  • 1. Data: 2011-05-31 11:44:46
    Temat: Wiata- pytanie
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Mam pytanie odnośnie wiaty"
    Wiata drewniana o wymiarach ok 5metra na 3,5metra- konstrukcja
    nieskomplikowana: 4 słupy+ dach
    Wiata z dachem jedospadowym o kącie pochylenia ok 20%. Kryta dachówką. Waga
    dachówki to ok 700-800kg
    W ziemi wylane 4 tzw. szklanki z betonu w nich zalane kotwy typu "U" .

    http://hurt.derc-okucia.pl/u-10-podporka-slupa-typ-u
    -140x60x120.html

    Do tych kotew przykręcone słupy od wiaty

    Moje pytanie jest czy te kotwy zapewnią wystarczająca "przyczepność" wiaty
    do ziemi. Czy mocny wiatr nie poderwie wiaty do góry/nie wyrwie tych kotew z
    betonu?
    Za dachówką to się raczej nie obawiam ale gdyby zamiast dachówki dac
    blachodachówkę to czy te kotwu wytrzymaja?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-05-31 12:05:44
    Temat: Re: Wiata- pytanie
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-31 13:44, Kris wrote:
    > gdyby zamiast dachówki dac
    > blachodachówkę to czy te kotwu wytrzymaja?

    IMO prędzej puściłyby wkręty mocujące blachę dachową niż poderwałoby
    całą wiatę wyrywając ją z betonowych kotwień.
    Wiata (drewno) waży także nie mało

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2011-05-31 12:08:56
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 31 Maj, 14:05, quent <x...@x...com> wrote:

    > IMO pr dzej pu ci yby wkr ty mocuj ce blach dachow ni poderwa oby
    > ca wiat wyrywaj c j z betonowych kotwie .
    > Wiata (drewno) wa y tak e nie ma o
    >
    > --
    > Pozdr.
    > Qwww.elipsa.info
    > Sprzedam poddasze w Szczeciniehttp://tinyurl.com/3kjff77

    Prawda.
    Ja bym jednak do tych kotew dospawał wąsy z pręta zbrojeniowego. Wtedy
    nic tego nie wyrwie.

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2011-05-31 12:27:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > IMO prędzej puściłyby wkręty mocujące blachę dachową niż poderwałoby całą
    > wiatę wyrywając ją z betonowych kotwień.
    > Wiata (drewno) waży także nie mało

    Ze zgrubnych wyliczeń wychodzi mi że będzie tam około 0,5m3 drewna uzyte
    więc pewnie to z poł tony też jest

    Krzysiek