  • 91. Data: 2009-03-17 17:23:38
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:gpokif$15m$1@news.interia.pl...

    > A od jakiegos czasu uslyszec mozna, ze caly ten kryzys to jakies celowe
    > dzialanie i tak naprawde sa osoby, ktore wiedza co robia, o co w tym
    > chodzi i jaki bedzie koniec. Ja za cienki jestem na to, zeby snuc
    > jednoznaczne teorie, ale z duza doza pewnosci wydaje mi sie, ze nia
    > madrego na to co sie dzieje. Przykladem tego moze byc "pompowanie"
    > pieniadza na rynek przez niektore kraje, a sytuacja nadal nie ulega
    > poprawie.

    Mechanizm pompowania kasy po mojemu wynika wprost z tego skad politycy
    (decydenci) biora kase na to by byc tymi politykami (czytaj: wybory). Jak
    sobie odpowiemy, bedziemy wiedziec skad ta hojnosc szczodra - naczynia
    polaczone. Przezabawny jest ostatnio Obama, krzyczacy, ze "ciekaw jest jak
    zarzad AIG wytlumaczy podatnikom tak wysokie premie" - klopot w tym, ze
    przed podatnikami odpowiada Obama, nie zarzad AIG. Ale lepiej niech kryzys
    idzie na koszt podatnika amerykanskiego, niz polskiego - szkoda, ze placa
    niewinni.

    > Niedlugo znacjonalizuja wszystkie banki, a dalej rynek nie zareaguje. :-)
    > Final bedzie taki, ze nie bedzie juz konkurencji miedzybankowej, tylko
    > jeden wielki bank panstwowy jak za PRLu. :-) Jak na moj gust powinno sie
    > pojsc troche inna droga, ale co tam pogadamy sobie. :-)

    Znacjonalizuja, ale potem sprzedadza - banki raczej niezadlugo beda w rekach
    panstwa.

    Ciekawe jest to, ze co jakis czas mamy kryzys, niby za kazdym razem z innych
    powodow, ale tylko niby...

  • 92. Data: 2009-03-17 18:19:14
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Tak kończąć wątek to rozmawiałem wczoraj z osobą, która była podczas montażu
    i budowy kominka.

    Jest przekonana to co widziała, że szyber zamykał jedynie POŁOWĘ rury
    wylotowej a nie cały jego przekroj!
    Więc.... hmmmmmmm jak to jest? Palenisko było już na tyle niewielkie, że
    wydaje mi się że raczej wydostałoby się wszystko przez komin. Może częściowo
    spaliny wydostawały się przez otwory wlotowe wchodzące na dole wkładu i mój
    ból głowy i dziwne samopoczucie wynikało z tego, że podtrułem się spalinami?
    A może to jednak był tlenek węgla tyle, że w bardzo niewielkim stężeniu?

    A może kończąc wątek, zrażony trochę postawą niektórych forumowiczów,
    pozostawmy te pytania bez odpowiedzi....

    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 93. Data: 2009-03-17 20:59:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > zarzad AIG wytlumaczy podatnikom tak wysokie premie" - klopot w tym, ze
    > przed podatnikami odpowiada Obama, nie zarzad AIG.

    Hehe, dobre. Zarzad przed podatnikami :-))
    Przeciez to SA, co podatnikom do tego?? Niech sie wlasciciele martwia i
    politycy wyplacajacy miliardy dolarow pomocy z nieswoich pieniedzy.

    Ale lepiej niech kryzys
    > idzie na koszt podatnika amerykanskiego, niz polskiego - szkoda, ze placa
    > niewinni.

    Swiete slowa. U nas chyba wiecej rozwagi, a moze nie ma z czego. :-)

    > Znacjonalizuja, ale potem sprzedadza - banki raczej niezadlugo beda w
    > rekach panstwa.

    Troche to chyba jednak potrwa. Komu to sprzedadza i za co, jak wszyscy tylko
    wyciagaja lapy. Gldman Sachs (o ile dobrze pisze) wszystkich wykupi i bedzie
    git. :-)

    > Ciekawe jest to, ze co jakis czas mamy kryzys, niby za kazdym razem z
    > innych powodow, ale tylko niby...

