  • 121. Data: 2015-12-05 18:52:55
    Temat: Re: OT Ciekawosta Islamska
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 18:43:31 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie podejmiesz sie wytlumaczenia milosci bozej na przykladzie wiewiorek i rekinow?

    nie bardzo zrozumiałem o co ci chodzi - rozwiń to moze i se odniose

    b.

  • 122. Data: 2015-12-05 19:18:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 15:34, Budyń pisze:

> [...]
    próbuje przylepić - to to jest atak...
    > ale jak wygląda taki atak? Samochód ci rysują? Przychodzą i grożą?

    Odpowiem pytaniem tak samo idiotycznym jak Twoje.
    A jak wyglądają ataki antykatolików czy też agnostyków takich jak ja,
    którzy cały czas są piętnowani przez Katolików? Samochód ci rysują?
    Przychodzą i grożą?
    A może podpalają Ci krzyż lub tęczę? Może blokują Ci drzwi wejściowe do
    teatru, w którym wystawiają Jasełka? Może zmuszają Cię do in vitro? Może
    zabraniają Ci związku heteroseksualnego i zmuszają do związków
    homoseksualnych? Może zabraniają Ci chodzić do kościoła?

    > Albo chociaz jak jehowi usiłuja na tematy religijne gadac?

    Ja Jehowych darzę ogromnym szacunkiem za zasady moralne.
    Mam kilku znajomych, nawet najbliższy mi kolega ze szkolnej ławki, z
    którym byliśmy jak bracia.
    Moja mam często przyjmowała Świadków Jehowy i często byłem uczestnikiem
    dyskusji, a w domu zawsze była jakaś literatura przez nich przynoszona.
    Pomimo, że chodzą po chałupach, aby nawracać to nie są aż tak zajadli i
    bezczelni jak niektórzy Katolicy, z którymi mam styczność.
    Wielokrotnie się spotkałem z agresywnym zachowaniem Katolików, którzy
    próbowali mi narzucać swoje przekonania, poniżając i obrażając mnie
    wprost lub obrażając moje uczucia i moje przekonania zarówno religijne
    jak i polityczne.
    Wśród Jehowych nigdy nie spotkałem się z takimi zachowaniami, a każda
    rozmowa odbywała się z dużą kulturą i poszanowaniem.
    Oczywiście nie zgadzam się z ich pewnymi twierdzeniami czy zachowaniami,
    ale uważam, że Katolikom jeszcze daleko do osiągnięcia takiej kultury.

    > zdaje sie ze kk ma dosc znikomy wpływ na nie-wiernych, jakiez to zachowania narzuca
    ci kosciół? Przykład daj jakis, moze dwa.

    Choćby nierówność w traktowaniu zgromadzeń czy wieców. Przykładowo jak
    jakieś zgromadzenie chce wyjść na ulicę aby propagować swoje poglądy lub
    manifestować swoje prawa to musi uzyskać zgodę. Katolicy wychodzą i
    robią co chcą i kiedy chcą.

    > no bo ona nie jest wiarygodnym w sensie historycznym przekazem. Nie to, ze łże i
    zmyśla fakty, tylko sie na nich nie skupia. Biblia jest poematem o miłości Boga.

    Czyli beletrystyka.

    > z punktu widzenia ateisty -zgoda. Z punktu widzenia czlowieka wierzącego ta
    "beletrystyka" jest słowem Bożym z bardzo szerokimi dla wiernych konsekwencjami.

    Zatem dla ateisty nie niesie żadnych konsekwencji?

    > a znasz inną prawde objawioną?

    Każde ugrupowanie religijne ma swoją jedynie słuszną i niepodważalną
    "prawdę objawioną"

  • 123. Data: 2015-12-05 19:40:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozwnalem wczesniej ale prosisz i masz. Bog Bog w swojej nieograniczonej dobroci
    zrobil holokauscik na cala populacje minus kilka osob. Przy okazji wykonczyl
    wszystkie zwierzeta ladowe. Bo to ze zostawil wedlug niejasnych zasad po kilka sztuk
    z kazdego gatunku raczej sie nie liczy jako akt dobroci. Rekiny ktore utozsamiane z
    wzorcem zla zostawil i na dodatek nakarmil je wiewiorkami, pieskami preriowymi,
    malymi kotkami i pieskami. Czy tak postepuje ktos dobry?

