  • 1. Data: 2009-01-07 08:05:15
    Temat: Ocieplenie poddasza - lambda, 25 cm... wełna...
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam - do wczoraj byłem zdecydowany ocieplić poddasze 25 (15+10) cm
    warstwą wełny Isover Uni-Mat (lambda 0,039). W międzyczasie projektuję
    łazienkę i okazuje się, że brakuje mi miejsca nad głową przy skosach,
    każdy centymetr się teraz liczy. Jest wełna Isover Super-Mata (lambda 0,033)

    Czy dając 20 cm wełny Super-Mata uzyskam parametr lepszy od 25 cm Uni-Maty.

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-01-07 09:02:08
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - lambda, 25 cm... wełna...
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 0,033)
    >
    > Czy dając 20 cm wełny Super-Mata uzyskam parametr lepszy od 25 cm

    Zakładając teoretycznie, że wszystkie pozostałe materiały są takie same, to

    R = grubość/lambda

    a) dla 20 cm Supermaty = 6,06
    b) dla 25 cm Unimaty = 6,41

    więc nie jest lepszy, aczkolwiek znacznie korzystniejszy niż

    c) dla 20 cm Unimaty = 5,13
    Janusz Pawlinka

  • 3. Data: 2009-01-07 11:46:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Janusz Pawlinka napisał(a):
> [...]
    >
    > a) dla 20 cm Supermaty = 6,06
    > b) dla 25 cm Unimaty = 6,41
    >
    > więc nie jest lepszy, aczkolwiek znacznie korzystniejszy niż

    Czyli mimo wszystko bardziej opłaci się ocieplić Uni-Matą 25 cm i
    cieplej, i taniej

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-01-07 13:49:02
    Od: "Krzysztof" <K...@b...pl>

    > Czyli mimo wszystko bardziej opłaci się ocieplić Uni-Matą 25 cm i cieplej,
    > i taniej
    >
    > Ariusz

    A może TOPROCK Rockwoola ?? jest sztywniejsza i ma wsp. 0,035
    a jest w podobnej cenie co UNIMATA.

    Pozdr
    Krzysztof

  • 5. Data: 2009-01-07 17:32:11
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > W międzyczasie projektuję łazienkę i okazuje się, że brakuje mi miejsca
    > nad głową przy skosach, każdy centymetr się teraz liczy.

    A jaką masz wysokość ścianki kolanowej i jaki skos dachu (no i jak wysocy
    domownicy)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-01-07 20:48:10
    Od: "TomiLee" <t...@w...mg>

    > warstwą wełny Isover Uni-Mat (lambda 0,039)

    Jaką gęstość ma ta wełna?
    Jaka jest jednostka przenikania cieplnego wełny która podajesz?
    Ile kosztuje 1m3 takiej welny?

    Osobiście mam troche doczyniena z wełną mineralną, której współczynnik
    przenikania wynosi odpowiednio (gęstość ~120kg/m3):
    - dla gr. 100mm - 0,444 W/m2K
    - dla gr. 150mm - 0,303 W/m2K

  • 7. Data: 2009-01-08 07:40:12
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Krzysiek napisał(a):

    > A jaką masz wysokość ścianki kolanowej i jaki skos dachu (no i jak wysocy
    > domownicy)?
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    Ściana kolankowa 50 cm. dach 45 st. Co do wysokości w chwili obecnej nie
    przekracza nikt 1,80 ale dzieci rosną :)

    Generalnie ni chodzi o to, że się nie pomieszczę w łazience ze wszystkim
    ale wymyśliłem sobie pewne rzeczy (ścianki, podesty...) i zaczęło mi
    brakować miejsca ale nie na podłodze a na suficie. Zawsze mogę zrobić
    standard - czyli wszystko na ściany i będzie :)

    Ariusz

  • 8. Data: 2009-01-08 07:42:51
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    TomiLee napisał(a):
> [...]
    >
    > Osobiście mam troche doczyniena z wełną mineralną, której współczynnik
    > przenikania wynosi odpowiednio (gęstość ~120kg/m3):

    http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=73
    &parent=72&level=4

    Ariusz