    From: "J23" <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Odległość od granicy działki
    Date: Thu, 2 Apr 2009 17:33:19 +0200

    Na działce gdzie już stoi dom z garażem chciałem
    z tyłu za nim postawic budynek gospodarczy.
    Dom z tej strony jest około 5m od granicy działki
    i obok niego planuje utwardzić płytami ażurowymi
    aby dojechac bezproblemowo do tego budynku gosp
    który najlepiej jakby był na wprost tej drogi.
    O ile kiedyś gdy nie było okiem to można było się
    śmiało przysunąć niemal do granicy działki (1m) to
    teraz po wstępnej lekturze prawia budowlanego widze,
    że jak jest okno to 4m a jak nie ma to 3m.
    Czy można się przysunąć bliżej do granicy działki, np.
    za zgodą sąsiada, czy sam minister musi zadecydować.
    Optymalnie by było 1-1,5m od granicy działki
    Bud. gosp. chcę budowac na zgłoszenie bo będzie
    niewielki 20-25.

    Jak długo mogę go budować?
    Przy budowie domu musiały byc wpisy w dzienniku budowy co jakiś czas.
    A jak sytuacja się przedstawia przy budowaniu na zgłoszenie.
    Chodzi o to że teraz chcę zrobić jedynie fundamenty
    aby ostatecznie zniwelować teren, (Później ciężkim sprzętem
    już tam nie będę wjeżdzał) po czym zasiać trawke,
    posadzić iglaki itp.