  • 61. Data: 2016-08-08 20:16:52
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 19:56:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    Wiec prosze
    > Kris - nie cytuj mi tu jakichs wypocin gazety wybiorczej, bo wiecej
    > prawdziwych informacji mozna przeczytac w ASZdzienniku niz w tym szmatlawcu :)
    Też wyborczej nie trawię ale tu akurat napisali jak było. Znam tę branże dość dobrze
    od nastu już lat
    > B2B jest inaczej wiec - nie :) Ale frankowiczow ostrzegali, wiec nie wiem do
    > czego dazysz.
    Wiesz doskonale;)
    A żebyś mnie czasami nie zaszufladkował to napiszę że jestem przeciwny pomocy
    frankowiczą poprzez ustawę itp.
    Zwykła droga sądowa i egzekwowanie zapisów chociażby prawa bankowego wystarczy.
    Prędzej czy później banki z tej strony oberwą za swą pazerność frankową kilka lat
    temu

  • 62. Data: 2016-08-08 20:49:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    oW dniu .08.2016 o 19:46 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Tez bylbym wniebowziety jakby mi ktos z nieba zeslal splacenie czesci
    > kredytu,
    > ktory zaciagnalem swiadomie. I gdyby to tylko banki poniosly strate to
    > pal
    > licho - przymknalbym oko, ale chyba nie myslisz, ze banki (podobnie jak
    > jest
    > obecnie z podatkiem bankowym) nie przerzuca tego kosztu na pozostalych
    > klientow, czyli np. na mnie? Dlatego jestem przeciwny.

    Nie przyjmujesz do wiadomości, że tzw "kredyty denominowane" to był zwykły
    przewał na wydojenie naiwnych. Czas pokaże czy nie było to zwykłe
    pospolite przestępstwo.
    Już teraz są przesłanki do tego, że Banki nadużyły zaufania publicznego do
    maksymalizacji zysków, co stoi w sprzeczności z kodeksem etyki bankowej a
    być może prawem bankowym.
    Jak już to zrozumiesz - zmieni Ci się punkt widzenia, czego Tobie i nam
    życzę :-)
    Wolny rynek nie pozwoli na przerzucenie kosztów na pozostałych klientów.

    TG

  • 63. Data: 2016-08-08 20:53:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 20:03:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A gdyby ktoś Ciebie oszukał, to jednak od organów Państwa oczekiwałbyś pomocy?

    Tak.

    > Wiem- zaraz napiszesz że Ciebie nikt nie oszuka bo 12547654razy sprawdzasz co
    podpisujesz... ale nie wszyscy są tacy najlepsiejsi.

    Zupelnie nie o to chodzi. Chodzi o to, ze frankowiczow nikt nie oszukal :-)
    Jak czytam teraz ta "ustawe frankowa" to jest tam tylko mowa o zlym
    liczeniu spreadu - tutaj spoko, jezeli tu banki oszukiwaly to jak najbardziej
    niech interweniuje panstwo i kaze oddac roznice w zlym naliczaniu roznic
    kursowych. Ale wiekszosc frankowiczow raczej chcialaby przeliczenia na PLN
    ze wzgledu na wzrost kursu franka, a tego przeciez BYLI SWIADOMI (i skonczmy
    w koncu gadac, ze nie :-) a nie chodzi im zupelnie o wysoki spread.

    > Kto wie czy za 10 lat chf nie będzie po 8zł a wibor 10%? W końcu zaleddwie 3-4 lata
    temu 5% był a teraz ok 1%

    No nikt nie wie. Dlatego jak nie jestes przygotowany na taki scenariusz to
    nie bierzesz kredytu. Proste.

    Ja np. cale zycie chcialem miec kilka roznych modeli samochodow z duzymi
    silnikami ale wiedzialem, ze nie stac mnie na ich eksploatacje wiec sobie
    odpuszczalem. A frankowicz to taki koles co kupilby se 6l benzyne, a panstwu
    kazal doplacac do benzyny, bo nie wiedzial, ze to tak duzo pali i nie stac
    go na dojazdy do pracy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2016-08-08 20:56:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 20:50:02 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Wolny rynek nie pozwoli na przerzucenie kosztów na pozostałych klientów.