    No, takiego jeszcze chyba nie bylo, moze ten w 1929.
    Niektorym w USA zdawalo sie, ze biedny moze byc bogaty i kazdemu nalezy sie
    mieszkanie. Nawet jeden z bardziej prawicowych wielkich tego swiata co by
    nie mowic Alan Greenspan szef FED wspolodpowiedzialny za obecna sytuacje
    powiedzial ze sie pomylil myslac, ze kazdy moze miec wiecej w uproszczeniu
    oczywiscie. Banki to wykorzystaly podcinajac galaz na ktorej siedza. Mialy
    zreszta ku temu odpowiednie przepisy, no i stalo sie. Tak wyglada poczatek i
    w sumie nie ma sie do czego przyczepic, bo do tego momentu wszystko sie
    ladnie sklada. Ale co niektorzy ostrzegali, ze tak to panie sie nie da, no i
    masz. Kryzys w 29 roku byl wywolany czym innym. Doszlo do tego, ze firmy
    produkcyjne, swoj kapital obrotowy mnozyly na Wall Street. Jak walnelo, to i
    majatek polecial. No coz, co jakis czas swiat musi sie przewietrzyc. Jest w
    tym byc moze pewna cyklicznosc, mowi sie i o tym analizujac zjawiska dlugo
    terminowo, a moze po prostu co niektorym jest za dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2009-03-17 21:10:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości

    > A może kończąc wątek, zrażony trochę postawą niektórych forumowiczów,
    > pozostawmy te pytania bez odpowiedzi....

    Nikt nie wie, moze przymkniecie szybra spowodowalo stlumienie ciagu komina
    przy okazji np. kiepskiej pogody. Malo prawdopodobne, bo komin na koniec
    palenia powinien byc wygrzany i ciag tak czy tak powinien byc. W kazdym
    razie nie rob tak wiecej dla swietego spokoju.

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2009-03-17 21:27:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Jest w tym byc moze pewna cyklicznosc, mowi sie i o tym analizujac
    > zjawiska dlugo terminowo, a moze po prostu co niektorym jest za dobrze.

    29 nie licze, wez poprzedni - tez banka, cos mialo byc z niczego, cudowna
    nowa gospodarka.

  • 96. Data: 2009-03-17 21:37:56
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Ten sam. Ja także się zgadzam, że ma niewyparzony język.
    > AP natomiast poza wyjątkową arogancją i egoizmem, jest okropnie złośliwy
    > i bardzo zatwardziały w nękaniu swoich ofiar.
    > To niestety ich różni.

    No oba to MEGA trole, którym jeszcze trochę do Buzdygana brakuje ale
    wciąż się zbliżają do lidera.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 97. Data: 2009-03-17 21:58:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 29 nie licze, wez poprzedni - tez banka, cos mialo byc z niczego, cudowna
    > nowa gospodarka.

    Dokladnie tak.
    Moze to kwestia pokolenia?

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2009-03-17 22:03:09
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Dokladnie tak.
    > Moze to kwestia pokolenia?

    Giełdy w obecnej formie powinny być zabronione jako piramidy finansowe. To
    co się działo ostatnio to przechodziło wszeli zdrowy rozsądek. Firmy nic nie
    warte w akcjach kosztowały setki milionów, a obok można by postawic taką
    samą fabrykę za kilkanaście.
    Jak zaglądałem w bilanse publikowane na ich www to okazywało się, że zysk
    netto był ujemny lub zerowy.

  • 99. Data: 2009-03-17 22:36:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Giełdy w obecnej formie powinny być zabronione jako piramidy finansowe. To

    Chyba Ci sie chrzania zdarzenia i pojecia.

    > co się działo ostatnio to przechodziło wszeli zdrowy rozsądek. Firmy nic
    > nie warte w akcjach kosztowały setki milionów, a obok można by postawic
    > taką samą fabrykę za kilkanaście.

    Czyzbys wartosc firmy korelowal z tym, za ile mozna postawic fabryke? Smiale
    podejscie.

  • 100. Data: 2009-03-17 22:39:53
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Czyzbys wartosc firmy korelowal z tym, za ile mozna postawic fabryke?
    > Smiale podejscie.

    Oczywiście, że śmiałe. Ale nic nie trwa wiecznie i każdy biznes w końcu pada
    więc trzeba ograniczać koszty i zarabiać na zyskach firmy, a nie na jej
    wartości giełdowej. Chyba, że ty tą firmę zbudujesz i po cichu sprzedasz jak
    jeszcze sie uda.