  • 31. Data: 2016-02-13 20:18:48
    Temat: Re: Odkurzacz Centralny
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 21:51, Jarosław Kłopotek pisze:

    > No niby tak ale zobacz - mam parterówkę, muszę gdzieś ukryć te rury,
    > trzeba to za wczasu zaplanować, żeby nie było zbędnych kolizji.

    Ale w parterówce będziesz miał tego bardzo mało, jako że parterówka jest
    bardzie rozległato dałbym na korytarzu na przeciwległych końcach po
    gniazdku, masz wtedy
    mniej niż 9m do najbardziej odległego końca pokoju, do tego szufelka w
    kuchni i przy wejściu w wiatrołapie, rury ukrywasz a posadzce, odkurzacz
    w garażu, przy odkurzaczu dajesz sobie jeszcze jedno gniazdko do
    sprzątania auta, wyrzut przez ścianę na zewnątrz, daleko od okna i drzwi.
    W takim układzie 3 gn + 2 szufelki możesz użyć nawej najsłabszy okurzacz.
    Rury 9m się nie obawiaj, jest bardziej poręczna niż zwykły odkurzacz i
    lekka. Mam wieszak na ścianie na którym wieszam rurę zwiniętą na 4 części.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 32. Data: 2016-02-18 15:44:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 15:11:23 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Za porzadny odkurzacz "stacjonarny" musisz wydac 600-800 pln.
    Mam Zelmera Syrius i Zelmera Roto. Bardzo przyzwoite odkurzacze(ten Roto od niedawna
    mamy ale Syrius już ładnych parę lat) a kosztują w granicach 300zł chyba(Syrius chyba
    był trochę droższy).
    Ale kwestia czasu jak zamontuję centralny. U mnie starcza dwa gniazdka ale tez dwie
    rury bym wolał(osobna piętro i osobna parter)

  • 33. Data: 2016-02-18 15:51:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 15:44:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Mam Zelmera Syrius i Zelmera Roto. Bardzo przyzwoite odkurzacze(ten Roto od
    niedawna mamy ale Syrius już ładnych parę lat) a kosztują w granicach 300zł
    chyba(Syrius chyba był trochę droższy).

    No zalezy jakie masz potrzeby - u mnie przy walajacej sie siersci psa tego
    typu odkurzaczem (zepsulem chyba trzy) nie dalo sie odkurzyc nawet polowe
    domu - zapychal sie, grzal do czerwonosci i wylacznik termiczny odlaczal
    zasilanie az odkurzacz ostygl. Dopiero porzadny Nilfisk za ~500-600 pln
    daje rade - wymiana worka co 2-3 miesiace, potezny filtr hepa (jeszcze go
    ani razu nie czyscilem - nie ma potrzeby, a w tych maluchach to trzeba bylo
    czyscic co kazde oproznianie pojemnika). Jego jedyna wada jest to, ze jest
    duzy no ale cos za cos :) Jak tego zajade (a narazie sie nie zanosi) to
    pewnie nastepny to bedzie w koncu centralny.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2016-02-18 15:54:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 15:51:57 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > duzy no ale cos za cos :) Jak tego zajade (a narazie sie nie zanosi) to
    > pewnie nastepny to bedzie w koncu centralny.
    AS jak sierściuch w domu to inna bajka. Mój pies na szczęście był z tych co sierści
    nie gubi więc temat mi nie znany. Taki co gubili pewnie by kwaterował w kotłowni czy
    innym pomieszczeniu gospodarczym.

  • 35. Data: 2016-02-18 23:57:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > domu - zapychal sie, grzal do czerwonosci i wylacznik termiczny odlaczal

    A nie myślałeś, coby psa ogolić? Raz na pół roku powinno wystarczyć :>
    Ja mam podobny problem z kotem, ale od czasu do czasu robi się z nim
    tak jak z owcą, zostaje potem 2/3 kota w worku do wyrzucenia
    i na dłuższy czas jest spokój :>

    L.

  • 36. Data: 2016-02-19 07:40:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 23:57:56 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Ja mam podobny problem z kotem, ale od czasu do czasu robi się z nim
    > tak jak z owcą, zostaje potem 2/3 kota w worku do wyrzucenia

    Jak ogolic?! :D
    Owczarka ze srednim wlosiem? Wygladalby tragicznie boroczek ;)
    Juz jak go kapie i wychodzi spod prysznica to wyglada jak z auschwitz.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2016-02-19 10:16:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 07:40:05 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jak ogolic?! :D
    > Owczarka ze srednim wlosiem? Wygladalby tragicznie boroczek ;)
    > Juz jak go kapie i wychodzi spod prysznica to wyglada jak z auschwitz.

    Spytam dzisiaj teściową, ona w szczycie formy miała 15 bernardynów
    w chałupie, coś tam się wyznaje na psach.
    Może jest jakiś patent, żeby skubańca ogolić? ;)

    L.

  • 38. Data: 2016-02-19 10:28:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Spytam dzisiaj teściową, ona w szczycie formy miała 15 bernardynów
    > w chałupie, coś tam się wyznaje na psach.
    > Może jest jakiś patent, żeby skubańca ogolić? ;)

    Bernardyny powinny być do tego fabrycznie przystosowane. Specyfikacja
    techniczna przewiduje, że każden jeden powinien mieć do szyi przywiązaną
    taką okrągłą buteleczkę. Wystarczy odwiązać -- i sobie golnąć.

    Jarek

    --
    -- Szwejk zameldował mu, że jeszcze nigdy nie miał do czynienia z
    państwem, ale że kiedyś miał pod opieką słabe szczenię bernardyna,

  • 39. Data: 2016-02-19 10:50:59
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-12 21:46, mkonst wrote:

    > Są zdecydowanie wygodniejsze niż jakikolwiek zwykły odkurzać noszony lub
    > ciągnięty z pokoju do pokoju.

    Jak ktoś ma w domu schody to rozumiem.
    W parterówce niekoniecznie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 40. Data: 2016-02-19 11:14:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-19 o 10:50, quent pisze:

    > Jak ktoś ma w domu schody to rozumiem.
    > W parterówce niekoniecznie.

    Odkurzacz ma przecież też kabel, z reguły krótszy niż 9m. I też trzeba
    go przełączać pomiędzy gniazdkami.

    --
    Pete