  • 124. Data: 2015-12-05 20:24:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 19:19:17 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    sie próbuje przylepić - to to jest atak...
    > Odpowiem pytaniem tak samo idiotycznym jak Twoje.

    pytanie nie jest idiotyczne - gdybysmy rozmawiali o islamie to groziłyby ci przeróżne
    przykrosci łącznie obowiązkiem upraweiania religii lub śmiercią. Wiec rzeczwiscie
    religie mogą teoretyczne być wredne a jedna z nich rzeczywiscie jest. Doświadczyłes
    czegos choc troche porównywalnego? Oczywiscie ze nie -biadolisz i wydziwiasz tylko.
    Ataków katoli na niekatoli nie ma - a jesli uwazasz inaczej to daj przykłady.
    Znajdziesz cos wiecej niz jakies pyskówki?

    > A jak wyglądają ataki antykatolików czy też agnostyków takich jak ja,

    zwykle ataki dokonywane sa przez media. Np wałkowanie ksiądza pedofila w kółko - mimo
    ze statystycznie wsród ksiezy to jest 100x mniejsze zjawisko niz gdzie indziej.
    Gdybys bankowi robił taka nieuczciwą reklame to by cie pozwali i kazali płacic.
    Kosciół w mediach można opluwac do woli.
    Ale u nas to tak jest luz, na nowoczesnym zachodzie juz nie mozna choinki postawic, a
    w stanach wystawic jasełek. Bo obraża :)

    .
> [...]
    > próbowali mi narzucać swoje przekonania, poniżając i obrażając mnie
    > wprost lub obrażając moje uczucia i moje przekonania zarówno religijne

    domyslam sie formy wypowiedzi - ty ich nazwiez bezczelnymi, oni cie inaczj i sie
    rozkręca :) Nie wiem jak to wygląda, ale katol powinien sie zachowac przyzwoicie.
    Jesli tak nie robi to zle postępuje. Tyle ze to nie dowód na fałszywosc religii jako
    takiej.

> [...]
    > jakieś zgromadzenie chce wyjść na ulicę aby propagować swoje poglądy lub
    > manifestować swoje prawa to musi uzyskać zgodę. Katolicy wychodzą i

    ty masz jakies wizje wszechmocnego koscioła :-) Pielgrzymki sie normalnie zgłasz i
    uzgania z wojewodami, wiece, marsze, wszystko musi miec panstwowy kwit.
    Dokładnie tak jak cywilne maratony czy inne imperezy masowe.

    "beletrystyka" jest słowem Bożym z bardzo szerokimi dla wiernych konsekwencjami.
    > Zatem dla ateisty nie niesie żadnych konsekwencji?

    moralnych? Nieobowiązkowo, równie dobrze moze sobie poczytac nietzschego, albo
    marksa. Natomiast niesie niewątpliwie konsekwencje kulturowe.

    > Każde ugrupowanie religijne ma swoją jedynie słuszną i niepodważalną
    > "prawdę objawioną"

    nie mówie o poczuciu słusznosci, bo tą ma kazda religia, tylko o Bogu który sie
    ukazuje, objawiającemu się wiernym. To juz nie wszystkie. Zresztą nieistotne, brniemy
    w dygresje.

    b.

  • 125. Data: 2015-12-05 20:33:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 19:40:44 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Rozwnalem wczesniej ale prosisz i masz. Bog Bog w swojej nieograniczonej dobroci
    zrobil holokauscik na cala populacje minus kilka osob.

    znacz sie chcesz dosłownie czytac biblie? to i czytaj, twoje prawo, my katole tak
    tego nie czytamy.

> [...]
    wiewiorkami, pieskami preriowymi, malymi kotkami i pieskami. Czy tak postepuje ktos

    przy okazji ci wyjasnie ze pojecie dobra i zła jako kategorie moralne dotyczą
    wyłącznie ludzi. Wyobraz sobie ze zwierzęta nie mają praw. (nie mówie o mechanizmach
    biologii nazywanymi prawami)

    b.

  • 126. Data: 2015-12-05 20:52:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wzorcem zla zostawil i na dodatek nakarmil je wiewiorkami, pieskami preriowymi,
    malymi kotkami i pieskami. Czy tak postepuje ktos dobry?

    No co Ty Kogutek! Przecież one miały "wolną wolę" :)

  • 127. Data: 2015-12-05 21:06:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 20:24, Budyń pisze:
> [...]
    mimo ze statystycznie wsród ksiezy to jest 100x mniejsze zjawisko niz gdzie indziej.

