  • 111. Data: 2015-12-05 13:51:58
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 13:03, Maniek4 pisze:

    > No przeciez to potwierdzam.
    >
    > A z drugiej strony sa niewyjasnione "rysunki" w Andach, ktore widac
    > dopiero z gory. Powstac mogly na wiele sposobow, ale fakt zachowania
    > proporcji budzi szacunek.

    No i właśnie o takich rzeczach piszę. Jeżeli wykonywane były przez ludzi
    posługujących się technologiami, które im obecnie przypisujemy to
    okazuje się, że nie byliby w stanie tego wykonać. Pisząc o "nadludzki
    sposób" mam na myśli w sposób przekraczający możliwości tamtej
    cywilizacji, wykorzystującej technologie, które im przypisujemy.
    Wniosek jest więc taki, że albo mamy obecnie błędne pojęcie o
    zaawansowaniu technologicznym tych cywilizacji, albo też zostało to
    wykonane przez inne cywilizacje.
    Obecnie są zwolennicy zarówno jednej jak i drugiej teorii, którzy
    próbują je udowodnić lub też obalić.

  • 112. Data: 2015-12-05 14:18:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 13:38:50 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Każda ideologia jest zła, która zniewala ludzi

    tego nie rozumiem -co to znaczy ze zniewala? komunista był zniewolony? katolik jest
    zniewolony? bo kojarzy mi sie to z jakąś psychomanipulacją a chyba nie o tym gadamy

    >i zwraca jednych
    > przeciwko drugim. Niewątpliwie takimi ideologiami są wszelkie wyznania.

    Wątpliwie, wątpliwie :) Komunizm miał w srodkach zniszczenie innych. Islam ma tez to
    wpisane w zasady. Ale katolicyzm nie. Nie mamy w harmonogramie zabijac bo nie wierzy,
    nawracac na siłe. Tyle ze tobie sie wydaje ze gdy my sie bronimy przed stosem bredni
    które nam sie próbuje przylepić - to to jest atak...
    Odszedłes o koscioła - krzywda cie w katolickim kraju spotkała?

    Cos mam wrazenie ze sobie wyidealizowales ludzkosc i jakas ideologie i myslisz ze ona
    to by była najlepsza dla wszystkich, do niczego by nie zmuszała itd.
    Utopia kolego. Normalnie XIX wiek :)

    > Tup, tup, tup.... Będziesz tupał nóżkami, bo ktoś wytyka błędy Twojej
    > ideologii?

    jakie błedy? Bzdury opowiadsz o adamie i ewie, i dziwisz sie ze musze gdzies cycków
    szukac. Dla jasnosci i oswiecenia: kk nie czyta ksiegi rodzaju dosłownie.
    Wiec cała powysza uwaga polega na tym aby włozyć cos w usta koscioła a potem to
    wyśmiać. Takie troche brukowate.

    b.

  • 113. Data: 2015-12-05 14:24:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazazasz ze jakas obca zaawansowana technologicznie cywilizacja pierdolila by sie z
    budowaniem czegos z kamorow metr na metr na metr zamiast to wydrukowac z betonu?
    Pomijam drobny szczegol ze zadna cywilizacja nie ma tyle energii zeby na zadupie na
    jakim sie znajdujemy doleciec albo dostac sie jakas inna metoda w miare rozsadnym
    czasie.

  • 114. Data: 2015-12-05 15:06:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 14:18, Budyń pisze:

    > Tyle ze tobie sie wydaje ze gdy my sie bronimy przed stosem bredni które nam sie
    próbuje przylepić - to to jest atak...

    Z atakami to ja się ciągle spotykam ze strony "pokojowo nastawionych
    Katolików".
    Czymś złym jest z mojej strony, że się bronię i nie pozwalam sobą
    manipulować, ani nie pozwalam zmuszać do zachowań narzucanych przez KK?

    > Odszedłes o koscioła - krzywda cie w katolickim kraju spotkała?

    Ciągle jestem napiętnowany.
    Całe szczęście, że Polska nie jest krajem wyznaniowym, a to dzięki temu,
    że pomimo, iż przeszło 90% społeczeństwa to rzekomo Katolicy to
    stanowcza większość odrzuca to co narzuca KK.

    > jakie błedy? Bzdury opowiadsz o adamie i ewie, i dziwisz sie ze musze gdzies cycków
    szukac.

    Jakie bzdury? Opieram się tylko na tym co jest napisane w Biblii, która
    jest uważana za największą, niepodważalną świętość.

    > Dla jasnosci i oswiecenia: kk nie czyta ksiegi rodzaju dosłownie.

    Przecież o tym pisałem :)

    > Wiec cała powysza uwaga polega na tym aby włozyć cos w usta koscioła a potem to
    wyśmiać. Takie troche brukowate.

