  • 11. Data: 2011-07-10 21:40:58
    Temat: Re: Ocieplanie bramy garażowej
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lip, 23:07, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > A bramę powiesić na linkach?
    > Ja zostawiłem otwór 518cm. Pierwotnie na środku miał być słup 18cm i 2 bramy po
    > 2,5m. Zrezygnowałem ze słupa i zdecydowałem się na jedną bramę. Niestety 5,18m
    > było droższe od 5,00m o niecałe 4tys. zł (Normstahl). No i musiałem wylać 2
    > słupki betonowe o przekroju 9x25cm, a cała brama trzyma się właśnie na nich.

    Trzebabylo kupic brame u normalnego sprzedawcy ktory liczy material od
    m2, a nie patrzy na jakies dziwne katalogowe wymiary :) Nie musialbys
    kombinowac z slupkami. Wszystkie te bramy sa praktycznie z tych samych
    materialow (chodzi o panele), a naped wybierasz jaki chcesz - ja mam z
    NICE i jestem zadowolony - gratis dostalem piloty czterokanalowe
    (narazie wykorzystuje trzy :)

    Otwor robi sie troche wiekszy (ja mam w sumie o 10cm), montuje brame,
    a potem dokleja styro (ja mam po 5cm na glifach) i ladnie wykancza
    naroznikiem, siatka, klejem, tynkiem. U normalnego sprzedawcy brama
    szersza o 10cm bedzie kosztowac moze stowke drozej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-07-11 00:02:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > materialow (chodzi o panele), a naped wybierasz jaki chcesz - ja mam z
    > NICE i jestem zadowolony - gratis dostalem piloty czterokanalowe

    Kupiłem u znajomego. W sumie w rodzinie wzięliśmy 5 takich bram. Nikt nie
    narzeka :)
    Piloty 4 kanałowe również, ale ja wykorzystuję na razie 1.

> [...]
    > naroznikiem, siatka, klejem, tynkiem. U normalnego sprzedawcy brama
    > szersza o 10cm bedzie kosztowac moze stowke drozej :)

    I uszczelka jest niewidoczna? Sorry, ale mnie się to nie podoba.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2011-07-11 05:30:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message
    > "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > I uszczelka jest niewidoczna? Sorry, ale mnie się to nie podoba.

    To spodoba si się zimna podłoga nad garażem plus zimne ściany na piętrze do
    połowy wyskokości.
    Ociepliłeś od środka ten garaż? Sufit i ściany ?

  • 14. Data: 2011-07-11 06:00:56
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    > Ot to. 10cm wieksza brama od otworu i problem mostkow termicznych
    > zminimalizowany praktycznie do zera. To najlepsze rozwiązanie.

    >A bramę powiesić na linkach?
    Nie rozumiem. przeciez brame montuje sie od srodka garażu.
    Przecież jak brama bedzie wieksza od otworu to prowadnice do bramy montujesz
    po bokach w murze i nie przeszkadza nawet po 10cm styropianu na bokach
    otworu bramowego

    Np otwor szerokości 3,2 metra. Dajesz po bokach po 10 cm styro i masz otwór
    3metry szeroki. Brame kupujesz na 3,2 metra i prowadnice montujesz do muru a
    te 10 cm styro w niczym nie przeszkadzają.

> [...]
    >Niestety 5,18m było droższe od 5,00m o niecałe 4tys. zł (Normstahl). No i
    >musiałem wylać 2 betonowe o przekroju 9x25cm, a cała brama trzyma się

    A gdybyś dał bramę 5,18 a otwór docieplił styropianem po np 10cm z kazdej
    strony to miałbyś swiatło bramy ok 5m i bez mostka termicznego praktyczne

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 15. Data: 2011-07-11 06:11:43
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    >Kupiłem u znajomego. W sumie w rodzinie wzięliśmy 5 takich bram. Nikt nie
    >narzeka :)
    >Piloty 4 kanałowe również, ale ja wykorzystuję na razie 1.

    Ale była z logo Normstahl. I stąd te problemy z bramą o 18cm wiekszą
    kosztujaca 4tys drozej. A lokalny producent tak jak Adam pisal skasowalby
    może stówe/dwie drożej za te 18cm.

> [...]
    > szersza o 10cm bedzie kosztowac moze stowke drozej :)

    >I uszczelka jest niewidoczna? Sorry, ale mnie się to nie podoba.

    A co za problem samą uszczelkę do styro zamontować jeśli juz zależy komus na
    jej widoku?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 16. Data: 2011-07-11 06:28:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lip, 02:02, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > I uszczelka jest niewidoczna? Sorry, ale mnie się to nie podoba.

    Z ktorej strony? Od zewnatrz nie widac kompletnie nic tylko same
    panele :) Od srodka i tak jest caly mechanizm - prowadnice, wsporniki,
    sa i uszczelki. Jakos nigdy mi sie te uszczelki w oczy nie rzucily,
    chyba ze piszesz o czyms innym :) Pozatym co maja uszczelki wspolnego
    z obklejeniem styro glifow ? Nie rozumiem :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-07-11 06:34:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Lip, 08:00, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > A gdybyś dał bramę 5,18 a otwór docieplił styropianem po np 10cm z kazdej
    > strony to miałbyś swiatło bramy ok 5m i bez mostka termicznego praktyczne

    Dokladnie. Zeby chociaz wymurowal to z cieplejszego materialu, a nie z
    betonu! Toz to wychladza sciane jak cholera.

    Bartek - tak wygladaly moje bramy tuz po montazu, a przed ociepleniem:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1408

    A tak po ociepleniu:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2195

    O ktore widoczne uszczelki chodzi ?? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-07-11 07:06:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    t.googlegroups.com...
    On 11 Lip, 08:00, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    >O ktore widoczne uszczelki chodzi ?? :)

    Bartkowi chodzi chyba o to że uszczelka jest NIEWIDOCZNA. I to mu się nie
    podoba.

    Krzysiek

  • 19. Data: 2011-07-11 07:34:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomościnews:051676c5-9996-48db-8c9c-3ff265ea4218@
    a31g2000vbt.googlegroups.com...

    > Bartkowi chodzi chyba o to że uszczelka jest NIEWIDOCZNA. I to mu się nie
    > podoba.

    Serio? Jak moze sie podobac gumowa uszczelka na wierzchu !? Hmmmm,
    wydawalo mi sie ze elementy instalacji wszelkiego typu im bardziej
    ukryte i niewidoczne tym ladniejsze, lepsze i drozsze :) Ludzie
    kombinuja jak kon pod gorke zeby np. ukryc prowadnice rolet, czy same
    rolety w warstwie ocieplenia a tu prosze modne sa na wierzchu ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-07-31 12:57:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > To spodoba si się zimna podłoga nad garażem plus zimne ściany na piętrze do
    > połowy wyskokości.
    > Ociepliłeś od środka ten garaż? Sufit i ściany ?

    Nie. Uważam, że ogrzewanie garażu to głupota. Dlatego wybudowałem drugi budynek
    gospodarczo-garażowy z tyłu działki a w domu mam tylko pomieszczenia mieszkalne.

    --
    Bartek