    Pieprzenie kotka za pomoca mlotka. Tak samo jak wolny rynek nie pozwolil na
    wzrost cen uslug bankowych po wprowadzeniu podatku? To dlaczego zniknely mi
    darmowe bankomaty, podniesiono miesieczny koszt prowadzenia konta, wprowadzono
    mnostwo dodatkowych oplat (np. przelewy PayU byly do tej pory darmowe, teraz
    sa platne) etc? :-) Wszystkie banki podniosly po rowno - taki to wolny rynek.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2016-08-08 20:56:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 19:46 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > Tez bylbym wniebowziety jakby mi ktos z nieba zeslal splacenie czesci
    > kredytu,
    > ktory zaciagnalem swiadomie.

    Zapomniałem na to odpowiedzieć - ja nie piszę o żadnym darowaniu długu.
    Piszę o "drugim życiu" dla części kredytobiorców ale na rynkowych zasadach
    - gdzie w tym co napisałem widzisz "darowanie części długu"?
    Frankowicze mają spłacić taki sam kredyt jak inni co wzięli w tym samym
    momencie co oni kredyt w PLN, na dokładnie takich samych zasadach lub
    nieco gorszych (średnie oprocentowanie vs. najniższe na rynku).
    Banki mają pokryć koszty kredytu, które pobrały od klientów, a wg części
    ekspertów nie poniosły.

    TG

  • 66. Data: 2016-08-08 20:58:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 20:56:24 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Banki mają pokryć koszty kredytu, które pobrały od klientów, a wg części
    > ekspertów nie poniosły.

    Do byl dla nich zysk. Jezeli teraz beda go musieli oddac - to podniosa ceny
    wszystkim klientom i to m.in. ja stane sie bezposrednia ofiara glupoty
    frankowiczow, na co sie nie godze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2016-08-08 21:07:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 20:53:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    . Ale wiekszosc frankowiczow raczej chcialaby przeliczenia na PLN
    > ze wzgledu na wzrost kursu franka, a tego przeciez BYLI SWIADOMI (i skonczmy
    > w koncu gadac, ze nie :-)
    I tu się nie zgadzamy- ja uważam że nie byli świadomi
    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do
    niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w
    błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."
    Wg mnie pasuje idealnie ale ja nie prawnik;)

    > No nikt nie wie. Dlatego jak nie jestes przygotowany na taki scenariusz to
    > nie bierzesz kredytu. Proste.
    wszystkiego się przewidzieć nie da

  • 68. Data: 2016-08-08 21:11:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 20:56:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > darmowe bankomaty, podniesiono miesieczny koszt prowadzenia konta, wprowadzono
    To juz wcześniej się działo. Malejące przychody odsetkowe(rekordowo niskie stopy
    procentowe)zwiększone wpłaty na BFG(bakrutctwa kilku SKOKów, i SKBanku)
    >(np. przelewy PayU byly do tej pory >darmowe, teraz sa platne)
    a są płatne?

  • 69. Data: 2016-08-08 21:14:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 20:58 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > ceny
    > wszystkim klientom i to m.in. ja stane sie bezposrednia ofiara glupoty

    Jasne, że zysk ale być może zrealizowany poprzez wyłudzenie. Ja nie
    widziałem żadnych franków, mój bank też ich dla mnie nie musiał kupić,
    ale skasował mnie tak jakby kupił je w kantorze :-)
    O tym wszyscy tu piszą a do Ciebie nie dociera.
    Nie każdy jest taki mądry jak Ty.
    Po to idzie się do Banku a nie do pana Zenka z bramy aby pożyczyć
    pieniądze i spokojnie sobie spłacać pożyczoną kwotę + należne odsetki.
    Przypomnę, że duża większość biorących kredyt nie miała dylematu kredyt w
    CHF czy w PLN. Tam była sytuacja: kredyt w CHF lub brak kredytu - bo nie
    mieli zdolności. Nie mieli zdolności - bo cały system był tak
    skonstruowany aby nie mogli dostać normalnego kredytu w złotówkach.

    TG

  • 70. Data: 2016-08-08 21:39:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Nie przyjmujesz do wiadomości, że tzw "kredyty denominowane" to był zwykły
    > przewał na wydojenie naiwnych

    nie czuję się ani wydojony ani naiwny.
    Trzeba było patrzeć co się podpisuje

    --