    Nie uważasz, że jeżeli księga rodzaju nie może być czytana dosłownie to
    nie może być żadnym wiarygodnym przekazem?
    Tak więc w łeb bierze "grzech pierworodny", a skoro "grzech pierworodny"
    okazuje się bzdurną historyjką to i pozostałe historyjki, które bazują
    na "grzechu pierworodnym" także.
    Jak więc widać cała Biblia jest więc tylko beletrystyką, która zawiera
    także i dobre karty moralizujące.
    O ile tylko będzie traktowana w taki sposób to OK, ale jeżeli ktoś
    zaczyna mi mówić o jedynie słusznej prawdzie objawionej to mnie ogarnia
    śmiech.

  • 115. Data: 2015-12-05 15:24:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Uwazazasz ze jakas obca zaawansowana technologicznie cywilizacja pierdolila by sie
    z budowaniem czegos z kamorow metr na metr na metr zamiast to wydrukowac z betonu?

    Ja niczego nie twierdzę, ja tylko zadaję pytania, bo nie znam odpowiedzi.

    > Pomijam drobny szczegol ze zadna cywilizacja nie ma tyle energii zeby na zadupie na
    jakim sie znajdujemy doleciec albo dostac sie jakas inna metoda w miare rozsadnym
    czasie.

    Myślę, że jest to bardzo błędne twierdzenie, gdyż obecna nauka
    udowadnia, że istnieją pewne siły, które nie potrzebują czasu, aby
    wykonać reakcję na dowolnie dużej odległości. Takim siłami są np. siły
    splątania kwantowego.

  • 116. Data: 2015-12-05 15:34:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 15:06:04 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    próbuje przylepić - to to jest atak...

    > Z atakami to ja się ciągle spotykam ze strony "pokojowo nastawionych
    > Katolików".

    ale jak wygląda taki atak? Samochód ci rysują? Przychodzą i grożą? Albo chociaz jak
    jehowi usiłuja na tematy religijne gadac?

    > Czymś złym jest z mojej strony, że się bronię i nie pozwalam sobą
    > manipulować, ani nie pozwalam zmuszać do zachowań narzucanych przez KK?

    zdaje sie ze kk ma dosc znikomy wpływ na nie-wiernych, jakiez to zachowania narzuca
    ci kosciół? Przykład daj jakis, moze dwa.

    > Nie uważasz, że jeżeli księga rodzaju nie może być czytana dosłownie to
    > nie może być żadnym wiarygodnym przekazem?

    no bo ona nie jest wiarygodnym w sensie historycznym przekazem. Nie to, ze łże i
    zmyśla fakty, tylko sie na nich nie skupia. Biblia jest poematem o miłości Boga.

    > Jak więc widać cała Biblia jest więc tylko beletrystyką, która zawiera
    > także i dobre karty moralizujące.

    z punktu widzenia ateisty -zgoda. Z punktu widzenia czlowieka wierzącego ta
    "beletrystyka" jest słowem Bożym z bardzo szerokimi dla wiernych konsekwencjami.

    > O ile tylko będzie traktowana w taki sposób to OK, ale jeżeli ktoś
    > zaczyna mi mówić o jedynie słusznej prawdzie objawionej to mnie ogarnia
    > śmiech.

    a znasz inną prawde objawioną?

    b.

  • 117. Data: 2015-12-05 15:42:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 15:24:20 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    na jakim sie znajdujemy doleciec albo dostac sie jakas inna metoda w miare rozsadnym
    czasie.

    > Myślę, że jest to bardzo błędne twierdzenie,

    i tu sie zgadzam. To ze nie znamy sposobu to nie znaczy ze nie istnieje. To
    przypomina mi sytuacje gdy przesyłano pierwsze sygnały radiowe za pomocą fal
    wywołanych przez wyładowanie iskrowe. Łatwo by było w tamtym czasie powiedzec ze
    komunikacje da sie zrobic ale telewizja jest niewykonalna.

    >gdyż obecna nauka
    > udowadnia, że istnieją pewne siły, które nie potrzebują czasu, aby
    > wykonać reakcję na dowolnie dużej odległości. Takim siłami są np. siły
    > splątania kwantowego.

    one nie przenoszą ani materii, ani energii, ani informacji, tego sie raczej nie użyje
    :)

    b.

  • 118. Data: 2015-12-05 16:03:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po tym poemacie o milosci boga Boga zapomniales smieszka postawic. Milosc polegajaca
    na ciaglym gnebieniu ktorej uwienczeniem bylo zamordowanie ludzi i zwierzat. Jak na
    razie nie ma takiego co by mi wyjasnil dlaczsgo bog Bog zabil z wyjatkiem kilku sztuk
    wiewiorki a rekinow nie tknal a nawet im jedzenia dostarczyl. Jakis psychopata ten
    bog Bog a Ty ze poemat o milosci.

  • 119. Data: 2015-12-05 16:37:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 16:03:19 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Po tym poemacie o milosci boga Boga zapomniales smieszka postawic.

    a co, czytałeś? Wątpię. Ale zgoda - można to zatytułować inaczej -poemat o
    niewiernosci ludzi.

    b.

  • 120. Data: 2015-12-05 18:43:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie podejmiesz sie wytlumaczenia milosci bozej na przykladzie wiewiorek i rekinow?