  • 1. Data: 2010-11-21 00:02:10
    Temat: Odkurzacz centralny po tynkach
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Nie wyrobie sie z wykonaniem instalacji oc przed tynkami. Montowanie tego po
    tynkach, a przed wylewkami jest wykonalne? Szczegolnie gniazda np
    http://img689.imageshack.us/img689/2423/6vex.jpg

    Mam jeden pion co do zrobienia przed tynkami w scianie. Rura musi byc
    dedykowana, czy wystarczy pcv, jak ja zakonczyc?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2010-11-21 06:38:27
    Temat: Re: Odkurzacz centralny po tynkach
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ATZ Rzeszow napisał:
> [...]
    >
    > Nie wyrobie sie z wykonaniem instalacji oc przed tynkami. Montowanie
    > tego po tynkach, a przed wylewkami jest wykonalne? Szczegolnie gniazda

    Ja zrobiłem właśnie po tynkach a przed wylewkami i działa...

  • 3. Data: 2010-11-21 10:54:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ic9nhs$eul$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Nie wyrobie sie z wykonaniem instalacji oc przed tynkami. Montowanie tego
    > po tynkach, a przed wylewkami jest wykonalne? Szczegolnie gniazda np

    Oczywiście, że tak. Przecież do gniazd musisz wykuć tylko 40-50cm podejście,
    co za problem?

    > Mam jeden pion co do zrobienia przed tynkami w scianie. Rura musi byc
    > dedykowana, czy wystarczy pcv, jak ja zakonczyc?

    Znaczy rozumiem, że pytasz o rurę do odkurzacza nie do CO?
    Daj ją dedykowaną, z wybranego systemu odkurzacza (zasadniczo są dwa:
    niebieski Borysowski, do którego potem nic innego nie pasuje bez specjalnych
    przejsciówek oraz biała reszta świata). Robiąc pion z rury kanalizacyjnej
    zaoszczędzisz może z parę złotych, a namęczysz się z dostosowywaniem średnic
    (typowa biała rura odkurzaczowa nie ma 50mm a 2"=51mm)i ryzykujesz, że
    spełnią się czarne wróżby producentów rur odkurzaczowych, jak to w tych
    kanalizacyjnych będą się elektryzować od ścianek kłęby kurzu, czepiać i
    zatykać.

    A jak ją zakończyć? NIe rozumiem, o co pytasz? Normalnie, zakańczasz
    gniazdkiem. A jeśli tą część roboty zostawiasz na później, to jej koniec
    zakończ zbitą w kłąb gazetą, wciśniętą w wylot :-)

    J.