  • 11. Data: 2009-12-09 14:12:02
    Temat: Re: Obrus (nietypowe pytanie)
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message
    news:hfo8n7$fn7$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    http://www.kdc.pl/Haft-Richelieu-nie-tylko-dla-pocza
    tkujacych_p1704154.html?p_action=3202010001

    > Musisz od razu tak wysoko poprzeczkę ustawiać? ;)
    >
    > Ewa

    Zamawiasz aplikacje i wszywasz w płachtę obrusa. Mogą być wykonane
    haftem Richelieu... Podobnie farfocle czyli frędzelki. Poszukaj wsród
    producentów. Herba też mogom... Kiedyś w Wawie była spółdzielnia na
    Mokotowie blisko telewizji - mieli tam maszynę Jacquarda - sterowaną kartami
    papierowymi...

  • 12. Data: 2009-12-09 14:18:36
    Od: Theli <p...@w...pl>

    medea pisze:

    > Chyba to mi pozostało, jednak żal mi trochę, bo naprawdę ładne wzory
    > widziałam np. w home&you.

    Kupic 2, pokroić jakoś sensownie i zszyć w jeden niestandardowy?
    Szycie obrusów jest naprawdę proste, a zamiast sama robić koronki (co
    zresztą wcale takie głupie nie jest ;) ) przejdź się po pasmanteriach i
    poszukaj gotowych taśm do obszycia.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl/

  • 13. Data: 2009-12-09 16:59:58
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 8 Gru, 20:23, medea <e...@p...fm> wrote:

    > 20cm to jeszcze-jeszcze, ale 25cm to już przesada, będzie się plątał
    > między nogami biesiadnikom. ;)

    Wszystko zależy od wysokości stołu i siedzisk krzeseł ;-) O grubości
    ud nie wspomnę, bo goście mogą być różni ;-)

    Ja z reguły szyłam sobie obrusy. Czasem, gdy nie pasowały mi wymiary
    materiału /bo stół miałam stosunkowo wąski i dający się sporo rozłożyć
    na długość/ kombinowałam z rozcinaniem materiału i wstawianiem
    ażurowych szerokich wstawek.

    Ania

  • 14. Data: 2009-12-09 18:48:38
    Od: medea <e...@p...fm>

    Prawusek pisze:

> [...]
    > producentów. Herba też mogom... Kiedyś w Wawie była spółdzielnia na
    > Mokotowie blisko telewizji - mieli tam maszynę Jacquarda - sterowaną kartami

    Nie mieszkam w Wawie. A IQ to nie wszystko, trzeba mieć też spore zapasy
    cierpliwości. ;)

    Ewa

  • 15. Data: 2009-12-09 18:52:05
    Od: medea <e...@p...fm>

    Theli pisze:

    > Kupic 2, pokroić jakoś sensownie i zszyć w jeden niestandardowy?

    To jest jakiś (sensowny) pomysł. Takie szycie przez środek nie będzie
    szpeciło, jeśli np. zszyję dwa kwadraty w jeden prostokąt? Może w środek
    wstawić jakąś koronkę, tiul?
    Inna sprawa, że trochę się obawiam, czy te materiały dają się szyć w
    warunkach domowych, bo zazwyczaj są syntetyczne i mogą się zbytnio siepać.

    Ewa

  • 16. Data: 2009-12-09 19:16:52
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    On 9 Gru, 18:52, medea <e...@p...fm> wrote:

    > Mo e w rodek
    > wstawi jak koronk , tiul?

    Gatunkowo taki sam, jak materiał obrusu, żeby nie było problemów z
    prasowaniem.

    > Inna sprawa, e troch si obawiam, czy te materia y daj si szy w
    > warunkach domowych, bo zazwyczaj s syntetyczne i mog si zbytnio siepa .

    E tam, jak się chce, to się da.

    Odpowiedni ścieg zygzakowy do obrzucenia brzegów wystarczy.

    Ania

  • 17. Data: 2009-12-09 19:18:42
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message

    > Nie mieszkam w Wawie. A IQ to nie wszystko, trzeba mieć też spore zapasy
    > cierpliwości. ;)

    U MĘŻA?

    Szukajcie a znajdziejcie. Może tego żakarda ktoś wykupił, to była duuuża
    maszyna...

  • 18. Data: 2009-12-09 19:29:22
    Od: czeremcha <c...@t...pl>

    Możesz też po prostu uszyć obrus sama. Najlepiej byłoby znaleźć
    materiał o odpowiedniej szerokości - zasłonowe bywają do 300 cm.
    Kupowałam takie w OBI. Mają woale, żakardy, bawełny - dla każdego coś
    miłego. Wtedy wychodzi najtaniej, a kto wie? może i najefektowniej.

    No i ma się tylko 4 brzegi do obszycia.

    A że ktoś ma zasłonę z tego samego materiału? No i co z tego?

    http://www.obi.pl/pl/markets/Gazetka/index.html

    Ania

  • 19. Data: 2009-12-09 20:35:53
    Od: medea <e...@p...fm>

    czeremcha pisze:
> [...]
    >
    > No i ma się tylko 4 brzegi do obszycia.
    >
    > A że ktoś ma zasłonę z tego samego materiału? No i co z tego?

    Dzięki za rady. Coś będę kombinować, może zdążę do świąt. ;)

    Ewa

  • 20. Data: 2009-12-09 20:45:54
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "medea" <e...@p...fm> wrote in message

    Czy musi być biały?
    http://www.vegpol.pl/pl_,tkaniny.php

    Widziałaś obrus z aplikacjami koronkowymi z podszewką pod spodem?