  • 21. Data: 2010-10-17 20:23:10
    Temat: Re: OD WCZORAJ...
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    news:16u99jcpyojs2$.1p7ef8huktoxm.dlg@40tude.net...

    > O władzy - w czyich rękach ona tak naprawdę jest, a co komu się wydaje.

    Hm, jeżeli władzą jest ktoś kto wydaje polecenia podwładnym np. do
    zniszczenia mojej maszyny to podlega ona zniszczeniu - nia mam większego
    wpływu na to.
    Ale to co miałaś pierwotnie na mysli to miała tylko moja babka i matka - gdy
    byłem dzieckiem. I żadna inna późnieji tak jest do dzisiaj. Podlegałem
    wojsku, urzędom i sądom, kobietom nie.

  • 22. Data: 2010-10-18 05:44:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Ptakom szkodzi dopiero zamarznięcie ziemi i śnieg na drzewach. Obecnie
    > swietnie dają sobie radę, a przedwczesna gorliwość w ich dokarmianiu
    > przyzwyczaja je do miejsc karmienia i kiedy naprawde nastaną trudne
    > warunki, a w tych miejscach karmiący stracą już swoje litościwe
    > pobudki oraz chec obserwacji ptaszków dla innych przyjemności życia,
    > to wtedy zaczyna się tragedia tych ptaków i winni temu są
    > nieodpowiedzialni ludzie, okazjonalni karmiciele.

    Zbyt wczesne karmienie jest niewskazane bo "rozleniwia" ptaszki (jak zasiłki
    ludzi).

    karmimy jak przychodzą śniegi, kończymy jak odchodzą. Dłuższe karmienie jest
    niewskazane.

  • 23. Data: 2010-10-18 09:42:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 07:44:32 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Zbyt wczesne karmienie jest niewskazane bo "rozleniwia" ptaszki (jak zasiłki
    > ludzi).

    Pisałam o tym.

  • 24. Data: 2010-10-18 10:48:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Pisałam o tym.

    Antropomorfizacja.

    Ja wolę, aby ptaki weszły w okres zimowy nakarmione, a więc silne i
    zdrowe. Pewnie nie pamiętacie, ale ja pamiętam, że dawniej śpiewał każdy
    krzak, ptaków wróblowatych zatrzęsienie było, krukowatych też, masy wróbli
    na drogach i ulicach. W Gorlicach nad rzeką był przepiękny park, częściowo
    sztuczny, częściowo naturalny. Gdy byłem tam ostatni raz park milczał,
    dawniej rozśpiewany,
    góra parkowa rostała rozdrapana i poprzegradzana, a na dodatek droga
    przelotowa została poprowadzona blisko rzeki - a więc cały ruch TIRów
    zagłusza park, będący z drugiej strony rzeki.
    Czarnobyl spowodował wśród ptaków olbrzymie straty. Chemizacja
    środowiska także, wyrąbano wysokie drzewa niszcząc gniazda krukowatych.

  • 25. Data: 2010-10-18 14:54:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 12:48:55 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Antropomorfizacja.
    >
    > Ja wolę, aby ptaki weszły w okres zimowy nakarmione, a więc silne i
    > zdrowe.

    Możesz sobie woleć - bo one po lecie SĄ silne i zdrowe, gdy tymczasem Twoje
    "wolenie" przyprawia je o katastrofę w razie jego choćby czasowego zaniku
    zimą...

  • 26. Data: 2010-10-18 16:14:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Możesz sobie woleć - bo one po lecie SĄ silne i zdrowe, gdy tymczasem
    > Twoje
    > "wolenie" przyprawia je o katastrofę w razie jego choćby czasowego zaniku
    > zimą...

    Gorzej gdyby miały permanentny zanik.

  • 27. Data: 2010-10-18 16:55:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 18:14:41 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Gorzej gdyby miały permanentny zanik.

    Nie gorzej. Zamiast przedłużać zasięg słabych genów i łamać prawa przyrody,
    lepiej pozwolić jej działać - przeżyją tylko te egzemplarze, które umieją
    sobie dać radę i one przekażą swoje silne cechy dalej - i tak powinno być.

  • 28. Data: 2010-10-18 18:22:23
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > sobie dać radę i one przekażą swoje silne cechy dalej - i tak powinno być.

    Teraz selekcja nie zależy od dobrych genów a od złych ludzi.

  • 29. Data: 2010-10-18 18:24:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 20:22:23 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Teraz selekcja nie zależy od dobrych genów a od złych ludzi.

    Raczej nie zależy od PRZYRODY, tylko od złych ludzi.

  • 30. Data: 2010-10-19 07:55:28
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:i9e7su$27a$1@news.onet.pl...

    > Default City - dzisiaj 7:00 temperatura na 7-mym piętrze za oknem -3,9
    > stopnia celcjusza, najniższa od lata ;)

    ROTFL, Celsjusz się w grobie przewraca.

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.