    From: "Druid29" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie przy drzwiach wejściowych
    Date: Thu, 5 Feb 2009 08:33:26 +0100

    Użytkownik "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gmcu0o$tnv$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    > standardowo nie ma progu. Czy są jakieś progi wpuszczane w podłogę garażu
    > pod bramą? Z czego taki próg można zrobić, aby wytrzymywał nacisk
    > przejeżdżającego samochodu? Czy są jakieś specjalne profile, czy też
    > wystarczy kantówka drewniana wpuszczona w podłogę, ale jak ją wówczas
    > zabezpieczyć na styku z betonem.
    >
    > Odpowiedź eksperta: Przy bramie segmentowej w progu umieszcza się
    > najczęściej kątownik stalowy rozdzielający pokrycie podłogowe garażu od
    > nawierzchni podjazdu. Natomiast wystarczającą ochronę cieplną bramy

    Ja z bramą garażową nic nie robiłem. Mam garaż w bryle domu,
    dwustanowiskowy, nieogrzewany. Ściany pomiędzy częścią mieszkalną a garażem
    będą ocieplone, aby nie grzać garaż kosztem części mieszkalnej. O ile
    pamiętam, to pod progiem bramy nie ma styropianu. Styropian rozkładałem na
    godzinę przed robieniem wylewki i nie było czasu na inne pomysły. Pod
    styropianem i pod całą wylewką jest folia budowlana (czyli dwie warstwy
    folii), co zapewnia redukcję naprężeń. Brama ma 4,5 metra szerokości i aby
    coś sensowenego zrobić (przekładka izolacyjna), to musiałbym mocniej
    kombinować. Z drugiej strony wystarczy w zimie rano wyprowadzić dwa
    samochody, a po południu je wprowadzić aby skuteczne wymienić cale
    powietrze.

    Kiedyś chyba na tej grupie dyskusyjnej znalazłem pomysł, aby wylewkę w
    garażu kończyć tuż przed bramą garażową, pomiędzy kostką brukową a wylewką
    dać styropian, a następnie przykryć go grubą blachą przymocowaną do posadzki
    w garażu i opierającą się o kostkę brukową.

    > Jeśli taras nie jest połączony konstrukcyjnie z podłogą domu,
    Chyba ekspertowi chodziło o konstrukcję domu a nie o podłogę :)

    to na styku
    > płyty tarasowej ze ścianą domu powinna być wykonana dylatacja np. z pasków
    > styropianu grubości 2 cm. Powierzchnia tarasu musi też być pochylona 1,
    > 5 - 2 % w stronę krawędzi co zapobiega zaleganiu wody. Na połączeniu
    > ściany z płyta tarasu niezbędne jest ułożenie izolacji w postaci np.
    > blachy wywięnietej na wysokość ok. 20 cm na ścianę. Blaszany fartuch
    > należy również umieścić w progu drzwi tarasowych, a ewentualne szczeliny
    > wypełnić silikonem."

    Nie lubię blachy w tamim miejscu i gdybym robił taras betonowy, to na pewno
    szczelina byłaby inaczej zabezpieczona, nie wiem jeszcze jak. Pewnie trochę
    podciłąłbym ocieplenie ścian aby beton kończył się pod elewacją. Wtedy
    opiera się on o styropian, który ma pewne możliwości ugięcia. Niestety jest
    niebezpieczeństwo, że taras oddali się z czasem od ściany domu i nie
    jesteśmy w stanie temu zabobiec.
    Druga możliwość to zakotwienie zbrojenia tarasu w ścianie domu bądź ścianie
    fundamentowej (poprzez przekładkę ze styropianu) aby zapobiec odchodzieniu
    płyty tarasowej od ściany. Wtedy na połączeniu tarasu ze ścianą tylko
    terakoda i silikon.
    Mój taras będzie tarasem ziemnym pokrytym płytami tarasowymi/chodnikowymi.
    Więc nie mam problemu dylatacji, a jedynie zabezpieczenie styku ze ścianą,
    które załatwię opaska z płytek klinkierowych (ściana poniżej poziomu tarasu
    zabezpieczona izoplastem i folią).

    > Przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem jaki pan ekspert ma pomysł na
    > realizację. Niestety nie załączył zdjęcia. Na bazie swoich przemyślem,
    > możesz w/w tekst jakoś skomentować?

    Myślę, że ilu ekspertów tyle pomysłów. Ja nie jestem ekspertem a jeśli ktoś
    ma lepszy pomysł to go akceptuję.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29