    To uważasz, że nie powinno się w ogóle o tym mówić, a księża co najwyżej
    za takie czyny powinni być przenoszeni do innej parafii i broń Boże żeby
    się w to wpierd....ł prokurator, bo to jest tylko i wyłącznie w decyzji
    Diecezji?

    > Gdybys bankowi robił taka nieuczciwą reklame to by cie pozwali i kazali płacic.
    Kosciół w mediach można opluwac do woli.

    Mówienie o pedofilii księdza to jest atak na cały kościół? :)
    Czytasz to co piszesz?

    > Ale u nas to tak jest luz, na nowoczesnym zachodzie juz nie mozna choinki postawic,
    a w stanach wystawic jasełek. Bo obraża :)

    Masz na to jakiś dowód?

> [...]
    Jesli tak nie robi to zle postępuje. Tyle ze to nie dowód na fałszywosc religii jako

    Ale są Katolikami czy nie, skoro robią to w obronie wiary katolickiej?

  • 128. Data: 2015-12-05 21:25:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 21:06:30 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Mówienie o pedofilii księdza to jest atak na cały kościół? :)
    > Czytasz to co piszesz?

    Czytam :) Oszustwem i atakiem na cały kosciół jest próba sprawienia wrażenie ze
    przestępstwa pewnego typu wiążą sie prawie wyłącznie z kosciołem, gdy prawda jest
    zupełnie inna.
    I nie twierdze zeby nie pietnowac, ale jak zwykle chciałbym słyszec prawde a nie
    propagande.

    postawic, a w stanach wystawic jasełek. Bo obraża :)

    > Masz na to jakiś dowód?

    zakaz jaselek
    http://tv.se.pl/wiadomosci/sad-zakazal-wystawiania-j
    aselek-faworyzuja-konkret,12176/
    http://polscott24.com/w-birmingham-nie-bedzie-jasele
    k-w-szkolach-to-obraza-muslimow/

    protesty przeciw zakusom
    http://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/z-zycia-k
    osciola/art,3976,zakaz-koled-i-jaselek-w-szkolach-w-
    anglii.html

    pomnik
    http://www.fakt.pl/wydarzenia/sad-w-francuskim-ploer
    mel-kaze-rozebrac-pomnik-jana-pawla-ii,artykuly,5426
    56.html

    zakaz choinki
    http://www.pardon.pl/artykul/10355/holandia_choinka_
    tez_obraza_muzulmanow

    http://www.polskatimes.pl/artykul/1073084,nie-zycz-w
    esolych-swiat-by-kogos-nie-obrazic-poprawni-politycz
    nie-amerykanie-niszcza-magie-swiat,id,t.html

    http://ndie.pl/zakaz-swiatecznych-symboli-berlinie-z
    eby-nie-ranic-uczuc-religijnych/

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/w-dunskim
    -miescie-zniesli-boze-narodzenie,288644.html

> [...]
    religii jako takiej.

    > Ale są Katolikami czy nie, skoro robią to w obronie wiary katolickiej?

    katolikami są, może i głupimi, kto ich tam wie. Tyle ze ciezko osądzac bo sprawe znam
    wylacznie z jednej i na dodatek zaangażowanej strone czyli od ciebie.

    b.

  • 129. Data: 2015-12-05 21:41:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-12-05 o 21:06, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > za takie czyny powinni być przenoszeni do innej parafii i broń Boże żeby
    > się w to wpierd....ł prokurator, bo to jest tylko i wyłącznie w decyzji

    Co Ty znowu wymyslasz? Kazdy przed prawem jest rowny i dobrze wiesz o
    czym jest mowa.

    > Mówienie o pedofilii księdza to jest atak na cały kościół? :)
    > Czytasz to co piszesz?

    > Masz na to jakiś dowód?

    Wlochy, koledy, choinka. Wpisz to w googla.

    > Ale są Katolikami czy nie, skoro robią to w obronie wiary katolickiej?

