  • 1. Data: 2011-05-31 18:16:19
    Temat: Ocieplenie piwnic
    Od: " Janusz" <a...@g...pl>

    Witam,
    Mam dom ocieplony do poziomu gruntu. Przy okazji robienia nowych chodników
    chcę zrobić izolację niżej. I teraz pytanie, czy dobrze myślę:
    1) ściana po odkopaniu (kamień) będzie umyta i "obrapowana", jak mówi mo
    fachowiec, czyli zgrubnie otynkowana.

    2) na to kleję styro, ile dać- powyżej gruntu mam 10cm - dać tyle samo, czy 5
    starczy? Jest to ściana piwnicy.

    3) Czy powierzchnię zew. styropianu trzeba jakoś zabezpieczać, czy od razu
    folia i zasypać?

    4) jeśli zabezpieczać, to jak? - siatka, klej, dysperbit?

    5) na wierzch - folia kubełkowa, czy gładka? Każdy radzi coś innego -
    kubełkową, bo wentylacja (czego? styropianu?), gładką folię, bo nic nie wpada
    i ew. woda nie będzie w takiej ilości wciekać za folię, a i robale nie będą
    wchodzić.

    Poradźcie coś :)

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2011-05-31 19:22:56
    Temat: Re: Ocieplenie piwnic
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 20:16, Janusz pisze:

> [...]
    > fachowiec, czyli zgrubnie otynkowana.
    >
    > 2) na to kleję styro, ile dać- powyżej gruntu mam 10cm - dać tyle samo, czy 5

    Nie styro tylko XPS. Pod ziemią rzeczywiście daje się mniej - tylko, że
    ty masz na ścianach nie tyle warstwę styropianu tylko warstewkę. Daj
    8-10cm pod ziemię.

    M.

  • 3. Data: 2011-06-03 09:28:59
    Od: mirek <f...@w...pl>

> [...]
    > i ew. woda nie będzie w takiej ilości wciekać za folię, a i robale nie będą

    Poniżej gruntu dajesz styrodur nie styropian