  • 31. Data: 2012-07-25 10:27:06
    Temat: Re: Ogrody działkowe.
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu środa, 25 lipca 2012 10:23:56 UTC+2 użytkownik czeremcha napisał:

    > Ogródki działkowe widzieliśmy tez w Lizbonie, ale być może to za biedny kraj, żeby
    o nim mówić :-P

    Powinnam edytować na: "Portugalia to za biedny kraj", żeby ktoś mnie nie posądził, że
    biorę Lizbonę za państwo.

    Aczkolwiek znam kogoś, kto był w Amsterdamie, ale nie kojarzy, czy to miasto, czy
    państwo. Po prostu - kupiła bilet lotniczy i tam wysiadła z samolotu :-)))

    Ania

  • 32. Data: 2012-07-25 11:07:44
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    > Dokładnie tak to widzę i określam. Oraz jako marnotrawstwo terenów
    > urbanizacyjnych - miasto nie może spbie pozwolić na udostęonianie swych
    > gruntów pojedynczym osobom na marchewkę - interes społeczny wymaga, aby
    > grunty miejskie przynosiły pieniądze i służyły wszystkim.
    > Ponadto usytuowanie "płucek" w centrum miasta lub choćby przy jego
    > ruchliwych arteriach raczej nie jest zdrowe dla konsumentów warzywek tam
    > rosnących...

    Podzielam pogląd w 100%.
    Grunt to sens działań i zdrowy rozsądek

    Moon

  • 33. Data: 2012-07-25 12:38:06
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    czeremcha <1...@g...com> napisał(a):

    > Nasze umys=B3y za bardzo ska=BFone s=B1 socjalizmem,

    Co ma wspólnego z socjalizmem,bezinteresowna chęć zabrania ludziom ogródków.
    Nazwałbym to nową cechą pseuedoarystokracji,biedniejszemu dokopać,a może
    jeszcze w kałużę wjechać i ochlapać,bo po co to pieszo chodzi...
    mirzan

  • 34. Data: 2012-07-25 15:50:47
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

> [...]
    > exodusie ze wsi) na wieś - i wsie stają się coraz bardziej podobne do
    > miast, co uwierz, nie wszystkim na wsi się podoba.
    > Gdyby ich (działek) nie było, tereny te byłyby dziś może pięknym
    > parkiem... tym bardziej pożyteczne, że dostępne dla wszystkich, z
    > pięknymi, planowymi i celowymi nasadzeniami.
    > Wtedy dopiero mogłyby nazywać się zielonymi płucami miasta.
    > Tymczasem oprócz korzyści dla wąskiej grupy mieszkańców stanowią m.in.
    > wylęgarnię myszy i szczurów, a chaotyczne uprawy i mało albo zupełnie
    > niefachowa ochrona chemiczna tam prowadzona nijak się mają do interesu

    Głupiaś, a wręcz durnowata.

    ps. nie masz czasem licencjatu z zarządzania czy jakiej europeistyki? ;)
    To znacznie wspomaga buractwo.

  • 35. Data: 2012-07-25 17:34:22
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 01:23:56 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

    > miasta oddają części parków mieszkańcom właśnie w celu zagospodarowania ich jako
    działki - powstają piękne, zróżnicowane pod każdym względem ogólnodostępne tereny
    spacerowe, do których miasto nie musi dokładać ani grosza. Moda na ekologiczną i
    wyhodowaną własnymi rękami żywność też dokłada się do tego.

    Ano własnie - oddają część parków. Bo mają ich na tyle, czego nie można
    powiedzieć o naszych.
    --
    XL

  • 36. Data: 2012-07-25 17:35:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 15:50:47 +0200, Fazi napisał(a):

    > Głupiaś, a wręcz durnowata.

    To samo myślę o tobie.
    --
    XL

  • 37. Data: 2012-07-25 18:38:07
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Moon" <d...@y...com> napisał w wiadomości

    > zielone płuca, to jest Central Park.
    > a te budki z dykty i przeraźliwy galimatias durnowatych nasadzeń to jest
    > po prostu zielony śmietnik, a nie płuca.
    > moon

    Hej. Sympatyczny kolego, gdybyś widzial jakie teraz "altanki" buduje się
    na działkach to wara by Ci opadła. Jeżeli gdzieś jeszcze trafiają się budki
    z dykty to jest to relikt gospadarki niedoborów gdy bez urzędowego
    przydziału nie można było kupić praktycznie żadnych materiałów budowlanych.
    Przyznam się, że nie rozumiem terminu durnowate nasadzenia. Chodzi Ci o
    coraz rzadziej uprawiane na działkach warzywa czy może o klasyczne iglaki na
    wymuskanej płaszczyźnie trawnika?
    Na "moich" działkach gnieżdżą się między innymi makolągwy, pleszki,
    pokrzewki nie licząc zaprzyjaźnionej czeredy mazurków. Zaś nad głową
    zobaczyć dzisiaj było można bieliki, błotniaki, białe czaple, łabędzie oraz
    usłyszeć żurawie i dzikie gęsi. Jest dużo żab i czasami trafiają się
    ropuszki i jaszczurki zwinki.
    Może ta moja działka nie umywa się do Central Parku ale na pewno jest na
    niej czym oddychać. :-)
    Pozdrawiam satysfakcjonująco Ja...cki
    PS W sąsiadujących ogrodach bociany od lat mają gniazdo na słupie tuż obok
    domu dzialkowca. W tym roku jest trójka młodych. :-)

  • 38. Data: 2012-07-25 20:06:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:38:07 +0200, Dirko napisał(a):

    > Sympatyczny kolego, gdybyś widzial jakie teraz "altanki" buduje się
    > na działkach to wara by Ci opadła.

    Budują je ci biedni dziadziusiowie i babcie, co dożywiają się na działkach,
    a którym ja żałuję gruntu miejskiego?
    --
    XL

  • 39. Data: 2012-07-25 20:19:10
    Od: "Moon" <1...@y...com>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Moon" <d...@y...com> napisał w wiadomości

    > Hej. Sympatyczny kolego, gdybyś widzial jakie teraz "altanki" buduje
    > się na działkach to wara by Ci opadła.

    Wiem, wiem... i mają krasnale z gipsu, albo koła wozów, czy inne bociany...
    W niektórych mieszkają ruscy, w inych koczuje kuzyn ze wsi za pracą w
    mieście, a co 10 metrów inny domek, inny styl, inne drzewka, krzaczki.... aż
    do ocznej sraczki.
    A jest tyle hektarów w terenach podmiejskich.

    moon

  • 40. Data: 2012-07-25 22:15:10
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-25 02:28, Ikselka pisze:
    > Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:09:49 +0200, Krycha_net napisał(a):

    (...)

> [...]
    > i celowymi nasadzeniami.
    > Wtedy dopiero mogłyby nazywać się zielonymi płucami miasta.

    Wiara czyni cuda. A może Ty jesteś idealistka?
    Jakie piękne parki, biznes, biznes, ... biznes.
    Raczej w miejscu tych działek byłby handel wielkoobszarowy
    z wybetonowanym parkingiem.

    Krycha.