    Jak Cie czytam i co najmniej podobne rzeczy opowiadasz z rownym
    zaangazowaniem swoim znajomym to wcale sie nie dziwie, ze Ci wciskaja.
    Od dawna prowadzisz tu krucjate i mam wrazenie, ze gdybysmy cofneli sie
    do sredniowiecza to pierwszy w imie chorej ideologii o ktorej piszesz,
    pierwszy siegnal bys po noz.
    Jest tu wielu niewierzacych z ktorymi nie raz toczylismy dyskusje, ale
    tylko Ty przypisujesz nam przy byle okazji jakies atrybuty, ktore
    podobno determinowac ma nasza wiara. Nawet niereformowalny Kogutek nie
    przejawia takiego zaangazowania i prezentowania wszem i wobec swojego
    pogladu. A Tobie ciagle nie brak energii. A ludzie na codzien maja
    ciekawsze zajecia niz wylapywanie najdrobnieszych szczegolow do ktorych
    mozna sie przyczepic i umocnic swoj poglad. Generalnie uwazam, ze masz
    ze soba spory problem i tracisz energie na rzeczy zupelnie nieistotne
    dla Ciebie, skoro taka droge wybrales. Tylko, ze Ciebie meczy Twoja baba
    i to niestety jest problem.

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2015-12-05 22:18:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 21:25, Budyń pisze:

    > Czytam :) Oszustwem i atakiem na cały kosciół jest próba sprawienia wrażenie ze
    przestępstwa pewnego typu wiążą sie prawie wyłącznie z kosciołem, gdy prawda jest
    zupełnie inna.

    Widzisz i to jest problem Katolików, ze jeżeli cokolwiek jest
    krytykowane to podnosi się wrzask, że jest to atak na cały kościół.
    Pamiętasz aferę z dyrygentem chóru, który został skazany na 8 lat
    więzienia za pedofilię?
    Zgodnie z Twoim tokiem rozumowania uważasz, że , wszyscy, polscy
    dyrygenci powinni się zbuntować, no bo przecież był to atak na całą
    polską dyrygenturę, a może nawet i na wszystkie filharmonie i
    szkolnictwo muzyczne?
    Teraz znów jest afera związana z jakimś pilotem wojskowym, który chciał
    się spotkać z małoletnią Olą.
    Uważasz, że całe wojsko to są pedofile?
    Zluzuj majty i daj sobie więcej dystansu. Pismaki mają to do siebie, że
    starają się każdą sprawę rozdmuchać, bo z tego żyją i nieważne dla nich
    jest, czy to jest dyrygent, ksiądz czy też wojskowy.
    Problem Katolików polega na tym, że od dawien dawna byli nastawieni
    wrogo do każdego, kto nie był Katolikiem.

    > I nie twierdze zeby nie pietnowac, ale jak zwykle chciałbym słyszec prawde a nie
    propagande.

    I słyszysz prawdę, tylko, że Ty to odbierasz jako propaganda i
    bezpośredni atak na KK, bo jesteś przewrażliwiony na tym punkcie.

> [...]
    >
    > pomnik
    > http://www.fakt.pl/wydarzenia/sad-w-francuskim-ploer
    mel-kaze-rozebrac-pomnik-jana-pawla-ii,artykuly,5426

    A czy ktoś zapytał społeczeństwo czy chce tego pomnika?
    Dlaczego garstka fanatyków ma narzucać większości laickiej swoje widzimisię?
    Demokracja nie polega na tym, że KK robi co chce.
    Poza tym jeżeli państwo pozwoli Katolikom postawić pomnik JPII to
    dlaczego ma nie pozwolić postawienia pomnika obok innym wyznaniom czy
    też zamontowanie tęczy?
    Dlatego lepszym rozwiązaniem jest nie pozwalać nikomu stawiać pomników
    religijnych czy też innych znaków ideologicznych.
    Świeckość to nie jest atakowanie kościoła katolickiego (jak to twierdzą
    Katolicy), lecz równanie praw wszystkich.
    Dlatego też jestem za tym, żeby nie było żadnej religii w szkołach, a
    sama szkoła ma być apolityczna i areligijna.
    W przeciwnym wypadku za chwilę zaczną się Muslimy domagać lekcji Koranu,
    a po nich odezwą się Hinduiści, Buddyści, Judaiści i wiele różnych odłamów.

> [...]
    eby-nie-ranic-uczuc-religijnych/

    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/w-dunskim
    -miescie-zniesli-boze-narodzenie,288644.html

    Tragedia. Skoro Muzułmanie stanowią tam większość w radzie to chyba
    normalne jest, że w demokratycznym mieście, demokratycznego państwa
    można w demokratyczny sposób znieść święta, tak samo jak w tym samym
    demokratycznym państwie można zakazać Muzułmanom noszenia burek, nikabów
    czy hidżabów.