  • 1. Data: 2009-12-08 18:44:46
    Temat: Obrus (nietypowe pytanie)
    Od: medea <e...@p...fm>

    Jakie wymiary powinien mieć obrus na stół o wymiarach 90x180cm (po
    rozłożeniu)?
    Z moich obliczeń wynika, że 120x210 tak, żeby zwisał maksymalnie 15cm z
    każdej strony, ale niestety obrusów w takich wymiarach nie mogę nigdzie
    znaleźć. Jeśli długość mają ok, to zwykle są też o wiele szersze.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2009-12-08 19:55:33
    Temat: Re: Obrus (nietypowe pytanie)
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > każdej strony, ale niestety obrusów w takich wymiarach nie mogę nigdzie
    > znaleźć. Jeśli długość mają ok, to zwykle są też o wiele szersze.

    Szukaj dłuższego z krótszych boków - o ile tam nikt nie siada.

  • 3. Data: 2009-12-08 19:55:34
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    Ja dodałabym nie 15, a 20-25 cm na "zwis".

    Ania

  • 4. Data: 2009-12-08 20:23:31
    Od: medea <e...@p...fm>

    czeremcha pisze:
    > Ja dodałabym nie 15, a 20-25 cm na "zwis".

    20cm to jeszcze-jeszcze, ale 25cm to już przesada, będzie się plątał
    między nogami biesiadnikom. ;)
    Gdybym jednak dodała po 20cm, to musiałby mieć wymiary 130x220cm a
    takich też nie ma niestety. W ogóle zauważyłam, że różnica między
    szerokością a długością boków oscyluje około 50cm, np.: 110x160,
    140x180, 150x200. Toż to prawie na kwadratowe stoły!

    Ewa

  • 5. Data: 2009-12-09 05:36:37
    Od: Magdalaena <m...@w...pl>

    medea pisze:

> [...]
    > szerokością a długością boków oscyluje około 50cm, np.: 110x160,
    > 140x180, 150x200. Toż to prawie na kwadratowe stoły!

    Pozostaje Ci szycie na miarę

    np. tu
    http://www.obrusy.webd.pl/
    Ja nie szyłam tam obrusu więc nie wiem, jak z jakością (robiłam tylko
    poprawki krawieckie), ale panie są miłe.

    Magdalaena

  • 6. Data: 2009-12-09 10:35:36
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

> [...]
    > każdej strony, ale niestety obrusów w takich wymiarach nie mogę nigdzie
    > znaleźć. Jeśli długość mają ok, to zwykle są też o wiele szersze.

    Mam podobny stół i podobny problem. Żaden gotowy obrus nie pasuje. Kupiłam
    materiał na allegro i uszyłam kilka obrusów. Na zwis przeznaczyłam 20 cm.

    Kasia

  • 7. Data: 2009-12-09 10:55:44
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Kasia" <k...@T...pl> wrote in message

    > Mam podobny stół i podobny problem. Żaden gotowy obrus nie pasuje. Kupiłam
    > materiał na allegro i uszyłam kilka obrusów. Na zwis przeznaczyłam 20 cm.
    >
    > Kasia

    Można położyć dwa obrusy - nie stanowi to ujmy dla domu i gospodyni. A na
    przyszłość - pani domu sama haftowała sobie wyprawę - proponuję zajęcie się
    robótkami ręcznymi:
    http://www.kuferek.org/forum/index.php?showtopic=841

    http://www.modr.pl/sub.php?mb=132&t=20

    http://www.kdc.pl/Haft-Richelieu-nie-tylko-dla-pocza
    tkujacych_p1704154.html?p_action=3202010001

    Mereżki i inne techniki - albo cały obrus (-y) albo wszyte aplikacje
    koronkowe.
    Szukać ośrodki haftu - Bobowa, Koniaków, Łódź, Ukraina.

  • 8. Data: 2009-12-09 13:18:17
    Od: medea <e...@p...fm>

    Prawusek pisze:

> [...]
    > koronkowe.
    > Szukać ośrodki haftu - Bobowa, Koniaków, Łódź, Ukraina.

    Musisz od razu tak wysoko poprzeczkę ustawiać? ;)

    Ewa

  • 9. Data: 2009-12-09 13:19:21
    Od: medea <e...@p...fm>

    Kasia pisze:

    > Mam podobny stół i podobny problem. Żaden gotowy obrus nie pasuje. Kupiłam
    > materiał na allegro i uszyłam kilka obrusów. Na zwis przeznaczyłam 20 cm.

    Chyba to mi pozostało, jednak żal mi trochę, bo naprawdę ładne wzory
    widziałam np. w home&you.

    Ewa

  • 10. Data: 2009-12-09 14:06:16
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message

    http://www.kdc.pl/Haft-Richelieu-nie-tylko-dla-pocza
    tkujacych_p1704154.html?p_action=3202010001

    > Musisz od razu tak wysoko poprzeczkę ustawiać? ;)
    >
    > Ewa

    Doceniam IQ kobiet.