  • 1. Data: 2009-02-03 22:21:18
    Temat: Ocieplenie przy drzwiach wejściowych
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    Główne drzwi wejściowe do mojego domu zgodnie z projektem otwierają się na
    zewnątrz (ściana dwuwarstwowa 24cm gazobeton + 15cm styropianu). Ściana
    fundamentowa ocieplona jest 10cm hydromax'a.
    Drzwi i ościeżnica mają być zlicowane z zewnętrzną częścią ściany budynku, a
    w przedsionku w którym mają być drzwi jest ogrzewanie podłogowe.
    Zastanawiam się jak rozwiązać ocieplenie ściany fundamentowej w świetle
    drzwi - przed wejściem ma być wylany mały podest ze schodkiem. Czy podest ma
    stykać się ze styropianem, czy bezpośrednio ze ścianą fundamentową i
    wylewką? Jeśli bezpośrednio z wylewką, to obawiam się, że ogrzewanie
    podłogowe w przedsionku będzie głównie ogrzewało podest na zewnątrz.
    Jak takie rzeczy realizuje się w praktyce, żeby zminimalizować mostki
    cieplne? Kombinowałem z oddzieleniem podestu i wylewki cienką warstwą
    styropianu i zakryciem tego rozdzielenia progiem drzwiowym, ale obawiam się,
    że będzie tam podciekała woda i wyrządzę więcej szkód niż uzyskama
    oszczędności na ogrzewaniu.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-02-03 22:55:07
    Temat: Re: Ocieplenie przy drzwiach wejściowych
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam podciekała woda i wyrządzę więcej szkód niż uzyskama oszczędności na

    Ja dałem 5 cm styropianu hydromax - kawałek jest dość dokladnie dopasowany
    pod progiem drzwi aby zapewnić podparcie dla progu. Od dołu i po bokach jest
    pianka montażowa, międy progiem a styropianem dałem sznur uszczelniający
    poliuretanowy mieszczący się w wyżłobieniu progu. Docelowo styropian ten
    będzie oklejony z zewnątrz opaską bitumiczną lub grubą folią. Mi podciekanie
    wody nie grozi.
    Próg nieco wystaje poza styropian i będzie się opierał na płytkach
    ceramicznych w przedsionku, a z zewnątrz będzie zachodził jakiś 1 cm na
    kostkę brukową.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2009-02-04 06:35:26
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Próg nieco wystaje poza styropian i będzie się opierał na płytkach
    > ceramicznych w przedsionku, a z zewnątrz będzie zachodził jakiś 1 cm na
> [...]
    Czy dobrze rozumiem, że hydromax (5cm) ułożyłeś jedynie w w świetle drzwi
    (od zewnętrznej linii ściany) uszczelniłeś i nakryłeś progiem. Masz drzwi
    otwierane na zewnątrz? Czy poziom gruntu na zewątrz (po ułożeniu kostki)
    masz zbliżony do poziomu gotowej posadzki w domu i nie trzeba żadnych
    schodków? Powiedz proszę, czy zrezygnowałeś z cokołu na ścianie zewnętrznej,
    czy jednak masz takowy (jaką techniką wykonany)?
    No i jak rozwiązałeś ocieplenie ściany zewnętrznej? Kostka brukowa dochodzi
    u ciebie do styropianu, czy do ściany bez styropianu

  • 4. Data: 2009-02-04 08:14:07
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > No i jak rozwiązałeś ocieplenie ściany zewnętrznej? Kostka brukowa
    > dochodzi u ciebie do styropianu, czy do ściany bez styropianu

    Hydromax 5 cm jedynie w świetle drzwi. Drzwi otwierają się do wewnątrz
    (zalecenie stolarza, strona północna, są osłonięte niewielkim balkonikiem).
    Najpierw miałem zamontowane drzwi, potem dopasowałem hydromax. Ściana
    dwuwarstwowa (porotherm 25 cm, 15 cm styropianu), drzwi licują z zewnętrzną
    płaszczyzną porothermu.
    Hydromax opiera się na izolacji przeciwwilgociowej i mniej więcej licuje z
    porothermem oraz betonem ściany fundamentowej. Ocieplenia ściany
    fundamentowej (5 cm) jest niżej i wystaje poza płaszczyznę drzwi. Z
    ociepleniem ściany fundamentowej styka się ocieplenia ścian, a więc hydromax
    pod drzwiami styka się również z ociepleniem ścian. Ocieplenie ścian
    zachodzi na drzwi i na hydromax pod drzwiami na jakieś 3 cm.
    Na wiosnę czeka mnie dokończenie tematu. Cokół powstanie tam gdzie mam
    ścianę fundamentową (dokleję jakieś 3 cm styropianu + klej + klinkier), a
    więc będzie głębiej niż ocieplenie ściany. Kostki brukowej jeszcze nie ma.
    Próg jest posadowiony jakieś 17 cm powyżej ściany fundamentowej, więc jest
    parę centymetrów na położenie kawałka twardego styropianu pod kostką
    brukową. Przy wejściu kostka brukowa będzie prawie na równi z progiem, ale
    tylko przy wejściu do domu, z boku od wejścia teren będzie się obniżał aby
    odsłonić cokolik. To obniżenie będzie miało jakieś 16 cm + 30 cm (16 cm to
    wysokość zasłoniętego kostką brukową ocieplenia ściany, 30 cm - wysokość
    cokolika).
    Dom stoi na zboczu, więc spływ wody mam zapewniony, ale mimo to założę
    odwodnienia, aby w zagłębieniach nie zbierała się woda.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2009-02-04 20:35:30
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    A jak zamierzasz postąpić z bramą garażową (jeśli masz garaż w bryle)? Na
    budujemydom.pl znalazłem taki wątek:
    "Jak uniknąć mostków cieplnych pod pod bramą garażową segmentową, która
    standardowo nie ma progu. Czy są jakieś progi wpuszczane w podłogę garażu
    pod bramą? Z czego taki próg można zrobić, aby wytrzymywał nacisk
    przejeżdżającego samochodu? Czy są jakieś specjalne profile, czy też
    wystarczy kantówka drewniana wpuszczona w podłogę, ale jak ją wówczas
    zabezpieczyć na styku z betonem.

