w
    przypadku kredytów hipotecznych, gdy _oprocentowanie_ się zmienia. W
    skrócie - nawet jeśli masz kredyt w złotówkach, to przy skoku walut
    (czyli spadku wartości złotego) zaczniesz płacić większe raty. A różnica
    w oprocentowaniu dobije "złotówkowiczów" do końca. Aktualne
    oprocentowanie kredytu w CHF dla np. Millenium to 1,42 %.

    W skrócie - osoby które w 2006 roku wzięły kredyt w CHF (gdy frank był
    po 2 z groszami) płaciły i nadal płacą ratę o kilka stów niższą, niż ci
    którzy wzięli kredyt w złotówkach. I będą płacić aż do magicznej granicy
    (o ile dobrze pamiętam z wyliczeń) za którą frank będzie kosztować ok. 5
    PLN. Z tym że gdy coś takiego nastąpi to kredyt dla osób żyjących w
    Polsce będzie już tylko jednym z poważnych problemów :)

    Jumal

  • 65. Data: 2011-01-08 15:36:36
    Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl>

    Użytkownik "jp" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > I w tym jest sęk ;-)

    Ja cofam ten sęk. Ja cofam wszystkie sęki na świecie!

    AI

  • 66. Data: 2011-01-08 15:55:27
    Od: "Jaszyn" <s...@f...ru>

    "Jumal" <j...@v...pl> ???????/???????? ? ???????? ?????????:

> [...]
    > PLN. Z tym że gdy coś takiego nastąpi to kredyt dla osób żyjących w Polsce
    > będzie już tylko jednym z poważnych problemów :)

    Moze to i wszystko prawda, ale wiekszosc tych, co brala w frankach (smiem
    twierdzic, ze z 99% hipotecznych), brala dlatego, ze przy owczesnym kursie
    franka mogli wziac _wiekszy_ kredyt za te sama rate, ktora placiliby w
    zlotowkowym kredycie. Dzieki temu mogli kupic albo wieksze mieszkanie, albo
    skrocic czas placenia. I wraz z oslabieniem zlotowki ich wyliczenia poszly
    sie czochrac, a kredyt z taniego zrobil sie _dla nich_ drogi i niewielkim
    pocieszeniem dla nich jest, ze jakby wzieli taki kredyt w zlotowkach,
    placiliby wiecej.

    --
    Jaszyn

  • 67. Data: 2011-01-08 16:27:16
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Jacek_P wrote:

    > Myślisz potocznie, a ja niestety mam zbyt często kontakty z US.
    > Tam jest BARDZO istotne rozróżnienie 'osobiście' i 'na cele DG'.

    Dawaj ten przepis o tym, że w języku polskim można coś lubić osobiście.

    --
    Bydlę

  • 68. Data: 2011-01-08 16:49:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 8 Jan 2011 15:42:23 +0100, Anna Izabela napisał(a):

    > Może masz rację, przeniosę sie do wątku o wyższości swietlówek naz
    > zwyczajnymi żarówkami...

    Za późno, na tym etapie wątku już musisz się doktoryzować z toksykologii
    rtęci ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 69. Data: 2011-01-08 16:53:21
    Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Za późno, na tym etapie wątku już musisz się doktoryzować z toksykologii
    > rtęci ;)

    Ja w ogóle nie rozumiem o co chodzi?? Po uj komus długie godziny udowadniać
    wyższość tej nad tamtą, koncząc dyspute w iście pręgierzowy sposób:
    - ty kretynie!
    - ty idioto!!!
    ;-O)))
    A temat mnie nic a nic nie interesuje! ;-P

    AI

  • 70. Data: 2011-01-08 17:06:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 8 Jan 2011 17:53:21 +0100, Anna Izabela napisał(a):

    > Ja w ogóle nie rozumiem o co chodzi?? Po uj komus długie godziny udowadniać
    > wyższość tej nad tamtą, koncząc dyspute w iście pręgierzowy sposób:
    > - ty kretynie!
    > - ty idioto!!!

    A ile przy tym zabawy!

    > A temat mnie nic a nic nie interesuje! ;-P

    To w czymś tutaj przeszkadza? ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl