  • 1. Data: 2009-06-28 11:28:22
    Temat: Ogrzewanie gazem plynnym
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    Witam,
    Przygotowuje sie zamontowania zbiornika z gazem na dzialce. Moze ktos sie
    podzielic wrazeniami ze wspolpracy z róznymi dostawcami? Czy wiażać sie
    umową i dzierżawić zbiornik (przeczytałem jedną umowe i jest tyle
    niejednoznacznosci ze firma wlasciwie moze wszystko a ja tylko moge za to
    placic), czy lepiej zainwestowac i kupic sobie zbiornik samemu a gaz kupować
    z wolnego rynku? Czym ogrzewac - propan czy propan-butan (o ile jeszcze ktos
    to oferuje) ze zbiornikem podziemnym? Ogolnie jak ktos ma jakies
    doswiadczenia to chetnie sie z nimi zapoznam.

    michal

  • 2. Data: 2009-06-28 21:11:32
    Temat: Re: Ogrzewanie gazem plynnym
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > jeszcze ktos to oferuje) ze zbiornikem podziemnym? Ogolnie jak ktos ma
    > jakies doswiadczenia to chetnie sie z nimi zapoznam.

    Ja mam doświadczenia takie, że patrzeć na ręce monterom. Naprawiałem taką
    instalację zbiornikową u gościa któremu w ciągu niecałego miesiąca uszło w
    atmosfere 2,2 tys litrów gazu co stanowiło ponad 5 tys złotych polskich. Gaz
    miał starczyć na cały rok a na pewno na cały sezon grzewczy.
    Gość więc kupił 2,2 tys litrów gazu, stracił go, wywalił ponad 400 PLN na
    naprawę nieszczelnej instalacji, po czym znów kupił sobie te 2,2 lirów gazu.
    Przy nieszczelnościach które mał, miał szczęście że nie miał nieszczęścia a
    wszystko przez użycie przez monterów taśmy teflonowej (chyba w zbyt małej
    ilości) i niedokręcenie złącz. Materiał pracował przy zmianie temperatur na
    zewnątrz, gwinty poprzecinały taśmę i zaczęła się Wielka Ucieczka Gazu...
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-06-30 20:34:55
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Jackare pisze:

> [...]
    > taką instalację zbiornikową u gościa któremu w ciągu niecałego miesiąca
    > uszło w atmosfere 2,2 tys litrów gazu co stanowiło ponad 5 tys złotych

    Takie instalacje podlegają dozorowi technicznemu, tzn. na początek (po
    zrealizowaniu takiej instalacji ze zbiornikiem na gaz płynny) Urząd
    Dozoru Technicznego powinien dopuścić lub nie do eksploatacji,
    zakładają "książkę dozorową" i stoi w niej data kolejnego przeglądu
    czy kontroli przez UDT. Piszę o tym bo jak ubezpieczysz budynek a
    Zenki za blisko postawią zbiornik i huknie to niestety nici z
    odszkodowania. Poza tym niby można to na zgłoszenie robić, koledzy ze
    starostwa "puszczają" takie rzeczy tylko na pozwolenie i wtedy jest
    jakiś kierbud i nadzór ma się do kogo później przyczepić ;), ale
    głównie po to żeby uniknąć "Wielkiej Ucieczki Gazu..." w najlepszym
    przypadku.

    IMHO zauważyłem inwestorzy podpisują kompleksowe umowy. Dostawca gazu
    ma swoją firmę montującą, która wystawia porządne dokumenty odbiorowe
    i gwarantuje sprawność itd. Oczywiście bez pozwolenia na budowę nie
    zamontują. Z nazwy firma kojarzy się z naszym morzem. Inni znowu na
    nich psioczą...

  • 4. Data: 2009-06-30 21:41:17
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 30 Cze, 22:34, detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> wrote:

> [...]
    > i gwarantuje sprawność itd. Oczywiście bez pozwolenia na budowę nie
    > zamontują. Z nazwy firma kojarzy się z naszym morzem. Inni znowu na

    To fakt - firma Muszelka załatwia wszystkie papiery w starostwie -
    także o nieprzepisowym ulokowaniu zbiornika nie ma mowy.
    Jeśli idzie o ucieczkę gazu to proponuję telemetrię - jak ucieknie
    przed licznikiem to nie Twoje zmartwienie - swoją drogą ciekawe jak to
    możliwe że po odbiorze gaz ucieka.
    Jak zamontujesz swoją butlę to sam będziesz musiał robić dozór
    techniczny - co może kosztować niemało indywidualnie.

    Mat