  • 1. Data: 2009-10-06 10:34:08
    Temat: Ocieplenie budynku - jaki tynk?
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    Witam grupę,

    Moja wspólnota mieszkaniowa planuje ocieplić nasz budynek (cegła, 3
    piętra). Jako że trudno liczyć na obiektywną bezinteresowność wykonawców
    proponujących różne rozwiązania, mam do grupy pytanie:
    Jakiego tynku najlepiej użyć? Silikatowego, akrylowego czy
    wapienno-gipsowy (Atlas)?
    Jakie są "za i przeciw" poszczególnych rozwiązań?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-10-06 10:41:59
    Temat: Re: Ocieplenie budynku - jaki tynk?
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Kuba napisał:
> [...]
    > Jakiego tynku najlepiej użyć? Silikatowego, akrylowego czy
    > wapienno-gipsowy (Atlas)?
    > Jakie są "za i przeciw" poszczególnych rozwiązań?

    Witaj
    Ja do ocieplenia użyłem styropianu, a nie tynku :) A tynk położyłem na
    to si-si,ale Kreisel - powody były dwa :
    1. moja lepsza połowa zobaczyła wzornik akurat z sisi i wybrała kolor,
    2. dobrą cenę dostałem (mam przynajmniej taką nadzieję :) )

    A jak masz dom przy lesie (drzewach), to podobno na tym tak glony nie
    rosną.

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2009-10-06 10:44:59
    Od: Kuba <q...@o...pl>

    rrr. pisze:

    > Witaj
    > Ja do ocieplenia użyłem styropianu, a nie tynku :)

    Oczywiście że styropianem ocieplamy, tylko co na ten styropian dać?
    ;)

> [...]
    > 2. dobrą cenę dostałem (mam przynajmniej taką nadzieję :) )
    >
    > A jak masz dom przy lesie (drzewach), to podobno na tym tak glony nie

    A tak bardziej ogólnie o zaletach?
    ;)

    BTW są jakieś tynki "odporne" na grafitti?

    > pozdrawiam
    > rafał

    Kuba

  • 4. Data: 2009-10-06 10:54:42
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Kuba napisał:
    > rrr. pisze:

    > A tynk położyłem na

    > A tak bardziej ogólnie o zaletach?

    może tutaj ? - łącznie z tabelką
    http://www.ikb.poznan.pl/slawomir.fiszer/Abc_tynkow_
    10.pdf

    > BTW są jakieś tynki "odporne" na grafitti?

    Są farby podobno odporne na graffiti, a raczej umożliwiające łatwe
    usuwanie tegoż.

    > Kuba

    rafał

  • 5. Data: 2009-10-06 11:02:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakiego tynku najlepiej użyć? Silikatowego, akrylowego czy
    > wapienno-gipsowy (Atlas)?
    > Jakie są "za i przeciw" poszczególnych rozwiązań?

    http://www2.selena.pl/content/repository/docs/TDS_MS
    DS_PL/EOS/tds/Tynk_cienkowarstwowy_E_tds.pdf

    MoŻna nakładać maszynowo więc robocizna tańsza.
    U nas większość bloków robią w tym systemie i wyglada to nieżle.

    Krzysiek