  • 51. Data: 2009-01-08 14:13:31
    Temat: Re: Odzysk ciepła z wentylacji
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik napisał:
    > Chcesz powiedziec, ze ~80% ciepla odzyskanego z wentylacji, to nic ?

    panowie, spokojnie, powiedz mi w jaki sposób chcesz odzyskać 80% ciepóła z
    wentylacji?

  • 52. Data: 2009-01-08 14:44:29
    Temat: Re: Odzysk ciep_a z wentylacji
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "kiki" napisał:
    > Pogonią cię z tym kominkiem na dłuższą metę :-) Myślisz, że to tak fajnie
    > mieszkać obok kogoś palącego drewno? Stale wydaje się, że jest pożar :-)
    > Żeby kominek miał senst to powinieneś zrobić czerpnie powietrza z zewnątrz
    > w postaci rury minimum 30m poniżej granicy przemarzania aby ci sie
    > powietrze robiło cieplejsze zanim trafi do paleniska. Do tego wysoki komin
    > i daleko od sąsiadów, bo cie przepedzą z tymi smrodami :-)

    oj przekombinowałęś, nie prościej mzrobić zamkniętą komorę spalania i rurę w
    rurze zamiast komina?:O)

  • 53. Data: 2009-01-08 15:51:39
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Maniek4" napisał:
    > Wybacz :-)), raczej nie. Puscilem wodze fantazji. :-)

    oij maniek, masz kiepską fantazję i pewnie nawet nie wiesz ze owady nie
    potrzebują noktowizorów, bo wiekszość z nich widzi w podczerwieni, uzywa
    ultradzwieków i wiele innych bajerów, wiec noc nie stanowi dla nich żadnego
    problemu:O)