  • 1. Data: 2009-12-10 11:55:02
    Temat: Odpływ od zmywarki
    Od: Another <n...@g...pl>

    Jaka może być kasymalna długość rury odprowadzającej zużytą wodę ze
    zmywarki? Planuję postawić zmywarkę w takim miejscu, że do pionu
    kanalizacyjnego odległość będzie wynosić ok. 4 metry.
    Da sobie radę pompa w zmywarce?

    --
    Another

  • 2. Data: 2009-12-10 12:28:24
    Temat: Re: Odpływ od zmywarki
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 12:55:02 +0100, Another napisał(a):

> [...]
    > zmywarki? Planuję postawić zmywarkę w takim miejscu, że do pionu
    > kanalizacyjnego odległość będzie wynosić ok. 4 metry.

    maksymalna oczywiście

  • 3. Data: 2009-12-10 12:37:05
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > maksymalna oczywiście

    Mam u siebie 4 mb i jak na razie jest ok
    Zmywarka Bosch

  • 4. Data: 2009-12-10 14:35:14
    Od: XL <i...@g...pl>

> [...]

    > zmywarki? Planuję postawić zmywarkę w takim miejscu, że do pionu
    > kanalizacyjnego odległość będzie wynosić ok. 4 metry.

    Nie widzę problemu - skoro wąż nie będzie skierowany wznosząco; pompa ma
    tylko za zadanie wypchnąć słup wody do najwyższego punktu odpływu, potem to
    już raczej grawitacja potrzebna...
    --

    Ikselka.

  • 5. Data: 2009-12-10 15:43:26
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Nie widzę problemu - skoro wąż nie będzie skierowany wznosząco; pompa ma
    > tylko za zadanie wypchnąć słup wody do najwyższego punktu odpływu, potem
> [...]

    Ten punkt przewyższenia powinien być jak najbliżej pralki / zmywarki.
    Najlepiej mieć syfon w ścianie na tej wysokości podłączony przez traper do
    rury fi=50mm a ta do reszty instalacji - dzięki temu nie nastąpi cofanie
    brudów wypompowanych do pralki czy zmywarki (powietrze przerwie zasysanie)

  • 6. Data: 2009-12-10 16:34:26
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 16:43:26 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
    > brudów wypompowanych do pralki czy zmywarki (powietrze przerwie zasysanie)

    To chyba oczywiste :-)

    PS. Ale możliwe, że nie dla każdego ;-)
    --

    Ikselka.

  • 7. Data: 2009-12-11 06:28:53
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    > To chyba oczywiste :-)
    >

    > PS. Ale możliwe, że nie dla każdego ;-)
    > --

    U mnie ten punkt przewyższenia jest na samym końcu 4 mb i jest wszystko ok
    już ponad rok
    Nie mam jak za meblami na wysokości syfonu zmieścić rurę fi 50 chyba, że
    wkuję w ścianę.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-12-11 06:56:33
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Krzysiek" <k...@z...com.pl> wrote in message

> [...]
    > już ponad rok
    > Nie mam jak za meblami na wysokości syfonu zmieścić rurę fi 50 chyba, że

    Problem polega na materiale ścian, czy da się wkuć i to bez zagrożeń.
    Inna sprawa rura 50 mm nie musi być na całej długości wystarczy od syfonu
    pionowy odcinek 30 do 50 cm potem znowy traper i reszta instalacji ze spadem
    może być półcalowa - jak węże odprowadzające brudy do kanalizacji. W ten
    sposób brudy nie zalegają w rurach przed punktem przewyższenia, łatwo jest
    przybór odłączyć np. do naprawy czy wymiany na nowy .