    Odpowiedź eksperta: Przy bramie segmentowej w progu umieszcza się
    najczęściej kątownik stalowy rozdzielający pokrycie podłogowe garażu od
    nawierzchni podjazdu. Natomiast wystarczającą ochronę cieplną bramy zapewnia
    izolacja podpodłogowa.

    Jeśli taras nie jest połączony konstrukcyjnie z podłogą domu, to na styku
    płyty tarasowej ze ścianą domu powinna być wykonana dylatacja np. z pasków
    styropianu grubości 2 cm. Powierzchnia tarasu musi też być pochylona 1, 5 -
    2 % w stronę krawędzi co zapobiega zaleganiu wody. Na połączeniu ściany z
    płyta tarasu niezbędne jest ułożenie izolacji w postaci np. blachy
    wywięnietej na wysokość ok. 20 cm na ścianę. Blaszany fartuch należy również
    umieścić w progu drzwi tarasowych, a ewentualne szczeliny wypełnić
    silikonem."

    Przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem jaki pan ekspert ma pomysł na
    realizację. Niestety nie załączył zdjęcia. Na bazie swoich przemyślem,
    możesz w/w tekst jakoś skomentować?

    Pozdr.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-02-05 07:33:26
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > najczęściej kątownik stalowy rozdzielający pokrycie podłogowe garażu od
    > nawierzchni podjazdu. Natomiast wystarczającą ochronę cieplną bramy

    Ja z bramą garażową nic nie robiłem. Mam garaż w bryle domu,
    dwustanowiskowy, nieogrzewany. Ściany pomiędzy częścią mieszkalną a garażem
    będą ocieplone, aby nie grzać garaż kosztem części mieszkalnej. O ile
    pamiętam, to pod progiem bramy nie ma styropianu. Styropian rozkładałem na
    godzinę przed robieniem wylewki i nie było czasu na inne pomysły. Pod
    styropianem i pod całą wylewką jest folia budowlana (czyli dwie warstwy
    folii), co zapewnia redukcję naprężeń. Brama ma 4,5 metra szerokości i aby
    coś sensowenego zrobić (przekładka izolacyjna), to musiałbym mocniej
    kombinować. Z drugiej strony wystarczy w zimie rano wyprowadzić dwa
    samochody, a po południu je wprowadzić aby skuteczne wymienić cale
    powietrze.

    Kiedyś chyba na tej grupie dyskusyjnej znalazłem pomysł, aby wylewkę w
    garażu kończyć tuż przed bramą garażową, pomiędzy kostką brukową a wylewką
    dać styropian, a następnie przykryć go grubą blachą przymocowaną do posadzki
    w garażu i opierającą się o kostkę brukową.

    > Jeśli taras nie jest połączony konstrukcyjnie z podłogą domu,
    Chyba ekspertowi chodziło o konstrukcję domu a nie o podłogę :)

> [...]
    > blachy wywięnietej na wysokość ok. 20 cm na ścianę. Blaszany fartuch
    > należy również umieścić w progu drzwi tarasowych, a ewentualne szczeliny

    Nie lubię blachy w tamim miejscu i gdybym robił taras betonowy, to na pewno
    szczelina byłaby inaczej zabezpieczona, nie wiem jeszcze jak. Pewnie trochę
    podciłąłbym ocieplenie ścian aby beton kończył się pod elewacją. Wtedy
    opiera się on o styropian, który ma pewne możliwości ugięcia. Niestety jest
    niebezpieczeństwo, że taras oddali się z czasem od ściany domu i nie
    jesteśmy w stanie temu zabobiec.
    Druga możliwość to zakotwienie zbrojenia tarasu w ścianie domu bądź ścianie
    fundamentowej (poprzez przekładkę ze styropianu) aby zapobiec odchodzieniu
    płyty tarasowej od ściany. Wtedy na połączeniu tarasu ze ścianą tylko
    terakoda i silikon.
    Mój taras będzie tarasem ziemnym pokrytym płytami tarasowymi/chodnikowymi.
    Więc nie mam problemu dylatacji, a jedynie zabezpieczenie styku ze ścianą,
    które załatwię opaska z płytek klinkierowych (ściana poniżej poziomu tarasu
    zabezpieczona izoplastem i folią).

    > Przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem jaki pan ekspert ma pomysł na
    > realizację. Niestety nie załączył zdjęcia. Na bazie swoich przemyślem,
    > możesz w/w tekst jakoś skomentować?

    Myślę, że ilu ekspertów tyle pomysłów. Ja nie jestem ekspertem a jeśli ktoś
    ma lepszy pomysł to go akceptuję.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29